Page 135 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 135

Відсутність цифрових взаємодій

У деяких випадках, на жаль, неможливо організувати дис-
танційне навчання з застосуванням цифрових технологій.
У такому разі вчитель/ка повідомляє перелік, обсяг, послі-
довність вивчення тем за наявним в учня підручником, а та-
кож перелік завдань, які необхідно виконати для досягнення
передбачених результатів навчання. Якщо є змога, відбу-
вається комунікація телефоном чи поштою, проте основну
частину навчальної діяльності учень здійснює самостійно.
Після повернення до звичних форм навчання таким учням
необхідно надати особливу підтримку, скласти план інди-
відуальної діагностики та корекції результатів навчання.

РОЗКЛАД ЗАНЯТЬ

Формуючи розклад занять на час дистанційного навчання,
найбільш доцільно комбінувати різні режими взаємодій:
синхронний, асинхронний, з використанням як доступних
підручників, посібників, робочих зошитів, так і онлайн-ре-
сурсів та сервісів. Вирішуючи, яким каналом комунікації
варто скористатись у тому чи іншому випадку, варто врахо-
вувати наявність та доступність якісного інтернет-сигналу в
усіх учасників групи, а також можливі перешкоди в досту-
пі до цифрової техніки, зокрема за жорстким розкладом.

Якщо можливо забезпечити присутність більшості учнів на
онлайн-заняттях, доцільно проводити відеоуроки. Для від-
сутніх необхідно дублювати матеріал відеозаписами (якщо
цифрові пристрої та Інтернет доступні) або посиланнями на
фрагменти підручників (для безмашинного опрацювання).
Навчальні обговорення можуть бути синхронними (із засто-
суванням відео- чи аудіозв’язку) або асинхронними — відео-,
аудіо- чи текстовими конференціями, чатами, форумами. За
відсутності інших платформ можна організувати навчаль-
ні комунікації в системі обміну миттєвими повідомленнями
чи електронною поштою, проте ці засоби більше підходять
для індивідуальних консультацій, а не групової діяльності.

62
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140