Page 41 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 41

ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ

підготовка педагогів до виконання Загальнодержавної програми профілактики
ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД тощо.

        Тож, у 2010 році науково-дослідна робота та планувально-організаційний,
дослідно-експериментальний, інформаційно-аналітико-консалтинговий супровід були
спрямовані на надання допомоги районним (міським) методичним кабінетам, керівни-
кам навчальних закладів, педагогам області щодо впровадження в навчально-
виховний процес новітніх наукових досягнень. Науково-педагогічні та педагогічні
працівники інституту опікувались проблемами європейської інтеграції, краєзнавства
області, упровадження профілізації навчання, інформатизації навчально-виховного
процесу, особистісно зорієнтованого навчання, ефективної соціалізації та здоров’я-
збережувальних технологій, інклюзивної освіти.

        Ураховуючи важливість визначених для післядипломної освіти завдань,
діяльність інституту була спрямована на модернізацію змісту, форм і методів
підвищення кваліфікації керівних і педагогічних кадрів області в контексті вимог
Болонського процесу. Протягом цього року пройшло курси підвищення кваліфікації
109 груп слухачів за 60 програмами освітньої діяльності різних форм навчання.
Щомісяця підвищення кваліфікації керівних і педагогічних кадрів області було
організовано для 8-9 навчальних груп.

        Основними формами навчання залишалися: очна, очно-дистанційна та індиві-
дуальна. За 2010 рік курси підвищення кваліфікації пройшли 2914 педагогів, що
складало 111 відсотків від запланованого.

        У 2010 році навчальний процес в інституті здійснювало 64 науково-педагогічні
працівники, із них − 48 штатних (4 доктори наук, 18 кандидатів наук). Зі слухачами
курсів на умовах погодинної оплати працювали також близько 50 запрошених
викладачів (учені, провідні спеціалісти-практики інших навчальних закладів, установ
та організацій).

        Одним з важливих напрямів навчальної діяльності інституту залишалося
впровадження Міжнародної програми «Intel ® Навчання для майбутнього», за якою
впродовж 2010 року навчалося понад 1000 педагогічних працівників області. Загалом
у період 2004-2010 рр. 8280 слухачів разом з посвідченням про підвищення кваліфі-
кації отримали сертифікат тренера цієї програми.

        У 2010 році розпочав діяльність новий Міжнародний педагогічний проект
«1 учень – 1 комп’ютер».

        У 2010 році в аспірантурі було відкрито ще одну спеціальність 13.00.01 −
загальна педагогіка та історія педагогіки. Цього року до аспірантури було прийнято
16 осіб на навчання зі спеціальності 13.00.04 − теорія і методика професійної освіти
і 13.00.01 − загальна педагогіка та історія педагогіки. Аспірантами стали працівники
академії, а також працівники з різних навчальних закладів м. Херсона та із Сумської,
Миколаївської областей.

        Цього року започатковано роботу школи «Молодого вченого», заняття в якій
проводили член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук Євдокія
Петрівна Голобородько; доктор педагогічних наук, професор Василь Васильович
Кузьменко; кандидат педагогічних наук, професор Анатолій Миколайович Зубко.
Ефективність роботи школи з молодими науковцями обумовила продовження її
діяльності, що триває й дотепер.

        Кількість методичних публікацій працівників інституту за 2010 рік перевищила
260, із них − 87 публікацій у спеціалізованих фахових виданнях ВАК України.

        Протягом року в інституті багато уваги приділялося науково-методичній роботі
з педагогічними кадрами області, мета якої полягала в організації неперервного
вдосконалення фахової майстерності та підвищення професійної компетентності

                                                                                                                                                             39
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46