Page 31 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 31
ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ
– проведення наукових досліджень, розробка й упровадження інноваційних
педагогічних технологій у практику роботи навчальних закладів;
– методичне забезпечення навчально-виховного процесу в дошкільних,
загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах регіону;
– координація діяльності та надання науково-методичних консультацій
районним (міським) методичним службам регіону;
– аналіз, узагальнення й поширення перспективного педагогічного досвіду та
педагогічних інновацій.
У 2001 році спільно з Херсонським державним педагогічним університетом
було проведено Міжнародну конференцію «Внесок поляків у соціально-економічний
та культурний розвиток Південної України».
У червні того ж року інститут уперше в історії своєї діяльності звітує на Пре-
зидії АПН України про результати першого етапу експериментального дослідження
«Освітній моніторинг як механізм адаптивного управління загальною середньою осві-
тою в регіоні», де виступили науковий керівник експерименту кандидат педагогічних
наук, доцент кафедри менеджменту освіти Центрального інституту післядипломної
педагогічної освіти АПН України Г. В. Єльнікова, ректор інституту А. М. Зубко, дирек-
тори загальноосвітніх навчальних закладів області: Херсонської загальноосвітньої
школи № 46 О. Ю. Дмитрієнко, Цюрупинської загальноосвітньої школи № 1
Н. Г. Несіоловська та Чаплинської спеціалізованої загальноосвітньої школи № 1
Л. С. Смаровоз. Рішенням Президії АПН України експеримент переведено
з обласного рівня на всеукраїнський.
На базі інституту проведено два всеукраїнські науково-практичні семінари:
«Розвиток методики викладання географії в Україні» для завідувачів навчально-
методичних кабінетів географії обласних інститутів післядипломної педагогічної
освіти та «Організація трудового професійного навчання учнів у МНВК в умовах пе-
реходу загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру та 12-річний
термін навчання» для директорів міжшкільних навчально-виробничих комбінатів.
17 січня 2002 року був прийнятий Закон України «Про вищу освіту», де
особлива увага зверталася на розвиток післядипломної освіти, головна мета якої –
спеціалізоване вдосконалення освіти та професійної підготовки особистості шляхом
поглиблення, розширення й оновлення її професійних знань, умінь і навичок або
отримання іншої спеціальності на основі здобутого раніше освітньо-кваліфікаційного
рівня та практичного досвіду.
З 2002 року в інституті уведено посади ректора, проректорів із наукової
й навчально-методичної роботи.
Першим ректором інституту став доктор філософії, доцент Анатолій
Миколайович Зубко, проректором з наукової роботи – кандидат педагогічних наук,
доцент Тетяна Геннадіївна Морева (до 2012), проректором з навчально-методичної
роботи – Валентина Олександрівна Чабаненко (до 2004).
У березні 2002 року на базі інституту відбувся Всеукраїнський семінар ректорів
(директорів) обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти «Управління
закладами освіти в сучасних умовах».
У цьому ж році у зв’язку з розширенням функцій інституту навчально-методичні
кабінети були реорганізовані в науково-методичні лабораторії.
Протягом 2002–2003 років інститут активно працював за новим ґрантом з про-
грами ЄС–США із запобігання ВІЛ/СНІДу та інформування в Україні. За цією програ-
мою підготовлено більше 800 тренерів з числа вчителів навчальних закладів області.
З 2002 року в закладі розпочала роботу редакційна колегія науково-методич-
29