Проактивний четвер Літньої онлайн-школи «Освітні ініціативи» – 2025 – це цікаві, практико орієнтовані взаємодії, зустрічі з провідними науковцями та фахівцями освітніх галузей

Проактивний четвер Літньої онлайн-школи «Освітні ініціативи» – 2025 – це цікаві, практико орієнтовані взаємодії, зустрічі з провідними науковцями та фахівцями освітніх галузей.

Секція «Менеджмент освіти» розпочалася з обговорення актуальних викликів сучасного освітнього середовища – безпеки, цифрової трансформації та мовної стійкості. Інна Миронник, начальник служби охорони праці Головного управління ДСНС України у Херсонській області, майор служби цивільного захисту розкрила ключові аспекти організації охорони праці в умовах дистанційного навчання, акцентуючи на важливості цифрової гігієни, емоційного добробуту та відповідального ставлення до безпеки всіх учасників освітнього процесу. Практичною стала взаємодія, яку запропонувала Людмила Кондратова, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач відділу цифрової трансформації НАПН України Інституту цифровізації освіти НАПН України. Під час тренінгу часники мали змогу не лише ознайомитися з теоретичними засадами впровадження штучного інтелекту в управління закладом освіти, а й практично попрацювати з інструментами AI, а саме: генерувати тексти, створювати зображення та оживлювати їх за допомогою цифрових сервісів. Заключним став мовний інтенсив «Українська – мова перемоги», який провела Ганна Павлівна Чух, доктор філософії, викладач кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». Зустріч була присвячена значенню української мови як чинника національної гідності, єдності й незламності.

Секція «Учителі навчальних дисциплін ЗЗСО» почали день з обговорення доцільності та ефективності застосування цифрових інструментів для інтегрованого навчання, що запропонувала Наталія Осипова, к.т.н., доцент кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». У продовження теми була проведена практична майстерка щодо використання цифрових інструментів під керівництвом Наталі Золотаревської, учителя інформатики та MIK STEM Херсонського ліцею №1 Херсонської міської ради. Про поєднання шкільного навчання і перегляд відео-колекцій з української літератури Pi-stacja.UA говорила Наталя Кідалова – учителька, сценаристка проєкту Pi-stacjа.UA, тренерка з неформальної освіти, співавторка фасилітованих онлайн-курсів на платформі The European Wergeland Centre і масових відкритих онлайн-курсів Prometheus, переможниця премії Global Teacher Prize Ukraine 2019.

Робота секції «Початкова освіта» сьогодні була не менш насиченою та плідною. Красуцька Ірина Володимирівна, головний редактор Українського освітянського видавничого центру «Оріон» підняла тему виховання читанням, у якій закцентувала на внесок Олександри Яківни Савченко у виховання справжніх читачів, які, завдяки розвитку критичного мислення та емпатії, сформованих через читання, мають потенціал для позитивних змін у світі. Про цінність життя в контексті використання навчально-методичного забезпечення інтегрованого курсу «Я досліджую світ» (Грущинська І.В., Хитра З.М.). говорили з Хитрою Зоєю Михайлівною, кандидатом педагогічних наук, учителем-методистом Технічного ліцею м. Києва, співавтором підручників Українського освітянського видавничого центру «Оріон». Матеріали програми розвитку продуктивного мислення як основи підручника «Школа Міркувань» представила Гісь Ольга Михайлівна, кандидат фізико-математичних наук, стратегічний директор Школи вільних і небайдужих в м. Львів, співавтор підручника з математики для початкових класів за НУШ-2 та НМК до нього. Органічним продовженням став виступ Філяк Ірини Василівни, учителя математики, співавтора підручника з математики для початкових класів за НУШ-2 та НМК до нього на тему «Смак уроку математики». «Міфи і стереотипи STEM-освіти в Україні» – тема виступу Остапенко Людмили Вікторівни, кандидата педагогічних наук, громадського діяча, активіста, експерта з гендерних питань. Яка запропонувала обговорення найпоширеніших хибних уявлень та усталених стереотипів щодо сутності, доступності та ефективності STEM-освіти в України. Ідеї реалізації формувального оцінювання в цифрову епоху, зокрема здійснення зворотного зв’язку та розвиток предметних мистецьких компетентностей розкрила Аристова Людмила Сергіївна, доцент кафедри музичного мистецтва Навчально-наукового педагогічного інституту імені В. О. Сухомлинського Національного університету кораблебудування ім. адмірала Макарова, кандидат педагогічних наук, доцент, співавтор державних підручників з музичного мистецтва та мистецтва для 1-7-х класів ЗЗСО.

