Page 47 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 47
ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ
рахунок коштів академії. Саме з цього часу розпочалася боротьба за відновлення
роботи санаторію-профілакторію для освітян Херсонщини.
Наступне п’ятиріччя післядипломної педагогічної освіти (2015 – 2019 рр.) на
Херсонщині позначено суттєвими змінами як в організаційному так і змістовому
аспектах, що було зумовлено прийняттям низки законодавчих актів, започаткуванням
процесів децентралізації, реформуванням системи освіти.
За зазначений період курси підвищення кваліфікації пройшли: 2015 рік –
3111 педагогічних працівників; 2016 рік – 3340 педагогічних працівників; 2017 рік –
3445 педагогічних працівників; 2018 рік – 3121 та додатково підготовлено до
реалізації Концепції «Нова українська школа» 2400 педагогічних працівників за
освітніми програмами, затвердженими МОНУ.
У 2017 році у відповідь на виклики часу змінено структуру академії, створено
Інститут підвищення кваліфікації, реорганізовано кафедри тощо. Основними
структурними підрозділами академії визначено: кафедри (педагогіки й менеджменту
освіти; теорії й методики викладання навчальних дисциплін; теорії й методики
виховання, психології та інклюзивної освіти; теорії й методики дошкільної, початкової
освіти та мовних комунікацій); інститут підвищення кваліфікації (7 навчально-
методичних відділів; 24 навчально-методичні лабораторії); науково-педагогічна
бібліотека; видавничий відділ; Музей історії народної освіти; гуртожиток; їдальня;
канцелярія; бухгалтерська служба; господарський відділ. У 2018 році створено
Херсонський обласний ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти.
Діяльність академії в зазначений період орієнтована на повноцінне підвищення
індивідуально-професійного статусу педагога відповідно до потреб і вимог сучасних
тенденцій розвитку національної освіти України, його фахової та посадово-
функціональної компетентності, підготовці вчителів до запровадження положень
Концепції «Нова українська школа».
З метою формування єдиного освітнього інформаційного простору регіону
організовано роботу за такими напрямами:
– створення порталу «Дистанційне навчання педагогічних кадрів». наповнення
інформацією хмарного середовища академії;
– проведення вебінарів за допомогою платформ BigBlueButton та Google
Hangouts для вчителів Херсонщини;
– розширення бездротововго сегменту локальної мережі академії для
можливості доступу до інтернету слухачів кусів підвищення кваліфікації;
– створення сайту «Онлайн школа молодого фахівця Херсонщини»;
– оновлення порталу інтернет-лабораторії «Ерудит»;
– створення гугл-сайту «Нова українська школа» та активна робота по
оперативному наповненню його актуальною інформацією;
– створення каталогу друкованих праць співробітників, а також представлення
видань в оригіналі;
– створення Інтернет-ресурсів: дистанційної підтримки навчального процесу;
популяризації кращого педагогічного досвіду; підготовки до ЗНО та проведення
моніторингових досліджень навчальних досягнень учнів регіону; електронної системи
проведення Інтернет-олімпіад; проведення конкурсів;
– організація підтримки фахових мережевих спільнот тощо.
Значна робота проведена й щодо оновлення матеріально-технічної бази
академії. Відповідно до положень Концепції «Нова українська школа» було придбано
матеріали для обладнання п’яти навчальних кабінетів: 2 кабінети із підвищення
кваліфікації вчителів початкової школи; кабінет із підвищення кваліфікації вчителів
іноземних мов; кабінет із підвищення кваліфікації асистентів вчителів закладів;
45