Page 28 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 28

КОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
                                                «ХЕРСОНСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»

                                                                 ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

постійній допомозі, що надавали лекторам та слухачам кабінет технічних засобів
навчання, замкнена телесистема та відеосалон. У п’яти аудиторіях інституту були
встановлені машини оперативного контролю рівня сприйняття навчального
матеріалу та оцінки знань слухачів. Такий оперативний зворотний зв’язок допомагав
під час лекцій діагностувати рівень знань та коригувати навчальний процес.

        Варто відзначити успішну роботу інституту щодо інтеграції науки в навчальний
процес. Про це свідчить проведення міжнародних, всеукраїнських, регіональних
симпозіумів, конференцій, семінарів, педагогічних читань, за результатами яких, як
правило, видавалися збірники матеріалів. Зокрема, у 1994 році було проведено
міжнародну українсько-канадську конференцію.

        Задля реалізації ідеї науково-методичного центру в інституті було створено
й забезпечено активну діяльність міжгалузевих наукових центрів: АПН України –
інститут – з інноваційних методик та естетичного виховання; Київський інститут
психології – інститут – з диференціації навчального процесу; Херсонський педагогіч-
ний інститут – інститут – з діагностики рівня знань учнів.

        Кафедри, як основні структурні підрозділи інституту, здійснювали комплексні
наукові дослідження з проблем професійного розвитку педагогів. Результати такої
роботи висвітлювались у численних наукових, науково-методичних, навчальних
виданнях, методичних рекомендаціях.

        Поряд із формуванням наукового світогляду вчителя інститут намагався забез-
печити його всебічний розвиток як особистості. З цією метою в навчальних ауди-
торіях, залах, холах організовувалися виставки професійних художників, авторських
педагогічних колективів області та України. Зокрема, протягом 1991-1994 років
організовано 8 виставок, які об’єднали професійні творчі можливості 25 колективів.

        У результаті щоденної кропіткої праці всього колективу, згідно з рішенням
Міжгалузевої акредитаційної комісії Міністерства освіти України від 23 червня
1994 року «Про підсумки акредитації навчальних закладів», Херсонський обласний
інститут удосконалення вчителів одержав IIІ рівень акредитації та змінив назву на
«Південноукраїнський регіональний інститут післядипломної освіти педагогічних
кадрів». Інституту було надано дозвіл на підвищення кваліфікації керівних кадрів,
спеціалістів та молодших спеціалістів у галузі народної освіти в обсязі 4000 осіб на
рік та перепідготовки зі спеціальності «Психологія. Практична психологія в галузі
освіти» в обсязі 60 осіб на рік.

        З часом у структурних підрозділах інституту відбулися функціональні й кадрові
зміни. У середині 1990-х років до структури інституту входило 8 кафедр:

        – педагогіки і психології (завідувач − кандидат педагогічних наук В. М. Великий);
        – наукових основ управлінської діяльності (завідувач − кандидат педагогічних
наук, доцент Ю. В. Чернов);
        – виховної роботи (завідувач – кандидат педагогічних наук, доцент
Г. Л. Черепанова);
        – дошкільного виховання та початкового навчання (завідувач – доктор
педагогічних наук, професор Б. М. Андрієвський);
        – кафедра українознавства (завідувач − кандидат філологічних наук, доцент
К. Ю. Голобородько);
        – природничо-математичних дисциплін (завідувач – кандидат педагогічних
наук, доцент В. І. Лисенко);
        – економіки (завідувач – доктор економічних наук, професор В. М. Данилін);
        – трудового навчання, виховання й профорієнтації учнів (завідувач – кандидат
педагогічних наук, доцент В. П. Вишневський).

     26
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33