Page 46 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 46
КОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ХЕРСОНСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
зі Всеукраїнським фондом «Крок за кроком», «Розвиток громадсько-активних шкіл
в Україні»), «Інклюзивна освіта», «Школи-новатори», «Учителі в он-лайн», «Цифрові
технології» тощо.
Цього року було здійснено низку моніторингових досліджень: статус та роль
учителя в українському суспільстві; рівень рухової активності як провідна детермі-
нанта формування здорового способу життя; стан упровадження інформаційно-кому-
нікаційних технологій у загальноосвітніх навчальних закладах; володіння учителями
початкових класів засобами ІКТ; навчально-методичне забезпечення громадянської
освіти; виконання програми «Впевнений старт»; стан і розвиток системи освіти дітей
старшого дошкільного віку; навчально-методичне та матеріально-технічне забезпе-
чення предметів природничо-математичного циклу; можливості вивчення другої іно-
земної мови в загальноосвітніх навчальних закладах; стан превентивної освіти дітей
та учнівської молоді в навчальних закладах.
У 2013 році діяльність академії була зорієнтована на забезпечення неперерв-
ної післядипломної освіти педагогічних працівників південного регіону. Це зумовлено
тим, що сьогодення освіти надзвичайно мінливе, йому притаманні перманентні
системні зміни. Це й нові Державні стандарти, і запровадження нових підходів до
викладання, і поповнення змісту освіти новими навчальними предметами та курсами.
Освітня діяльність академії має випереджувальний характер, тому з метою оператив-
ного реагування на освітні запити вчителів в області створено гнучку та динамічну
систему роботи з педагогами.
Для постійної підтримки педагогів області із серпня 2013 року працівниками
науково-методичної лабораторії інформатики створено інформаційно-навчальний
ресурс «Дистанційне навчання педагогічних кадрів», де вчителі мають змогу
навчатися дистанційно за спецкурсом «Методика викладання навчального курсу
«Сходинки до інформатики» (http://dnpk.16mb.com/clubs/1).
Ураховуючи вимоги сучасного інформаційного суспільства, актуальною зали-
шається ІКТ компетентність педагога, тож обов’язковим для всіх учителів є освоєння
навчального матеріалу спецкурсів «Використання веб-орієнтованого навчального
середовища при викладанні природничо-математичних дисциплін», «Використання
ресурсів Інтернету вчителем у педагогічній діяльності», «Базові функції інтерактивної
дошки SmartBoard», «Цифрові технології», «Інформаційні технології та проектно-
орієнтовне навчання. Створення навчальних проектів», «Основи комп’ютерної
графіки», «Основи веб-дизайну», «Основи створення комп’ютерних презентацій»,
«Методика викладання інформатики в 5–8 класах», «Microsoft Excel у профільному
навчанні», «Основи баз даних», «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті».
Значно поліпшено координацію науково-методичної діяльності районних
(міських) методичних кабінетів. Розроблено обласну стратегію розвитку методичної
служби, забезпечено науково-методичний супровід розробки та прийняття програм
розвитку кожного методичного кабінету. У 14 районах проведено науково-методичні
конференції з питань дослідження нової науково-методичної проблеми області
«Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі:
методологічні та методичні підходи».
Постійно в колі особливої уваги знаходяться соціально-побутові умови
й оздоровлення слухачів курсів підвищення кваліфікації. Щорічно в санаторії-
профілакторії академії оздоровлювалися освітяни Херсонщини: 2011 рік – 1560 осіб,
2012 рік – 1560 осіб, 2013 рік – 1440 осіб, 2014 рік – 1440 осіб. У 2014 році зміни
в законодавстві визначили припинення роботи відокремленого структурного
підрозділу академії – санаторію-профілакторію. Обладнання лікувальних кабінетів
було законсервовано, а подальше обслуговування приміщень здійснюється за
44