Page 128 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 128
МОТИВАЦІЯ ТА НАВЧАЛЬНІ НАВИЧКИ УЧНІВ
ОСНОВНОЇ І СТАРШОЇ ШКОЛИ
На відміну від початкової, учні базової школи мають попе-
редній навчальний досвід, який може допомогти їм у само-
організації під час дистанційного навчання. При цьому важ-
ливо нагадати засадничі принципи такого навчання учням
та батькам.
Надзвичайно важливим є практикування мислення
зростання, конструктивного ставлення до помилок та
труднощів, уміння справлятися з прокрастинацією. За
умов дистанційного навчання необхідно наголошувати
на важливості метакогнітивних навичок, надавати ін-
формацію про те, як їх можна практикувати та набувати.
Уміння вчитися, зокрема організовувати власну на-
вчальну діяльність, є надзвичайно корисним і дуже важ-
ливим для успішного дистанційного навчання. Потрібно
навчитися відповідально планувати свій час, збалансу-
вати навантаження між різними видами діяльності та
відпочинку. Наприклад, можна вести щоденник навчан-
ня, у якому фіксувати час, витрачений на різні навчаль-
ні діяльності. Трохи згодом, після аналізу щоденника,
учень побачить закономірності і краще плануватиме
час на майбутнє. Варто звернути увагу учнів на те, що
людський мозок не підтримує режиму багатозадач-
ності, тож потрібно зосереджуватись на безпосередній
діяльності і не намагатись поєднувати її з переглядом
соціальних мереж чи переписуванням з друзями.
Учитель/ка може запропонувати учням способи бо-
ротьби з прокрастинацією, наприклад “метод помі-
дора”1, який полягає в тому, що навчання планується
невеликими відрізками часу (близько 20 хвилин), упро-
довж кожного з яких блокується будь-яка можливість
1 https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4_Pomodoro
55