Page 128 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 128

МОТИВАЦІЯ ТА НАВЧАЛЬНІ НАВИЧКИ УЧНІВ
ОСНОВНОЇ І СТАРШОЇ ШКОЛИ

На відміну від початкової, учні базової школи мають попе-
редній навчальний досвід, який може допомогти їм у само-
організації під час дистанційного навчання. При цьому важ-
ливо нагадати засадничі принципи такого навчання учням
та батькам.

     Надзвичайно важливим є практикування мислення
     зростання, конструктивного ставлення до помилок та
     труднощів, уміння справлятися з прокрастинацією. За
     умов дистанційного навчання необхідно наголошувати
     на важливості метакогнітивних навичок, надавати ін-
     формацію про те, як їх можна практикувати та набувати.

     Уміння вчитися, зокрема організовувати власну на-
     вчальну діяльність, є надзвичайно корисним і дуже важ-
     ливим для успішного дистанційного навчання. Потрібно
     навчитися відповідально планувати свій час, збалансу-
     вати навантаження між різними видами діяльності та
     відпочинку. Наприклад, можна вести щоденник навчан-
     ня, у якому фіксувати час, витрачений на різні навчаль-
     ні діяльності. Трохи згодом, після аналізу щоденника,
     учень побачить закономірності і краще плануватиме
     час на майбутнє. Варто звернути увагу учнів на те, що
     людський мозок не підтримує режиму багатозадач-
     ності, тож потрібно зосереджуватись на безпосередній
     діяльності і не намагатись поєднувати її з переглядом
     соціальних мереж чи переписуванням з друзями.

     Учитель/ка може запропонувати учням способи бо-
     ротьби з прокрастинацією, наприклад “метод помі-
     дора”1, який полягає в тому, що навчання планується
     невеликими відрізками часу (близько 20 хвилин), упро-
     довж кожного з яких блокується будь-яка можливість

1 https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4_Pomodoro

                                                                                                                              55
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133