Page 129 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 129
відволіктися від основного завдання. Найкраще для
цього задіяти таймер — кухонний, у мобільному теле-
фоні чи на веб-сайті (від кухонного таймера у вигляді
помідорчика й походить назва методу). Після періо-
ду навантаження йде невеликий період відпочинку
(5-10 хвилин), упродовж яких можна відволіктись, пе-
реключитись на іншу діяльність (послухати музику, пе-
рекусити, випити води, переглянути соціальні мережі
тощо). Важливо дотримуватись дисципліни і не відволі-
катись на ці речі впродовж часу, відведеного на активну
роботу. Така побудова навчального часу дисциплінує
й дозволяє отримати відчутний результат незалежно
від настрою чи натхнення до навчання, які можуть самі
по собі не з’явитися в умовах самостійного планування
часу.
Труднощі є невід’ємною частиною навчального проце-
су, тому важливо наголосити на конструктивному став-
ленні до помилок та провалів, які неодмінно трапля-
ються з кожним. Можна запропонувати кілька стратегій
виходу з таких ситуацій, наприклад: пошукати інше
джерело інформації, відео на цю тему, інший підручник
(в інтернеті доступні електронні версії підручників різ-
них авторів — можливо, учень/учениця краще сприй-
матиме інформацію в альтернативному поданні). Мож-
на спробувати сформулювати проблему словесно
або схемою — досить часто в процесі формулювання
інформації людина натрапляє на правильну стежину
міркувань. І в будь-якому разі необхідно розповідати
про принципи гнучкого мислення зростання, за якого
людина переконана в тому, що успіх можливий завдяки
не вродженим талантам, а наполегливій систематичній
практиці. Невдачі за такого підходу стають цінним ре-
сурсом для подальшого вдосконалення, і таке ставлен-
ня дозволяє гідно впоратися з помилками, які обов’яз-
ково трапляються як у навчанні, так і в іншій діяльності.
56