Page 139 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 139

Деяку частину завдань можна не оцінювати, лише фіксува-
ти факт їх виконання. Наприклад, це можна робити у вигля-
ді тесту, запитаннями якого можуть бути задачі зі збірника
практичних вправ (учень надсилає власні остаточні відпові-
ді). Можна укласти інтерактивні вправи, після правильного
виконання яких учень отримує кодові слова, з яких потріб-
но скласти цілу фразу.

Якщо ж важливо перевірити правильність ходу думок учня,
то варто скористатись або синхронним режимом взаємодій,
або відеозаписом процесу розв’язання. Можна також склас-
ти тест, у якому потрібно надавати не лише остаточну відпо-
відь, але й проміжні. Такий тест може виконувати не лише кон-
трольну, але й навчальну функцію: якщо учень самостійно
не зміг виконати завдання, необхідність виконання покро-
кових дій спонукатиме до правильного алгоритму роботи.

Доцільно застосовувати методи самоперевірки, а також
взаємної перевірки учнів, надаючи їм критерії оцінювання
та створюючи середовище коментування робіт (наприклад,
у сервісах Google: документах, презентаціях, блогах тощо).
Такі форми роботи ефективніші, якщо учні до початку дис-
танційного навчання мали аналогічний досвід під час уроків.

Не можна недооцінювати важливість застосування принци-
пів формувального оцінювання під час роботи в дистанцій-
ному форматі. Учні набагато частіше потребують не стільки
оцінки в балах, скільки повідомлення про те, які частини
завдання виконані добре, а які потребують удосконалення.
Дуже корисно надавати критерії оцінювання роботи, рубри-
ки, перевірні списки — разом із формулюванням завдання,
щоб учні могли зорієнтуватись, у якому напрямку рухатись
і на що звернути особливу увагу. Формувальне оцінюван-
ня має допомогти учням моніторити власний прогрес та
рефлексувати щодо свого навчання. Тому виконані робо-
ти доцільно супроводжувати зворотним зв’язком у вигляді
коментарів і виставлених балів відповідно до критеріїв оці-
нювання.

66
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144