24 квітня 2024 року відбувся авторський науково-практичний семінар для вчителів початкових класів із теми «Реалізація принципів неперервності та наступності в освітньому процесі на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ» як передумова забезпечення якості початкової та базової середньої освіти»

24 квітня 2024 року відбувся авторський науково-практичний семінар для вчителів початкових класів із теми «Реалізація принципів неперервності та наступності в освітньому процесі на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ» як передумова забезпечення якості початкової та базової середньої освіти» за участі Зої Михайлівни Хитрої, кандидатки педагогічних наук, учительки-методиста, учительки біології  та основ здоров’я Технічного ліцею м. Києва, співавторки підручників інтегрованого курсу «Я досліджую світ» для 1-4 класів й Ірини Володимирівни Красуцької, головної редакторки Українського освітянського видавничого центру «Оріон».

До роботи заходу долучилися 63 педагоги Херсонщини.

Під час виступу Зоя Михайлівна відзначила проблему забезпечення наступності між початковою та базовою школами, указавши на необхідність покращення цього процесу та виділивши конкретні аспекти, які потрібно підсилити. Авторка ознайомила учасників з особливостями підручника інтегрованого курсу «Я досліджую світ», 4 клас у 2-х частинах (автори: І. Грущинська, З. Хитра, І. Дробязко),  розповіла про принципи його побудови (виховний, українознавчий, екологічний, біоетичний  тощо), про те, що у фокусі інтегрованого курсу знаходиться педагогіка дитиноцентризму та ураховано ціннісні орієнтири в різних сферах діяльності («Життя — найбільша цінність»). Видання задовольняє пізнавальні потреби дітей у дослідницькій, пошуковій, проєктній діяльності, матеріал підібрано таким чином, щоб він сприяв формуванню в них ключових та предметних компетентностей,  наскрізних умінь за допомогою застосування компетентнісного, діяльнісного, ігрового  підходів до навчання. Завдання підручника спонукають до мислення й дії: «роздивись, розкажи, поміркуй, порівняй», розвивають творчу уяву, креативність учнів, передбачають формування допитливості, бажання спостерігати та досліджувати, розумітися на «поняттях» та «ілюстративному матеріалі», фізичних картах, а також розвивають критичне мислення, медіаграмотність, формують безпечну поведінку. Зоя Михайлівна виокремила складову інтегрованого курсу – технології та дизайн з рубриками «Фантазуємо й майструємо». Спікерка продемонструвала навчально-методичне забезпечення інтегрованого курсу «Я досліджую світ», 4 клас, що стане в нагоді кожному вчителю: підручники, робочі зошити «Я досліджую світ», зошити для діагностичних робіт «Мої досягнення», альбом з дизайну і технологій «Моя творча майстерня», методичні посібники для вчителів (конспекти уроків), атласи з контурними картами «Я досліджую світ», альбом з образотворчого мистецтва «Я прикрашаю світ».

Ірина Володимирівна відповіла на низку запитань та поділилася «сюрпризом» для педагогів Херсонщини.

Учителі щиро дякували авторам за змістовну, насичену інформацію, надану науково-методичну допомогу, що буде корисною в їхній педагогічній діяльності.

Категорія: Новини
Оберіть мову