В атмосфері непохитної віри в майбутнє України, незламності та стійкості на шляху до звершень, які наближатимуть переможний поступ нашої освіти 02 червня 2025 року відбулося відкриття VIIІ Всеукраїнської літньої онлайн-школи «Освітні ініціативи» – 2025

В атмосфері непохитної віри в майбутнє України, незламності та стійкості на шляху до звершень, які наближатимуть переможний поступ нашої освіти 02 червня 2025 року відбулося відкриття VIIІ Всеукраїнської літньої онлайн-школи «Освітні ініціативи» – 2025. Цього року літня школа зібрала 350 педагогів з різних регіонів нашої країни, які виявили зацікавленість та готовність продовжувати навчатися, розвиватися, професійно зростати навіть у надскладний час для нашої країни.

У перший день робота секцій Літньої школи була цікавою, насиченою інтерактивною взаємодією.

Секція «Менеджмент освіти» розпочала свою роботу з натхненного діалогу «Знайомство, взаємодія, партнерство», який провела Ганна Довга, методист КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». Учасники розглядали лідерство як основу партнерської взаємодії, обговорювали шляхи побудови довіри та продуктивного освітнього співробітництва. Наступним кроком стало практичне занурення у світ фізіогноміки разом з Олександром Івановим, психологом, фізіогномістом, консультантом з комунікацій та засновником United Physiognomics Center, який показав, як невербальні сигнали можуть допомогти керівнику краще розуміти свою команду й ефективніше діяти в управлінських ситуаціях. Завершальним стало дослідження сратегічного розвитку через STEM-освіту, який представила Наталя Лукичова, викладач академії та координаторка інноваційних STEM-проєктів. Вона закцентувала на потужному потенціалі STEM як інструмента для подолання освітніх втрат і формування компетентностей XXI століття.

Роботу секції «Учителі навчальних дисциплін ЗЗСО» розпочав Юрій Гайдученко, програмний директор Освіторії, методист Новопечерської школи, учитель української мови та літератури, фіналіст премії Global Teacher Prize 2018.  Педагоги стали активними учасниками обговорення методичних орієнтирів сучасного вчителя, а саме як втримати курс НУШ в умовах змін і викликів. Питання медіаграмотності для освітян розкрив Микола Попадюк, учитель суспільних дисциплін Чернівецького ліцею № 10, тренер та директор освітніх програм та онлайн-курсів, молодіжний делегат України до ООН 2023-2024 Google Certified Trainer. Зі шляхами вдосконалення державномовної компетентності освітяни змогли ознайомитися під час мовного інтенсиву «Перемагаємо українською!» з Ганною Павлівною Чух, доктором філософії, викладачем кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти».

Творча співпраця у межах секції «Початкова школа» з доповіді «Від теорії до практики: методичні родзинки навчальних зошитів Скворцової С.О. та Онопрієнко О.В.». Скворцова Світлана Олексіївна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри математики і методики її навчання державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського», член-кореспондент НАПН України презентувала особливості реалізації авторської методичної системи у навчальних зошитах. Сліпіч Юлія Володимирівна, директор Комунального закладу спеціалізованої мистецької освіти «Дитяча художня школа» Херсонської міської ради, кандидат педагогічних наук, професор, заслужений діяч мистецтв України звернула увагу педагогів на методи стимулювання дитячої уяви як досвіду міжнародного мистецького проєкту «Мандри Синього кота музеями світу». Пізнавальною була майстерка Мусієнко Вікторії Сергіївни, кандидата педагогічних наук, старшого викладача кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», присвячена традиціям створення, носіння накладних прикрас в Україні, а також сучасне втілення традицій як джерелом натхнення майстринь. Напрями використання штучного інтелекту у роботі вчителя початкової школи, а саме: персоналізацію навчання, автоматизацію рутинних завдань, створення інтерактивного контенту розкривала сьогодні Барна Ольга Василівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформатики та методики викладання Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка, заслужений працівник освіти України.

Співпраця учасників та викладачів у межах секції «Дошкільна освіта» розпочалася з виступу Кучеренко Алли Алимівни, кандидата історичних наук, доцента, викладача кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» на тему «Історичні фейки в сучасному медіапросторі». Під час спілкування відбулося обговорення «небезпечних» історичних фейків, основних джерел та механізмів поширення історичних фейків, у тому числі в контексті російсько-української війни. Про платформу НУМО як джерело якісних ресурсів для педагогів, дітей та їх батьків розповіла Моргун Ірина Вікторівна – методист відділу розвитку дошкільної та початкової освіти Полтавська академія неперервної освіти ім. М. В.  Остроградського.

Цьогоріч робота секції «Спеціальна освіта» спрямована на висвітлення теоретичних і практичних аспектів застосування нейропідходів у розвитку мовлення. Роботу секції розпочала Дереш Валентина Станіславівна – завідувач кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти, яка активізувала учасників секції низкою інтерактивних вправ. Питання неврологічної основи логопедичної допомоги розкрила Глущенко Ірина Іванівна, доцент кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти.

Спілкування учасників секції «Психологія» розпочалося з виступу Луценка Юрія Анатолійовича, наукового співробітника Українського науково-методичного центру, який представив тему виступу «Як не стати равликом під час та після війни?». Дискусія підкреслила важливість турботи про себе та управління ресурсами в їх ролі як педагогів та психологів, підкреслюючи необхідність підтримуючи інших визнавати та задовольняти й власні потреби. Оптимізацію психологічного стану в умовах війни як підтримка учасників освітнього процесу в опануванні самотності обговорювали зі Стельмах Іриною Ігорівною, молодшим науковим співробітником відділу психології масової комунікації та медіаосвіти Інституту соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук України, здобувачем ступеня PhD. Виступ було присвячено концепції самотності, різних її форм і впливів на окремих людей. Учасники секції з цікавістю і захопленням ознайомилися з авторськими наробками Трегуб Олени Олександрівни, практичного психолога Херсонського навчально-виховний комплексу «Дошкільний навчальний заклад – спеціалізована школа з поглибленим вивченням англійської мови І ступеня – гімназія» № 56 Херсонської міської ради, яка під час майстер-класу з теми «Використання казок на онлайн-заняттях психолога ЗДО» розкрила аспекти використання казок як інструменту емоційного розвитку та арт-терапії з дітьми, продемонструвала цифрові інструменти, які стануть гарними помічниками під час роботи в дистанційному форматі.

Переконані, що цей тиждень стане для незламних українських освітян осередком позитиву, продуктивної співпраці, професійного зростання на шляху до якісних освітніх змін!

Категорія: Новини
Оберіть мову