Учасники секції «Дошкільна освіта» від ранку разом із Шульгою Людмилою Миколаївною – кандидатом педагогічних наук, доцентом кафедри дошкільної та початкової освіти Запорізького національного університету визначали особливості здійснення театралізованої діяльності під час навчання у дистанційному режимі. Мистецьку естафету підхопила Олександра Володимирівна Ясенєва, музичний керівник, керівник театрального гуртка ЗДО №100 «Гармонія» Запорізької міської ради. Олександра Володимирівна представила родзинку її професійної діяльності – театральний гурток «Казкарик online». Питання виховання допитливого читача, взаємодії з батьками, про те, як стати взірцем культурної людини в очах батьків і вихованців була практична майстерка, яку запропонувала Кондратець Інна Вікторівна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка. Досвід організації освітнього простору Лісова школа як взаємопов’язаного комплексу умов, прийомів та способів навчання і виховання здобувача дошкільної освіти представила Скоп’юк Людмила Михайлівна – вихователь-методист КЗ «Луцький заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 25 Луцької міської ради». До активної взаємодії під час дослідження структури ранкової зустрічі запросила Стребна Ольга Володимирівна – кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти».

Секція «Спеціальна освіта» розпочалася з майстер-класу, під час якого практичні напрацювання щодо здійснення логопедичної роботи в умовах дистанційного навчання представила вчитель-логопед логопедичного пункту при НВК №56 управління освіти Херсонської міської ради, вчитель-методист Яхній Оксана Володимирівна. Глущенко Ірина Іванівна продовжила поглиблювати знання учасників секції з напрямами корекційної роботи при слуховій агнозії та опрацювала тему формування і корекції складової структури слова.

Робота секції «Психологія» стартувала з виступу Ганни Скотар, викладача кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», психолога КУ «Херсонський міський центр професійного розвитку педагогічних працівників», яка розкрила особливості впливу криз і війни на дітей в Україні, окреслила типи психологічних травм та їхній вплив на розвиток учнів. Олена Ковальчук, завідувач кафедри психології КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти», ознайомила учасників із логотерапією Віктора Франкла, яка допомагає знаходити сенс у складних життєвих обставинах через творчість, досвід та стосунки. Завершила день взаємодія із науковцями Інституту соціальної та політичної психології НАПН України Богдан Оленою Леонідівною, кандидатом психологічних наук, старшим науковим співробітником відділу психології масової комунікації та медіаосвіти, арт-терапевтом, травматерапевтом і Пінчук Оленою Валентинівною, кандидатом психологічних наук, старшим науковим співробітником відділу психології малих груп та спільнот, які говорили про життєвий простір, дитячі мрії та їхню трансформацію у дорослому житті. Завершили сесію терапевтичною вправою візуалізації для пошуку внутрішньої мудрості.

Четвертий день добігає кінця, але отримана інформація, удосконалені уміння, нові ідеї та задуми, якими збагатились учасники Літньої онлайн-школи, обов’язково знайдуть втілення у новому навчальному році, у професійній діяльності кожного учасника. Бо, незважаючи ні на що, ми, українські освітяни, – сильні, сміливі і вірні своїй справі! Разом до Перемоги!

Категорія: Новини
Оберіть мову