Page 43 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 43

ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ

        У 2011 році відбулася значна подія, що визначила зміст діяльності закладу
в наступні роки. Зокрема, здійснено модернізацію закладу післядипломної освіти.
Згідно з рішенням VI сесії шостого скликання Херсонської обласної ради від 20 квітня
2011 року № 169 було змінено назву Південноукраїнський регіональний інститут
післядипломної освіти педагогічних кадрів на Комунальний вищий навчальний заклад
«Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради.

        Основними завданнями академії стали: підвищення рівня науково-методичного
супроводу процесу розвитку освіти Херсонщини; здійснення комплексу заходів щодо
підвищення якості природничо-математичної, дошкільної та початкової освіти; поліп-
шення роботи з обдарованою молоддю; забезпечення науково-методичного супрово-
ду використання сучасних технічних засобів навчання; сприяння здійсненню іннова-
ційної діяльності та проведенню науково-дослідної роботи в загальноосвітніх на-
вчальних закладах; реалізація в навчальному процесі нових пріоритетних напрямів,
орієнтирів, технологій з метою забезпечення якості, доступності й ефективності
післядипломної освіти.

        У цей період збільшується потужність підготовки наукових кадрів. Зокрема,
в 2011 році отримано дозвіл Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України на
відкриття докторантури за спеціальністю 13.00.01 − загальна педагогіка та історія
педагогіки. Також продовжено діяльність аспірантури.

        Протягом 2011 року науково-педагогічними працівниками академії було захи-
щено 5 кандидатських дисертацій.

        Одним з провідних напрямів роботи академії, як і раніше, було підвищення
кваліфікації педагогічних працівників області. Основними формами навчання на
курсах підвищення кваліфікації були очна та індивідуальна. Очна форма навчання −
основна форма підвищення кваліфікації з відривом від виробництва. Тривалість
курсів 18, 21, 24 дні. Програми курсів розраховані на 144 години.

        Навчальні плани підвищення кваліфікації педагогічних працівників були спря-
мовані на досягнення загальної мети − приведення фахового та кваліфікаційного
рівня спеціалістів до сучасних вимог. Кожний навчальний план складався з модулів:
соціально-гуманітарного (10 %), діагностико-аналітичного (10 %) та професійного
(80 %). Для керівників загальноосвітніх навчальних закладів було заплановано 36 го-
дин навчання за професійним модулем, що забезпечує підвищення кваліфікації
керівника одночасно як фахівця.

        Постійно оновлюється тематика лекцій, семінарів, круглих столів, спецкурсів та
проводяться курси підвищення кваліфікації вчителів, що пов’язані з підготовкою кад-
рів до викладання нових дисциплін: етики, правознавства, розширення інтегрованого
курсу природознавства, екології, основ здоров’я, громадянської освіти, художньої
культури, а також тренерів ДЮСШ, учителів-дефектологів, викладачів і майстрів НВК.

        У 2011 році Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України було пого-
джено 92 програми курсів підвищення кваліфікації, з них 17 авторських. З’явилися
нові форми роботи на курсах підвищення кваліфікації. За 2011 рік курси підвищення
кваліфікації пройшли 3589 педагогів, що складає 133 відсотки запланованого.

        Перевиконання плану підвищення кваліфікації пов’язане з новим Типовим
положенням про атестацію педагогічних працівників, затвердженим наказом Міні-
стерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 93 «Про підвищення вчителями та
викладачами кваліфікації з усіх предметів, які вони викладають».

        На базі академії у 2011 році науково-педагогічними та педагогічними працівни-
ками кафедр і науково-методичних лабораторій проведено 3 Всеукраїнські науково-
методичні конференції; 4 обласні науково-методичні конференції; 3 обласні педа-

                                                                                                                                                             41
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48