В атмосфері освітянської єдності на шляху до Перемоги України 03 червня 2024 року відбулось відкриття VII Всеукраїнської літньої онлайн-школи «Освітні ініціативи – 2024»

В атмосфері освітянської єдності на шляху до Перемоги України 03 червня 2024 року відбулось відкриття VII Всеукраїнської літньої онлайн-школи «Освітні ініціативи – 2024». Цього року літня школа зібрала понад 250 педагогів з різних регіонів нашої країни. Спікери заходу – науковці, автори підручників, редактори видавництв, провідні мистецтвознавці, досвідчені педагоги, психологи.

У перший день робота секцій Літньої школи була різноманітною та цікавою, насиченою інтерактивною взаємодією.

Секція «Менеджмент освіти» розпочала свою роботу з тренінгу «Розробка стратегії розвитку закладу освіти: практикуємось разом», який провела Марина Крилевець, менторка з розроблення та реалізації стратегії розвитку ЗЗСО, майстер-тренерка з ОДГ/ОПЛ, методистка відділу розвитку дошкільної та початкової освіти Полтавської академії неперервної освіти ім. М.В. Остроградського. Під час активної взаємодії керівники працювали над питаннями ефективної розробки стратегії як документа, що визначає довгострокове бачення та пріоритети, сприяючи впровадженню НУШ та демократичних цінностей, забезпечуючи автентичність демократії та прав людини в школах, підвищуючи їх конкурентоспроможність і якість освіти, опрацювали алгоритм створення стратегії закладу освіти та методи аналізу її ефективності. Естафету спілкування прийняла Оксана Пасічник, учителька інформатики ліцею «Сихівський» Львівської міської ради, лауреат всеукраїнського конкурсу «Учитель року» – 2009 у номінації «Інформатика», консультантка з онлайн-навчання програми Демократична школа Європейського центру ім. Вергеланда, яка розкрила питання трансформації освітнього процесу засобами штучного інтелекту. Керівники закладів освіти дізналися як персоналізувати навчання та автоматизувати рутинні завдання, зважаючи на потенційні ризики та етичні аспекти використання ШІ. Інна Маніленко, методистка науково-методичного центру професійного розвитку КВНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», викладачка КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», докладно розкрила питання змін у законодавстві щодо надання відпусток. Учасники секції працювали з практичними кейсами, ставили важливі для них запитання, отримуючи компетентні та вичерпні відповіді.

Творча співпраця у межах секції «Початкова школа» розпочалася з доповіді «Безпечний простір дитинства: іскорки ментального здоров’я» Ірини Ковач, заступниці директора з організації бібліотечного обслуговування Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки, яка розкрила теоретичні й практичні аспекти підтримки ментального здоров’я молодших школярів в умовах сучасних викликів. Наталя Морзе, співавторка модельних навчальних програм з інформатики для НУШ (адаптивний і базовий рівень), а також кількох поколінь підручників з інформатики для початкової, середньої і старшої школи, член-кореспондентка Національної академії педагогічних наук України, професорка Київського університету імені Бориса Грінченка, докторка педагогічних наук, заслужений працівник освіти України, міжнародна експертка з цифрових навичок та цифрового навчання Європейської навчальної фундації European Training Foundation (м. Київ) розкрила багато суперечливих питань, пов’язаних з навчанням учнів початкової школи на основі провокацій та запитів в еру штучного інтелекту. Практичною взаємодією була насичена доповідь Наталії Петровської, учителя початкових класів Опорного закладу «Академічний ліцей» Скадовської міської ради, яка ознайомила педагогів з освітніми платформами та їх можливостями для навчання молодших школярів в умовах дистанційної взаємодії. Довгоочікуваною була взаємодія учасників секції з Мариною Пристінською, нейропедагогом, нейропсихологом, єдиним в Україні тренером програми «Нейромоторний розвиток дітей» Британського інституту нейрофізіологічної психології, енергетичним кінезіологом, яка розкрила особливості нейромоторного розвитку молодших школярів, які є надзвичайно важливими для здійснення освітньої діяльності в сучасних умовах. Про значення, умови розвитку та шляхи удосконалення цифрової компетентності сучасного вчителя Нової української школи у своєму виступі зазначила Юлія Спірідонова, учитель-методист, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, учитель початкових класів опорного закладу «Чаплинський ліцей» Чаплинської селищної ради Херсонської області, учасник Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2017».

Спілкування колег на секції «Інклюзивна освіта» розпочалося з питання застосування арт-терапії під час психологічної підтримки учасників освітнього процесу. Про роль арт-терапії у розвитку емпатії, комунікації та покращення взаємодії між учасниками освітнього процесу розповіла Ганна Скотар, викладачка кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». Продовжуючи питання зміцнення психологічної стійкості, виступила Юлія Агачева, доцентка кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», яка закцентувала на особливості самодопомоги через розуміння мови тіла.

Співпраця учасників та викладачів у межах секції «Дошкільна освіта» розпочалася з мовного інтенсиву від Людмили Марецької, кандидата педагогічних наук, доцента, завідувача кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», яка розкрила аспекти нової редакції українського правопису в цікавому форматі. Під час методичної онлайн-кухні Олени Аксьонової, кандидата педагогічних наук, майстра спорту, завідувача кафедри реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя Комунального закладу «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради, педагоги занурились до світу фізичної культури для наймолодших, який є безпечним, простим і надзвичайно корисним. З європейськими педагогічними стратегіями навчання дітей читанню ознайомила присутніх Тетяна Чикалова, кандидатка педагогічних наук, старша викладачка кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». Авторка продемонструвала учасникам цікаві ігри для наймолодших, які націлені на розвиток уміння читати. Вікторія Мусієнко, кандидатка педагогічних наук, старша викладачка кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», розкрила присутнім теоретичні й практичні аспекти ознайомлення дошкільників з традиційними українськими прикрасами.

Переконані, що цей тиждень споріднених душ стане для незламних українських освітян осередком позитиву, підтримки, творчості, продуктивної співпраці!

Категорія: Новини
Оберіть мову