Page 44 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 44
КОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ХЕРСОНСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
гогічні та краєзнавчі читання.
Відповідно до угоди, укладеної між Університетом менеджменту НАПН України
та закладами післядипломної педагогічної освіти України щодо утворення
Консорціуму закладів післядипломної педагогічної освіти, на базі академії у 2011 році
було проведено Всеукраїнську науково-методичну конференцію «Проблеми розвитку
післядипломної педагогічної освіти у сучасному суспільстві» для ректорів зазначених
закладів.
У міжкурсовий період було проведено Всеукраїнський науково-практичний
семінар; 4 обласні організаційно-методичні семінари; 9 обласних постійно діючих
семінарів; 81 обласний науково-практичний семінар; 12 міжрайонних і районних нау-
ково-практичних семінарів; діяли Всеукраїнська школа перспективного педагогічного
досвіду для вчителів фізичної культури; 5 обласних шкіл перспективного педагогіч-
ного досвіду, які проводили переможці та лауреати Всеукраїнського конкурсу
«Учитель року – 2010».
У цей період ще більш актуальним став науковий підхід до організації навчаль-
но-виховного процесу в навчальних закладах Херсонщини. Свідченням цього є збіль-
шення кількості експериментальних майданчиків порівняно з минулими роками.
Експериментальна діяльність в області здійснювалася за 43 напрямами в 55 загаль-
ноосвітніх навчальних закладах, серед яких: 5 − на рівні Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту України; 1 − на рівні Інституту педагогіки НАПН України; 7 − на рівні
Університету менеджменту освіти НАПН України; 26 − на обласному рівні.
Зазначена діяльність спрямована на впровадження інноваційних елементів
у традиційну систему освіти, створення та використання інтелектуального продукту,
реалізацію нових оригінальних ідей, що якісно змінюють мету, зміст, структуру,
форми, методи, засоби, технології навчання, виховання й управління.
В академії працювали 7 обласних науково-методичних лабораторій з питань
реалізації Президентської програми «Школа майбутнього», розвивального навчання,
упровадження всебічної програми розвитку дитини «Крок за кроком», науково-
педагогічного проекту «Росток», «Школа-родина», «Створення школи культури
здоров'я», «Педагогічні засади формування навчально-виховного середовища
в загальноосвітніх закладах сільської місцевості та відпрацювання моделі навчально-
виховного середовища «Школа розвитку особистості».
Протягом року в області проводилась апробація 7 підручників і навчальних
програм Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, 4 авторські програми
науково-педагогічних працівників академії та педагогів загальноосвітніх навчальних
закладів Херсонщини.
Науково-педагогічні та педагогічні працівники закладу протягом року пройшли
стажування в Польщі, Ізраїлі, Об’єднаних Арабських Еміратах.
В академії велика увага приділялася спільній роботі з районними й міськими
методичними кабінетами щодо дослідження науково-методичної проблеми області
«Професійна мобільність учителя в контексті Болонського процесу» (ІV етап). Для
методистів районних і міських методичних кабінетів, керівників загальноосвітніх
закладів підготовлено методичні рекомендації «Інтердисциплінарний підхід як
механізм розвитку мобільності педагога».
У районних і міських методкабінетах Херсонської області впроваджується
досвід роботи Рівненської області з питання «Матеріально-технічні умови створення
освітніх округів».
На базі академії постійно організовувалися тренінги, круглі столи, консультації
з різних питань методичної, навчально-виховної роботи, упровадження інноваційних
технологій та нових стандартів освіти, проведення учнівських шкільних олімпіад та
42