Page 22 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 22

КОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
                                                «ХЕРСОНСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»

                                                                 ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

        Багато директорів, заступників директорів шкіл, учителів, вихователів області
пройшли курси підвищення кваліфікації під керівництвом Л. С. Чорноостровець.
Кожен з них відчув на собі її теплу увагу, скористався кваліфікованою порадою.

        Лідія Севастянівна була надзвичайно працездатною, високоерудованою,
духовно багатою людиною. Про це також свідчили лекції, пройняті високими
гуманістичними ідеалами. Численні виступи перед педагогічними колективами,
начальниками районних (міських) відділів освіти та завідувачами методичних кабіне-
тів Херсонщини відзначалися науковою новизною, глибокими знаннями управлін-
ських і педагогічних проблем, і в цьому вона вбачала своє покликання – завжди
поділитися ідеями з педагогами-практиками, безкорисливо надати кваліфіковану
пораду й допомогу.

        За безпосередньої участі Л. С. Чорноостровець здійснювалось видання
наукових і навчально-методичних праць працівників інституту. Її ж наукові
дослідження стосуються розроблення технологій післядипломної освіти педагогічних
кадрів, зокрема інноваційних методик управління школами нового типу (гімназіями,
ліцеями, коледжами). Вона – автор 42 друкованих праць. Її численні науково-
методичні статті відомі читачам багатьох фахових періодичних видань. Саме за це
у 1986 році Лідія Севастянівна одержала вчене звання доцента.

        Під її керівництвом на високому рівні були проведені міжнародні, всеукраїнські,
обласні науково-теоретичні та науково-практичні конференції, педагогічні читання.

        Формуємо науковий світогляд педагога. Реформування шкільної освіти, що
було запроваджено у 80-х роках, вимагало оновлення змісту та форм роботи з педа-
гогами. Поєднання навчання з виробничою працею, зв’язок навчальної і виховної
роботи з виробництвом, перетворення праці в школі з епізодичної на систематичну
висунули нові важливі завдання в галузі підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.
Це змінило акценти змісту перепідготовки вчителів у напрямі оптимізації й інтенсифі-
кації навчально-виховного процесу, інтеграції змісту навчання, науково-творчого під-
ходу в роботі вчителя, експериментальної роботи, вивчення й упровадження іннова-
ційних методик навчання. Нові методичні завдання потребували від інституту нового
осмислення діяльності закладу та побудови нової системи роботи з педагогами
Херсонщини.

        Важливим завданням закладу в середині 1980-х років була реалізація основ-
них напрямів реформи загальноосвітньої та професійної школи. З огляду на це
в 1985–1986 навчальному році працівники інституту провели перепідготовку всіх
учителів початкових класів області для роботи з дітьми шестирічного віку.

        Принципово новим стало завдання комп’ютерного всеобучу педагогічних кад-
рів. Це було зумовлено уведенням у школи курсу основ інформатики. Тож у 1986 році
педагоги, які мали викладати нові предмети «Основи інформатики й обчислювальної
техніки», пройшли курсову перепідготовку.

        З метою підвищення ролі інституту вдосконалення вчителів як науково-
методичного центру в 1986 році було створено кафедру педагогіки і психології, яку
очолив кандидат педагогічних наук В. М. Великий. У перші роки роботи кафедри
особлива увага приділялася питанням підвищення кваліфікації вчителів з проблем
педагогіки й психології навчання та виховання.

        Значною подією як для інституту, так і для всіх освітян Херсонщини у 1987 році
стало будівництво нового приміщення закладу по вулиці Покришева, буд. 41, де всі
його структурні підрозділи знаходяться й зараз.

        Інститут розміщений у триповерховому навчально-методичному корпусі. Його
загальна площа – 4,1 тис. кв. м. У приміщенні навчального корпусу обладнано

     20
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27