23-24 квітня 2024 року відповідно до плану роботи КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти у співпраці з кафедрою теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти проведено семінар «Використання методу сенсорної інтеграції в роботі з дітьми з ООП» для фахівців ІРЦ та вчителів-дефектологів

     23-24 квітня 2024 року відповідно до плану роботи КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти у співпраці з кафедрою теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти проведено семінар «Використання методу сенсорної інтеграції в роботі з дітьми з ООП» для фахівців ІРЦ та вчителів-дефектологів.

    На сьогоднішній день сенсорна інтеграція є одним з найпопулярніших методів роботи з дітьми. Метод, запропонований ерґотерапевтом Джин Айрес наприкінці 60-х років ХХ ст., має на меті сприяти здатності об’єднання декількох сенсорних стимулів, формуванню адаптивної відповіді (тобто цілеспрямованої, обґрунтованої відповіді на зміни, що відбуваються у довкіллі). У процесі сенсорної інтеграції мозок розпізнає, відбирає, інтерпретує, групує цю інформацію. Від успішного процесу правильного формування та інтеграції систем органів чуття залежить становлення схеми тіла, рухової координації, увага та емоційна рівновага, здатність до планування рухів. Також це є базою для подальшого гармонійного розвитку дитини, здатності до концентрації, освоєння процесів мовлення, читання, письма, організації вражень, абстрактного мислення, самоконтролю, тощо. Окремі дослідження підтверджують дієвість методу у випадках корекції агресії та аутоагресії, покращення фундаментальних сенсомоторних, візуально-моторних, вербальних навичок, підвищення рівня концентрації та уваги.

      Отже, фахівці, які враховують всі ці аспекти при використанні методики сенсорної інтеграції, розглядають її як частину комплексного втручання, працюючи в альянсі з дитиною, батьками, іншими педагогами, мають успіх у досягненні поставлених актуальних цілей. Тому, навчання з цієї теми дуже актуальне і об’єднало більше 100 фахівців спеціальної та інклюзивної освіти Херсонської області. Спікером заходу була доцент кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти Ірина ГЛУЩЕНКО. Особливо цінними стали практичні заняття, які ознайомили слухачів з методами проведення оцінювання гіперчутливості або гіпочутливості різних сенсорних аналізаторів та способами роботи з дітьми. Учасники заходу висловили вдячність організаторам та спікеру за вкрай необхідну інформацію та цікаве навчання.

Категорія: Новини
Оберіть мову