Page 132 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 132
МЕТОДИ ВЗАЄМОДІЇ З УЧНЯМИ
ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
За умов дистанційного навчання заняття можуть відбува-
тись синхронно чи асинхронно. Крім того, треба враховува-
ти той факт, що в деяких випадках, зокрема й з об’єктивних
причин, учні чи вчителі можуть узагалі не мати технічних
можливостей для цифрової взаємодії.
Синхронна взаємодія
Цей тип взаємодії передбачає, що учні та вчителі працю-
ють за попередньо укладеним та узгодженим розкладом,
у якому враховано всі предмети навчального навантажен-
ня учня. При цьому доцільно дещо оптимізувати розклад
порівняно з очним навчанням. Якщо урок у розкладі присут-
ній 1 раз на тиждень, то достатньо виділити на онлайн-кон-
сультацію 20 хвилин на тиждень. Урок, який відбувається
2-3 рази на тиждень, можна трансформувати в
1-2 онлайн-уроки, доповнені самостійним опрацюванням
матеріалів та виконанням завдань. Якщо дисципліна має 4 і
більше уроків на тиждень — варто мати 2-3 онлайн-зустрічі.
Не варто планувати всі 45 хвилин уроку для очної взаємодії,
адже певну частину заняття потрібно присвятити відпрацю-
ванню вмінь та навичок, що можна реалізовувати в іншому
режимі. Так само як і в ході очних занять, не варто відводи-
ти значну частину часу на лекційне повідомлення нового
матеріалу, натомість варто урізноманітнювати спільну ро-
боту інтерактивними методами, застосовуючи відповідні
онлайнові сервіси та інструменти, роботу в менших групах,
чергувати види діяльностей.
Доцільно запланувати щотижневі зустрічі класу з клас-
ним(ою) керівником/керівницею для обговорення загаль-
них питань, взаємопідтримки. Можливо, до таких зустрічей
зможе долучатись психолог чи соціальний педагог.
59