Page 30 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 30

КОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
                                                «ХЕРСОНСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»

                                                                 ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

всього колективу, який протягом 17 років очолювала доцент Л. С. Чорноостровець.
За час її роботи побудовано нове приміщення інституту, санаторій-профілакторій
і готель, створено 8 кафедр, Музей історії народної освіти, розпочато співпрацю
з міжнародними організаціями, участь у міжнародних проектах і програмах.

        Інститут став кращим у СРСР серед інститутів удосконалення вчителів.
        За вагомі професійні досягнення, як керівник і науковець, Л. С. Чорно-
островець була нагороджена орденом «Знак Пошани», знаками «Отличник
просвещения СССР», «Відмінник освіти України», багатьма грамотами Міністерства
освіти СРСР, Міністерства освіти УРСР.
        До вершин педагогічної майстерності. З жовтня 1999 року й до теперішнього
часу заклад очолює заслужений працівник освіти України, доктор філософії,
професор Анатолій Миколайович Зубко, який особливу увагу звертає як на
виконання працівниками своїх основних функцій – проведення курсів підвищення
кваліфікації педагогічних кадрів, вивчення стану викладання основ наук, випуску
необхідних для вчителів методичних рекомендацій, так і на проведення ними
науково-дослідних робіт за різними напрямами навчально-виховної діяльності та
участь у різних міжнародних проектах і програмах.
        У листопаді 1999 року під керівництвом кафедри менеджменту Центрального
інституту післядипломної педагогічної освіти АПН України розпочався обласний
експеримент «Освітній моніторинг як механізм адаптивного управління загальною
середньою освітою в регіоні» (науковий керівник – кандидат педагогічних наук,
доцент Г. В. Єльнікова).
        На підставі рішення Державної акредитаційної комісії України № 30 від
12 грудня 2000 року інституту було подовжено термін дії ліцензії на право здійснення
діяльності щодо підвищення кваліфікації керівних, педагогічних і допоміжних
працівників у галузі освіти в кількості 4000 осіб на рік.
        У тому ж році кафедри інституту стали опорними кафедрами Центрального
інституту післядипломної педагогічної освіти АПН України з питань «Соціально-
психологічні чинники мотивації професійного вдосконалення», «Підготовка керівника
середнього навчального закладу», «Зміст і організація дистанційного навчання
в післядипломній освіті», «Професійний розвиток педагогічного працівника».
        Цього ж року проведено Всеукраїнську науково-практичну конференцію
«Цінності відкритого суспільства у світогляді сучасних школярів».
        У 2001 році набрало чинності нове Положення про республіканський (Автоном-
ної Республіки Крим), обласні та Київський і Севастопольський міські інститути після-
дипломної педагогічної освіти. Відповідно до цього Положення змінюється Статут
інституту, усі інститути післядипломної педагогічної освіти стають вищими навчаль-
ними закладами ІІІ рівня акредитації. Головною метою діяльності інституту визнача-
ється наукове й методичне забезпечення системи післядипломної педагогічної освіти
Херсонської області, підвищення кваліфікації та перепідготовка педагогічних праців-
ників і керівних кадрів освіти, здійснення на базі освітніх закладів теоретичних і при-
кладних досліджень у галузі освіти, їх упровадження у практику освітньої системи.
        Розширилися основні завдання інституту:
        – провадження освітньої діяльності з метою забезпечення підвищення кваліфі-
кації та перепідготовки педагогічних працівників дошкільної, загальної середньої та
позашкільної освіти;
        – забезпечення оптимальної періодичності та термінів підвищення кваліфікації
та перепідготовки керівних і педагогічних кадрів з урахуванням установленого
порядку атестації фахівців;

     28
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35