Page 35 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 35

ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ

        Індивідуальна форма надає можливість педагогу вибрати термін навчання,
взяти участь у формуванні його змісту. Вона розрахована на педагогів із високим
рівнем професійної компетенції (заслужений учитель України, учитель-методист,
старший учитель); з вищою категорією, які неодноразово підвищували кваліфікацію.

        Дистанційне навчання відрізняється від традиційного: для нього характерне
поєднання очного та дистанційного навчання. Програма розрахована на 24 тижні
(216 годин). Очний компонент розраховано на дві сесії: організаційно-настановну
(2 тижні, 72 години) та залікову (тиждень, 36 годин).

        Ураховуючи активні євроінтеграційні процеси, що відбувалися в суспільстві,
у січні 2006 року було розпочато Міжнародний проект спільно зі Світовим банком
«Удосконалення багатогалузевих підходів до профілактики ВІЛ/СНІДу» (координатор
– кандидат педагогічних наук, професор Т. Г. Морева). На базі інституту відбулася
низка семінарів для вчителів 4-х пілотних областей України. Було проведено
моніторинг апробації підручників (з основ здоров’я) для учнів 5–6 класів.

        Заклад безкоштовно отримав комп’ютери, ноутбуки, меблі, копіювальну техніку
для реалізації цього проекту.

        Цього ж року було проведено низку міжнародних заходів:
        Міжнародний семінар «Молекулярна біологія в сучасній школі» спільно
з Міністерством освіти і науки України та Європейською навчальною лабораторією
природничих наук (Гайдербер, Німеччина);
        Міжнародна конференція асоціації вчителів англійської мови «Нові технології
викладання англійської мови як іноземної».
        У 2006 році до номінацій обласного конкурсу «Школа Херсонщини» додалися
нові: «Школа педагогічного пошуку», «Школа сучасних освітніх технологій», «Школа –
соціокультурний центр села», «Школа здоров’я» та ін.
        У тому ж році науково-методична лабораторія виховної роботи (завідувач –
Т. Й. Гусь) спільно із Всеукраїнською благодійною організацією «Громадська Рада із
соціальних проблем розвитку молодого покоління» розпочала роботу з упрова-
дження профілактичної програми Міністерства освіти і науки України «Діалог».
Основна мета програми – допомогти дітям та підліткам зробити розумний вибір
у питаннях паління, уживання алкоголю, наркотиків та усвідомлено керувати своєю
поведінкою за будь-яких обставин. Було підготовлено 50 педагогів-тренерів для
профілактичної роботи з дітьми та підлітками щодо мотивації до здорового способу
життя з використанням інтерактивних технологій.
        Цього часу в державній освітній політиці набули актуальності питання
моніторингу якості освіти. Тож у 2006 року в структурі інституту знову відбулися
зміни – введено посаду проректора з питань зовнішнього оцінювання та моніторингу
якості освіти, на яку призначено кандидата педагогічних наук, доцента С. Ф. Одайник
та створено науково-методичну лабораторію зовнішнього оцінювання та моніторингу
якості освіти.
        Діяльність лабораторії спрямована на розроблення та апробацію моделей
зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень випускників загально-
освітніх навчальних закладів для створення умов рівного доступу до вищої освіти,
удосконалення технологічних аспектів зовнішнього незалежного оцінювання, напов-
нення банку тестових завдань, поширення знань про зовнішнє незалежне оцінювання
серед учнівського загалу й педагогічної громадськості.
        В інституті у 2006 році, як окрему структурну одиницю, було створено видав-
ничий відділ, котрий спочатку здійснював друк лише науково-методичного журналу
«Таврійський вісник освіти». Згодом відділ розширив свої можливості, отримавши

                                                                                                                                                             33
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40