Page 138 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 138

За умов асинхронної організації дистанційного на-
     вчання коментарі зворотного зв’язку стають єдиним
     простором для особистісної взаємодії вчителя/вчи-
     тельки з конкретним учнем/ученицею, тож ці комента-
     рі мають бути позитивними і спонукати до покращен-
     ня, а не відлякувати й карати.

Зворотний зв’язок має надаватись так, щоб вчасно зупи-
нити закріплення неправильних практик і спрямувати учня
до розвитку необхідних умінь та навичок. Варто відзначати
вдалі фрагменти роботи, водночас не уникаючи конструк-
тивної критики, коли є необхідність у корекції.

Існує правило “сендвіча” — розміщувати критику між дво-
ма позитивними репліками, наприклад: “Дякую за вчасну
роботу, але перевір ще раз коефіцієнти у третьому завдан-
ні. Впевнена, що ти впораєшся!” Добрий зворотний зв’язок
допомагає підтримати мотивацію учня/учениці до вдоско-
налення своєї роботи та докладання більших зусиль, що
позитивно впливає на результати й успішність.

ОСОБЛИВОСТІ ОЦІНЮВАННЯ
ТА КОНТРОЛЮ

Повідомляючи учням завдання, окрім чіткої інструкції щодо
порядку його виконання, вчитель/ка має повідомити термін,
до якого потрібно здати цю роботу. Необхідно надавати уч-
ням достатньо часу на виконання завдань, з урахуванням
можливих труднощів під час роботи з незнайомими плат-
формами, перебоями функціонування інтернету. Важливо
не допускати перевантаження учнів завданнями з різних
предметів, а дотримуватись збалансованого та узгодже-
ного підходу між усіма вчителями, які працюють у певному
класі. Варто пам’ятати, що в дистанційному режимі учням
потрібно більше часу, ніж у класі, щоб упоратись із більші-
стю завдань. Доцільно диференціювати завдання, познача-
ти деякі з них як необов’язкові або рекомендувати їх лише
для окремих учнів.

                                                                                                                               65
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143