Page 40 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 40
КОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ХЕРСОНСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
АПН України, 19 − обласного рівня та 31 − регіонального (міський та районний рівні).
У 2009 році при інституті було створено 7 обласних науково-методичних
лабораторій із питань реалізації Президентської програми «Школа майбутнього»,
розвивального навчання, модульного навчання; упровадження всебічної програми
розвитку дитини «Крок за кроком», науково-педагогічного проекту «Росток», «Школа-
родина», «Упровадження соціальних, медичних та психолого-педагогічних методик
роботи з дітьми та молоддю».
В області на той час реалізовувалося 15 міжнародних та 3 всеукраїнські
проекти:
«Рівний доступ до якісної освіти»;
«Моральне виховання учнів і профілактика шкідливих звичок»;
«Використання інноваційних освітніх технологій для підготовки педагогів
дошкільників»;
«Intel ® Навчання для майбутнього»;
«Партнерство в навчанні»;
«Програма рівних можливостей та прав жінок в Україні» та інші.
Завдяки цим проектам учителі області ознайомлювалися з досвідом роботи
освітян різних країн для продуктивного впровадження інноваційних та інформаційних
технологій у навчально-виховний процес. Також освітяни мали змогу пройти на-
вчання й отримати міжнародні сертифікати, таким чином підвищуючи свій
професійний рівень.
Приділялось багато уваги проведенню всеукраїнських та обласних конкурсів:
«Учитель року»; «Школа Херсонщини»; «Реалізація проектного підходу в системі
безперервної освіти педкадрів»; «Моя перша книжка»; «Електронна презентація»;
«Астрономічна освіта Херсонщини» та інших.
Серед важливих векторів діяльності інституту залишалася організація роботи
з обдарованою молоддю. Зокрема, у 2009 році команди учнів Херсонської області на
IV етапі Всеукраїнських предметних олімпіад здобули 31 призове місце (2008 рік –
23). Три учні області стали переможцями Міжнародних олімпіад, а саме: 2 золоті
медалі з екології, 1 бронзова – з хімії.
У 2009 році було проведено моніторинги: «Ставлення молоді та інших катего-
рій населення до реформи у галузі освіти», «Виявлення в учнів 11 класів загально-
освітніх навчальних закладів навчальних досягнень з української мови через про-
грамний продукт Модуль «ІнтерТест», «Сучасний стан професійної орієнтації учнів
у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах».
Спільно з Сімферопольським регіональним центром оцінювання якості освіти
було підготовлено 58 осіб, які здійснювали реєстрацію у 25 пунктах Херсонської
області.
Протягом 2009 року суттєво покращилась матеріально-технічна база інституту:
було встановлено систему відеоконференцзв’язку, комп’ютерний клас, клас ноутбуків
та клас нетбуків; дві аудиторії обладнано інтерактивними дошками та мультимедій-
ними проекторами. За власні кошти придбано ще один новий сучасний комп’ютерний
клас.
Сторінками сучасної історії закладу. 2010 рік став роком масштабних
реформ в освітній галузі України. Цього року на рівні держави були чітко визначені
концептуальні засади подальшого реформування освіти як однієї з найважливіших
складових гуманітарної сфери. У результаті було прийнято низку нормативно-
правових актів різного рівня, що стосувалися всіх ланок освітньої галузі.
Це й запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах,
38