Page 45 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 45
ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ
конкурсів тощо.
У 2011 році академія працювала над виконанням Державної цільової соціаль-
ної програми «Сто відсотків». За цей час було організовано та проведено 10 май-
стер-класів та 62 тренінги на базі трьох районів області та академії. Сертифіковано
2755 педагогічних працівників за програмою курсу «Цифрові технології», отримали
сертифікати тренера програми 20 учителів області.
На базі академії щорічно проводиться виставка творчих робіт учителів образо-
творчого мистецтва «Вернісаж учительської творчості».
У цей період інклюзивна освіта дітей з обмеженими можливостями здоров’я
була визначена одним із перспективних інноваційних напрямів розвитку освіти
в державі. Чинне законодавство, зокрема Концепція розвитку інклюзивного навчання,
затверджена наказом МОН № 912 від 01.10.2010 року, визначила інклюзивну освіту
як інноваційну технологію, реалізації якої передбачає створення для дітей з особли-
вими потребами спеціального корекційного освітньо-реабілітаційного простору, що
забезпечить умови й можливості для отримання освіти за місцем проживання дітям
з вадами психофізичного розвитку. У той же час значна кількість учителів виявила
низький рівень готовності до нових видів діяльності в умовах інклюзивного навчаль-
ного закладу – забезпечення певної ланки технологічного процесу, самостійного
моделювання, конструювання нових інноваційних прийомів, методів, технологій
навчання, уміння створювати педагогічно виправдані освітні проекти, що спрямовані
на вирішення основних завдань інклюзивного навчання дітей з особливими
потребами. З метою оволодіння вчителями, які працюють з дітьми з особливими
потребами в умовах інклюзивного та індивідуального навчання, методологією
педагогічного проектування на теоретичному та практичному рівнях було розроблено
й уведено в програми підвищення кваліфікації спецкурс «Основи інклюзивної освіти».
Стрижнем підвищення кваліфікації стала проектна діяльність, використання сучасних
технологій навчання та виховання осіб з особливими потребами.
В умовах реалізації вищезазначеного питання велика увага приділялась
і системі організації логопедичного супроводу дітей з особливими потребами на
курсах учителів-дефектологів. При реалізації програми курсів головний акцент було
зроблено на сучасних підходи до організації логопедичного супроводу дітей
з особливими потребами, корекції порушень мовлення в дітей зі складними вадами
розвитку, формування психолого-педагогічної готовності дитини із вадами мовлення
до навчання в школі та розвиток її комунікативної компетентності.
Новою організаційною формою роботи з педагогами стало створення автор-
ських творчих майстерень. Зокрема, у 2012 році вони розпочали роботу за такими
темами: формування компетентностей обдарованої особистості засобами математи-
ки; розвиток розумових здібностей школярів на основі діалогової форми спілкування;
оптимізація проектно-технологічної підготовки учнівської молоді; формування
економічної культури учнів загальноосвітніх навчальних закладів в процесі вивчення
природничо-математичних дисциплін; організація роботи освітньо-культурного
простору району (міста) щодо створення освітніх округів; упровадження особистісно
орієнтованої моделі навчання за програмою всебічного розвитку дитини «Крок за
кроком» у практику роботи дошкільних навчальних закладів та початкової школи»
для вихователів ДНЗ, учителів початкових класів, батьків; розвиток креативних
якостей учнів засобами образотворчого мистецтва в основній школі.
У 2012 році в освітньому просторі регіону проводилася робота з реалізації
27 міжнародних та всеукраїнських проектів і програм, а саме: «Рівний доступ до
якісної освіти», «Покращення якості освіти дітей молодшого шкільного віку» (спільно
43