Page 39 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 39
ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ
ління розвитком компетентності вчителя», де було укладено угоди між науково-
педагогічними працівниками цієї кафедри та директорами загальноосвітніх шкіл
м. Херсона, Цюрупинського та Скадовського районів, Скадовського районного
методичного кабінету щодо відкриття експериментальних майданчиків університету.
У тому ж році спільно з Херсонським державним будинком художньої творчості
для методистів, керівників гуртків естетичного циклу було проведено Всеукраїнський
семінар-практикум «Художня творча діяльність дітей як фактор розвитку сучасної
креативної особистості».
У 2009 році діяльність Південноукраїнського регіонального інституту освіти
педагогічних кадрів була спрямована на врахування суттєвих змін у соціально-
економічному житті країни. Організація навчального процесу в інституті полягала
в практико-орієнтованих підходах, спрямованих на активізацію творчого зростання
педагогів, їхнього особистісного розвитку.
Інститут продовжив роботу за 70 напрямами підвищення кваліфікації за очною,
очно-дистанційною та індивідуальною формами навчання. Тоді ж Міністерством
освіти і науки України було затверджено ще 18 навчально-тематичних програм з під-
вищення кваліфікації педагогічних кадрів; розпочато курсову підготовку педагогів для
викладання етики, інтегрованого курсу природознавства, основ здоров'я, громадян-
ської освіти, екології, художньої культури, тренерів дитячо-юнацьких спортивних
шкіл, учителів-дефектологів. Майже з усіх предметів було розроблено навчально-
дистанційні комплекси, які поступово впроваджувалися в навчальний процес.
На основі аналізу кількісного та якісного складу методичних кадрів, діагностики
їхнього професійного рівня інститутом було визначено оптимальну структуру
методичної роботи з РМК, що забезпечувала прискорення процесу професійного
становлення методистів, розвиток їхньої технологічної компетентності, формування
інноваційної культури. У співпраці з РМК основними формами роботи були семінари,
стажування й методичні практикуми, наради-семінари завідувачів РМК. У системі на-
вчання методистів увага приділялась питанням:
– забезпечення стратегічного проектно-цільового планування роботи РМК;
– конкретизації програм розвитку районних (міських) методичних систем;
– підвищення ефективності науково-методичного супроводу запровадження
інноваційних технологій навчання, перспективного педагогічного досвіду.
У зв’язку з уведенням нового «Положення про науково-методичні центри
(кабінети)» особливої актуальності набула проблема вироблення технології реорга-
нізації районної методичної служби. З цією метою були проведені практичні семі-
нари, консалтинговим центром надані консультації щодо розробки установних
документів та визначений технологічний модуль процедури реорганізації.
У 2009 році на базі інституту було проведено:
4 Всеукраїнські конференції;
Всеукраїнський науково-практичний семінар;
4 обласні науково-методичні конференції;
2 обласні педагогічні читання;
108 обласних науково-практичних і авторських семінарів.
При науково-методичних лабораторіях інституту працювала 21 творча група,
результатом роботи яких є випуск видавничої продукції на допомогу педагогам
області.
Експериментальна діяльність здійснювалася за 31 напрямом у 44 загально-
освітніх навчальних закладах, серед яких: 6 − на рівні Міністерства освіти і науки
України, 2 − Інституту педагогіки АПН України, 5 − Університету менеджменту освіти
37