Page 37 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 37

ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ

інституту, дошкільних закладів, які пройшли навчання за програмою проекту та
провели два обласні семінари для завідувачів і вихователів дошкільних навчальних
закладів. У листопаді 2008 року три працівники інституту пройшли стажування
в дитячих закладах Нідерландів.

        Значна увага в області приділяється питанням превентивної освіти, форму-
ванню в молодогого покоління орієнтації на здоровий спосіб життя. Із цією метою
з 2007 року впроваджується Міжнародний проект «Моральне виховання учнів:
профілактика шкідливих звичок» (США) (координатор – Т. Й. Гусь). Протягом двох
років відбулося 4 семінари-тренінги, на яких 200 педагогів області одержали
міжнародні сертифікати із правом проведення факультативів, спецкурсів із цієї
проблеми в навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів.

        Також розпочато міжнародні проекти:
        «Українські лідери європейської та євроатлантичної інтеграції» – у межах
українсько-польського проекту в системі післядипломної педагогічної освіти
(координатор – доктор філософії, професор А. М. Зубко);
        «Національний курикулум як проблема шкільної освіти України» – у межах
програми ЮНЕСКО та Світового банку (координатор – кандидат педагогічних наук,
доцент Г. С. Юзбашева);
        Всеукраїнський проект «Школа проти СНІДу» (кординатор – Н. І. Пугачова).
        Поновлена робота з Міжнародної програми ПРООН/ЮНЕЙДС «Сприяння
просвітницькій роботі «рівний – рівному» серед молоді України щодо здорового
способу життя» (координатор – кандидат педагогічних наук, доцент Т. Г. Морева).
        У тому ж році було започатковано проведення обласного конкурсу районних
(міських) методичних кабінетів «Креативність + досвід = творчий учитель».
        З 2007 року одним із напрямів роботи науково-методичної лабораторії
географії стала участь у спільному проекті Європейського Союзу та Програми
розитку ООН «Спільнота споживачів та громадські об’єднання».
        У зв’язку з потребою в науково-педагогічних кадрах, які повинні здійснювати
навчальний процес в інституті, а також забезпечувати науковий супровід навчально-
виховного процесу в закладах, установах освіти, у грудні 2007 року наказом
Міністерства освіти і науки України закладу надано дозвіл на здійснення прийому до
аспірантури за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.
З першого вересня 2008 року до аспірантури без відриву від виробництва було
зараховано 10 осіб, серед яких 7 працівників інституту та 3 педагоги з інших регіонів
України: Автономної Республіки Крим, Чернігівської, Закарпатської областей.
        Діяльність аспірантури (завідувач – кандидат педагогічних наук, доцент
Л. А. Гончаренко) відбувалася при кафедрі педагогіки і психології (завідувач – доктор
педагогічних наук, професор В. В. Кузьменко).
        У 2008 році кафедри менеджменту освіти та теорії і методики виховної роботи
вперше розпочали ініціативне наукове дослідження з теми «Підготовка вчителів
у системі професійної і післядипломної освіти до формування життєвої стратегії
учня» (керівник групи – кандидат педагогічних наук, доцент І. Ф. Кравченко).
        Членами робочої групи підготовлено низку методичних рекомендацій на
допомогу педагогам області.
        У цьому ж році працівники інституту розпочали роботу над новою науково-
методичною проблемою області «Професійна мобільність учителя в контексті
загальнооєвропейського освітнього простору».
        З метою якісної підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання автор-
ським колективом науково-педагогічних працівників інституту, педагогами Херсонщи-

                                                                                                                                                             35
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42