Другий день роботи Всеукраїнської Літньої онлайн-школи «Освітні ініціативи» — 2024 – це захоплива, різновекторна професійна та творча взаємодія спікерів та учасників.

Другий день роботи Всеукраїнської Літньої онлайн-школи «Освітні ініціативи» — 2024 – це захоплива, різновекторна професійна та творча взаємодія спікерів та учасників.

Навчальна взаємодія для учасників секції «Менеджмент освіти» розпочалася зі спілкування з Ольгою Флярковською, начальницею відділу психологічного супроводу та соціально-педагогічної роботи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», старшою дослідницею, кандидаткою педагогічних наук, яка розкрила питання психологічної підтримки учасників освітнього процесу в умовах війни. Олена Буйдіна, менторка з розроблення та реалізації стратегії розвитку ЗЗСО, майстер-тренер з ОДГ/ОПЛ, завідувачка кафедри розвитку освітніх галузей Полтавської академії неперервної освіти ім. М.В. Остроградського, докладно розкрила актуальне питання «Розробка стратегії розвитку закладу освіти: практикуємось разом». Спікерка звернула увагу учасників літньої школи на особливості розроблення стратегії розвитку закладу освіти в умовах дистанційного навчання, безпекової ситуації, міграції та фінансових обмежень.  Спікерка Наталія Тюхтенко, докторка економічних наук, професорка, Заслужений працівник освіти України, професорка кафедри менеджменту та адміністрування Херсонського державного університету, професорка кафедри менеджменту та інновацій Одеського національного університету імені І.І. Мечникова, виступила з темою «Діагностика лідерства та розвиток лідерських компетентностей». Спікерка і слухачі розглянули зразки провідних світових підходів й можливість їх застосування у виявленні, розвитку й упровадженні лідерських компетентностей для оптимізації освітнього процесу, підвищення адаптованості учасників відповідно до сучасних викликів.

Секцію «Початкової освіти» відкрила Молочко Вікторія Валеріївна, кандидат географічних наук, провідний редактор УОВЦ «Оріон», яка ознайомила учасників з дослідно-експериментальною діяльністю, застосуванням нестандартного підходу до навчання молодших школярів. Закцентувала увагу на цікавих та ефективних вправах під час організації обчислювальної діяльності з молодшими школярами засобами посібників з математики у своєму виступі Листопад Наталія Петрівна, науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України. Пономарьова Катерина Іванівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, науковий консультант УОВЦ «Оріон», звернула увагу учасників секції на  методичні акценти в навчанні грамоти першокласників за посібником «Українська мова. Буквар». Ідеї для мотиваційних уроків на кожен день засобами штучного інтелекту та нейромереж відбувалося під керівництвом Сисоєнко Наталі Анатоліївни, викладачки кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». Таровська Олена Андріївна, учителька початкових класів, філологиня, філософиня, українознавиця, авторка дитячої книжки «Грайливий вітер» та оповідань про Кісі і Лапкінса розкрила теоретичні й практичні аспекти навчання української мови за інноваційним проєктом «Освіта. Діти. Майбутнє».

Розуміння  важливості створення травмачутливого освітнього простору, сприяння ефективному вирішенню поширених труднощів в класі, зокрема і пов’язаних з війною; уміння менеджерувати емоційний клімат в класі та розвивати емоційну компетентність учнів, формувати в учнів життєву стійкість, наповнювати їхню діяльність змістовними і ресурсними активностями – ці та багато інших питань розглядали учасники секції «Психологія» під час зустрічі з Надією Вікторівною Лунченко, завідувачкою лабораторії прикладної психології освіти Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України, кандидаткою психологічних наук. Хутковська Емілія Олександрівна, координаторка програми ментального здоров’я «Ти як ?» у Херсонській області, у своєму виступі закцентувала на випробуваннях для родин, чиї рідні на війні та звернула увагу на необхідність повсякденної психологічної допомоги та емоційної підтримки учасників освітнього процесу.

Учасники секції «Дошкільна освіта» робочий ранок розпочали разом з Косенчук Ольгою Геннадіївною, кандидаткою педагогічних наук, доценткою,  виконавчою директоркою з науково-методичної роботи ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти», доценткою Національного авіаційного університету, та Гавриш Наталею Василівною, докторкою педагогічних наук, професоркою кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Волинського національного університету імені Лесі Українки, досліджуючи структуру й змістові складові парціальної програми «Моя країна – Україна». Заступниця директора з організації бібліотечного обслуговування Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки, сертифікована медіатренерка, співавторка посібників АУП з медіаграмотності Ковач Ірина Миколаївна висвітлила практичні аспекти розвитку медіаграмотності у дітей 3–4 років за чотирма напрямами Базового компонента дошкільної освіти. Звернула увагу на важливі аспекти нейрофізіологічного розвитку дошкільнят та презентувала програму нейромоторного розвитку дітей дошкільного віку Пристінська Марина Сергіївна, нейропедагог, нейропсихолог, єдиний в Україні тренер програми «Нейромоторний розвиток дітей» Британського інституту нейрофізіологічної психології, енергетичний кінезіолог. Особливості впровадження STEM – освіти для дітей дошкільного віку в умовах дистанційної взаємодії розкрила Швед Ганна Володимирівна, докторка філософії, викладачка кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», закцентувавши на онлайн-ресурсах, які стануть у нагоді педагогам для реалізації цього напряму роботи.

Категорія: Новини
Оберіть мову