Page 33 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 33
ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ
У цей період при науково-методичній лабораторії управління розпочав роботу
обласний консалтинговий центр, який очолила кандидат педагогічних наук
Н. В. Попова. Центр надавав допомогу в складанні програм експериментів загально-
освітнім навчальним закладам, здійснював консультування педагогічних працівників
із проблем сучасного розвитку освіти.
Наразі, у час активного запровадження в педагогічну діяльність інформаційно-
комунікаційних технологій, актуальним стало й створення електронної бази даних
щодо перспективного педагогічного досвіду керівників навчальних закладів, сучасних
науково-методичних матеріалів, фондів навчальної, довідкової, методичної та іншої
літератури.
У жовтні 2004 року було проведено обласний конкурс-захист на кращу
регіональну програму розвитку мережі «Шкіл сприяння здоров’ю»: 6 кращих програм
було направлено на Всеукраїнський конкурс-захист, 4 стали переможцями та
ввійшли в Міжнародну мережу «Шкіл сприяння здоров’ю».
З 2005 року всі кафедри (педагогіки і психології, менеджменту освіти,
соціальних та економічних дисциплін, дошкільного виховання та початкового
навчання, українознавства, природничо-математичних дисциплін, виховної роботи)
розпочали роботу над загальноінститутською науково-дослідною темою «Теоретико-
методологічні основи вдосконалення системи освіти та поліпшення її кадрового
забезпечення». Мета цієї роботи – визначення, узагальнення тенденцій розвитку
освіти, розробка та впровадження науково-методичного забезпечення педагогічного
процесу освітнього закладу, окреслення перспективних шляхів удосконалення
системи освіти та її кадрового забезпечення. Разом із тим, кожна із семи кафедр
працювала над власною науково-дослідною темою, що є частиною загально-
інститутської.
Підтвердженням статусу інституту як наукової установи цього року було
завершення роботи над дисертаційними дослідженнями «Родинно-шкільний
виховний простір як фактор соціального становлення особистості підлітка»
(Л. М. Назаренко) зі спеціальності 13.00.07. – теорія і методика виховання та
«Формування конструктивних умінь старшокласників у процесі трудового навчання»
(О. О. Морев) зі спеціальності 13.00.02 – теорія і методика трудового навчання.
У червні 2005 року відбулося виїзне засідання вченої ради Центрального
інституту післядипломної педагогічної освіти АПН України з питання «Упровадження
інноваційних технологій у Південноукраїнському регіональному інституті післядип-
ломної освіти педагогічних кадрів». Було дано високу оцінку діяльності інституту
й рекомендовано вивчити досвід роботи закладу із цього питання.
Того ж року проведено Всеукраїнську науково-практичну конференцію для
ректорів, проректорів інститутів післядипломної педагогічної освіти «Стан
і перспективи розвитку післядипломної педагогічної освіти».
У вересні 2005 року розпочато впровадження Міжнародного проекту «Грома-
дянська освіта – Україна» (координатор – Т. А. Асламова). Проведено низку
семінарів-тренінгів для вчителів 20 пілотних загальноосвітніх навчальних закладів.
У 2008 році проект був завершений, і, як результат цієї роботи, на курсах підвищення
кваліфікації вчителів гуманітарних дисциплін упроваджено 8-годинний та
72-годинний модулі «Громадянська освіта».
У 2005 році на базі інституту створено інформаційно-консультаційний центр
навчально-педагогічного проекту «Росток» (координатор – О. В. Стребна).
Мета діяльності цього центру полягала в підвищенні професійної компетентності
вчителя, становленні сучасного загальноосвітнього навчального закладу на засадах
гуманізації та інтеграції освіти, застосуванні діяльнісного підходу,
31