Page 34 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 34
КОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ХЕРСОНСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховному процесі (науковий
керівник – кандидат педагогічних наук, професор Т. О. Пушкарьова). У 2008 році
центром спільно із загальноосвітньою школою І–ІІІ ступенів № 50 Херсонської міської
ради було започатковано проведення постійно діючого Всеукраїнського семінару за
навчально-педагогічним проектом «Росток», який зібрав представників 16 регіонів
України.
З 2005 року спільно з організацією ЮНЕСКО розпочато Міжнародний проект
«Профілактика йододефіцитних захворювань у школі» (координатор програми –
кандидат педагогічних наук, доцент Г. С. Юзбашева). На курсах підвищення квалі-
фікації вчителів різних спеціальностей проводяться заняття із цієї теми, організу-
ються семінари-тренінги із залученням лікарів.
У листопаді цього ж року на базі інституту та Таврійського ліцею мистецтв
Херсонської міської ради відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар заві-
дувачів лабораторій, методистів дисциплін художньо-естетичного циклу інститутів
післядипломної педагогічної освіти «Використання інноваційних технологій на уроках
мистецьких дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах».
У 2006 році відбулися зміни в структурі інституту, пов’язані з розширенням його
функцій та ускладненням завдань. Змінилися й назви кафедр відповідно до напрямів
їхніх роботи: замість «виховної роботи» – «теорії і методики виховної роботи», «до-
шкільного виховання та початкового навчання» – «теорії і методики дошкільного ви-
ховання та початкового навчання», «українознавства» – «теорії і методики викла-
дання гуманітарних дисциплін», «соціальних та економічних дисциплін» – «теорії
і методики викладання соціально-економічних дисциплін», «природничо-математич-
них дисциплін» – «теорії і методики викладання природничо-математичних та
технологічних дисциплін».
У цьому ж році закладу було подовжено термін дії ліцензії на щорічне прове-
дення курсів підвищення кваліфікації для керівників та педагогів дошкільних,
загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів (4 тисячі осіб на рік).
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників області в цей період органі-
зовувалося на підставі щорічних замовлень районних (міських) відділів освіти.
Навчальні групи формувалося диференційовано, залежно від фаху та кваліфікації
майбутніх слухачів курсів. Такий розподіл зумовлений вимогами до кваліфікаційних
категорій та педагогічних звань, визначених чинним «Типовим положенням про
атестацію педагогічних працівників України» (1993, 1998) та Положенням про
організацію дистанційного підвищення кваліфікації в післядипломній педагогічній
освіті (2007).
Науково-методична лабораторія курсової перепідготовки (завідувач –
Н. В. Трубичина) спільно з іншими науково-методичними лабораторіями уточнює
й коригує навчальні плани для всіх категорій працівників освіти, які проходять курси
підвищення кваліфікації в інституті відповідно до посадових обов'язків кожної
категорії.
Навчальний процес у цей період здійснюється за 70 навчальними планами та
навчально-тематичними програмами підвищення кваліфікації педагогічних праців-
ників, серед яких 52 програми були ліцензовані у 2005 році й 18 – у 2009 році.
В цей період в інституті поряд з очною запроваджуються й інші форми курсової
підготовки − очно-дистанційна та індивідуальна.
Навчання педагогічних працівників за очною формою здійснюється з відривом
від виробництва на базі інституту одночасно з оздоровленням їх у санаторії-
профілакторії.
32