Page 129 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 129

відволіктися від основного завдання. Найкраще для
     цього задіяти таймер — кухонний, у мобільному теле-
     фоні чи на веб-сайті (від кухонного таймера у вигляді
     помідорчика й походить назва методу). Після періо-
     ду навантаження йде невеликий період відпочинку
     (5-10 хвилин), упродовж яких можна відволіктись, пе-
     реключитись на іншу діяльність (послухати музику, пе-
     рекусити, випити води, переглянути соціальні мережі
     тощо). Важливо дотримуватись дисципліни і не відволі-
     катись на ці речі впродовж часу, відведеного на активну
     роботу. Така побудова навчального часу дисциплінує
     й дозволяє отримати відчутний результат незалежно
     від настрою чи натхнення до навчання, які можуть самі
     по собі не з’явитися в умовах самостійного планування
     часу.

     Труднощі є невід’ємною частиною навчального проце-
     су, тому важливо наголосити на конструктивному став-
     ленні до помилок та провалів, які неодмінно трапля-
     ються з кожним. Можна запропонувати кілька стратегій
     виходу з таких ситуацій, наприклад: пошукати інше
     джерело інформації, відео на цю тему, інший підручник
     (в інтернеті доступні електронні версії підручників різ-
     них авторів — можливо, учень/учениця краще сприй-
     матиме інформацію в альтернативному поданні). Мож-
     на спробувати сформулювати проблему словесно
     або схемою — досить часто в процесі формулювання
     інформації людина натрапляє на правильну стежину
     міркувань. І в будь-якому разі необхідно розповідати
     про принципи гнучкого мислення зростання, за якого
     людина переконана в тому, що успіх можливий завдяки
     не вродженим талантам, а наполегливій систематичній
     практиці. Невдачі за такого підходу стають цінним ре-
     сурсом для подальшого вдосконалення, і таке ставлен-
     ня дозволяє гідно впоратися з помилками, які обов’яз-
     ково трапляються як у навчанні, так і в іншій діяльності.

56
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134