Page 29 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 29
ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ
У 1995 році спільно з Академією педагогічних наук України на базі закладу
створено Центр інноваційних методик Півдня України, який очолив В. Г. Удовиченко.
Основною метою цього центру було розроблення й упровадження інноваційних
технологій у загальноосвітніх навчальних закладах Херсонської області.
Проводилися науково-практичні конференції, семінари, тренінги, зустрічі з видатними
педагогами України.
З 1 вересня 1996 року почав працювати спецфакультет «Менеджмент. Мене-
джмент освіти», де навчалося 30 керівників загальноосвітніх навчальних закладів39.
У процесі розвитку післядипломної освіти принципово змінювалося спряму-
вання методичної роботи. У її розбудові інститут надавав перевагу діяльнісним
формам, у яких учитель виступав суб’єктом навчання. Поширення також набули такі
форми роботи з педагогами, що забезпечували послідовне впровадження в практику
ППД:
1. Конференції й семінари:
Всеукраїнська науково-практична конференція «Педагогічні інновації: ідеї,
реалії, перспективи» спільно із Центром інноваційних методик Півдня України;
Всеукраїнська науково-практична конференція «Формування навчальних дій
у процесі викладання природничо-математичних дисциплін»;
Всеукраїнський семінар для завідувачів навчально-методичних кабінетів
фізики обласних інститутів післядипломної освіти «Особливості викладання фізики
в навчальних закладах нового типу»;
Всеукраїнський науково-практичний семінар завідувачів навчально-
методичних кабінетів української мови і літератури обласних інститутів
післядипломної педагогічної освіти «Вивчення української мови та літератури
(словесність) у загальноосвітніх школах, школах нового типу (ліцеях, гімназіях),
школах (класах) з поглибленим вивченням цих предметів» та ін.
2. Педагогічні конкурси:
Всеукраїнський конкурс «Учитель року» (ІІ тур);
обласний конкурс «Творчий учитель року»;
щорічний обласний конкурс «Школа Херсонщини»;
обласний конкурс проектів «Сільська школа IIІ тисячоліття».
У травні 1997 року на базі інституту було проведено засідання Всеукраїнської
координаційної науково-методичної ради із проблем післядипломної освіти керівних
і педагогічних кадрів.
У 1998 році відбулась реорганізація кафедр інституту: кафедра економіки
стала кафедрою соціальних та економічних дисциплін, а кафедра трудового
навчання, виховання й профорієнтації учнів увійшла до складу кафедри природничо-
математичних дисциплін.
У 1999 році інститут здобув перший грант Міжнародного фонду «Відродження»
з проекту «Методика розвитку критичного мислення для сільської школи».
У тому ж році створено обласні постійні виставки «Інноваційна освіта та ділове
управління дошкільними закладами» та «Інноваційна освіта та ділове управління
загальноосвітніми навчальними закладами», які в подальшому щорічно попов-
нювалися.
Значні здобутки інституту на освітянській ниві стали результатом роботи
39 Зубко А. М. Історія розвитку Південноукраїнського регіонального інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів (1944–
2009) / А. М. Зубко, Т. Г. Морева. Херсон: РІПО, 2009. 44 с.
27