Відповідно до плану КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» 17 квітня 2024 року відбулася робота інформаційного клубу з медіаграмотності «Інформаційна гігієна та медіаграмотність: реалії сьогодення»

Відповідно до плану КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» 17 квітня 2024 року відбулася робота інформаційного клубу з медіаграмотності «Інформаційна гігієна та медіаграмотність: реалії сьогодення». Тема засідання «Брейнстормінг «Нові теми у МІГ та нові сенси. Фасилітація висновків» привернула увагу 45 вчителів початкових класів  Херсонщини. Спікеркою була Ірина Миколаїна Ковач, заступник директора з організації бібліотечного обслуговування Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки, сертифікована тренерка та авторка посібників з медіаграмотності.

Під час заходу педагоги ознайомилися з новими концепціями та методиками в медіаграмотності. Навіть такий відомий метод, як SWOT-аналіз, набув нового значення, коли застосовується у контексті МІГ. У світі, де інформація «ллється рікою», важливо не лише знати факти, але й вміти аналізувати та розуміти їх. Тому для учасників клубу стало важливим ознайомлення з такими поняттями, як «чорний лебідь», «апофенія», «цвинтар книг» та «прокрастинація». Здається, ми вже знаємо достатньо для розрізнення маніпуляцій та виявлення фейків, але чи потрібно заглиблюватися ще глибше у медіаграмотність? Так, адже, фільтруючи інформацію та аналізуючи її, ми можемо навіть не помічати, як потрапляємо у пастку «феномену Cherry picking». Іншими словами, черріпікінг – це коли ми обираємо лише те, що підтримує наші погляди, думки, ігноруючи все інше.

Протягом заходу учасники, разом з тренером, ретельно аналізували медіапростір, формулювали нові погляди та долучалися до вправ з аналізом та висновками. Тому що основна мета клубу з медійної та інформаційної грамотності для педагогів початкової школи – підвищення рівня критичного розуміння інформації для протистояння дезінформації та пропаганді, а також стимулювання інтересу до якісної інформації серед педагогів і учнів за допомогою інтеграції навичок інфомедійної грамотності в освітній процес.

Учасники подякували Ірині Миколаївні за можливість розглянути й обговорити складні аспекти інформаційної гігієни та медіаграмотності.

Також дякуємо учасникам за їх зацікавленість та бажання краще зрозуміти сучасну реальність.

Категорія: Новини
Оберіть мову