Page 19 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 19

ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ

та надіслані до Інституту змісту і методів навчання АПН СРСР27.
        Методична робота в області була організована згідно з вимогами нового

«Положення про методичну роботу з учителями загальноосвітніх шкіл Української
РСР» (1970) і спрямована на оволодіння новими методами і прийомами організації
навчальних занять, підвищення ідейно-теоретичного, наукового й методичного рівня
викладання та вдосконалення педагогічної майстерності вчителів.

        Спільно з інститутом допомогу вчителям надавали 20 районних (міських)
методичних кабінетів, 125 опорних шкіл і 192 школи передового педагогічного
досвіду, лекторії, університети наукових знань.

        Значна робота проводилась інститутом зі створення шкільних методичних
кабінетів. Були розроблені умови конкурсу на кращий методичний кабінет, надіслані
в райони пам'ятки про організацію методичної роботи в школі, де зверталась увага
на організацію роботи методичної ради опорних шкіл, умови запровадження наукової
організації праці28.

        Окремі школи м. Херсона, Нової Каховки, Генічеського, Каховського районів
перейшли на кабінетну систему навчання. Досвід роботи середньої школи № 36
м. Херсона з цього питання був занесений у Книгу трудової слави міста й області та
експонувався на Всесоюзній виставці досягнень народного господарства. На базі
навчального закладу проводилися семінари-практикуми керівників шкіл міста
й області, відкриті виховні заходи, педагогічні ради.

        На початку 1970-х років посилилася роль інституту як науково-методичного
центру підвищення фахового рівня освітян області. Відповідно до завдань,
визначених для загальноосвітньої школи, інститутом проводилася робота зі
здійснення комплексного підходу до виховання. Заклад спрямовував роботу
педагогічних колективів області на вдосконалення всіх напрямів виховної роботи
з дітьми на уроках і в позанавчальний час, забезпечення координації і взаємодії шкіл,
позашкільних установ, виробничих колективів, батьківської громадськості.

        Ураховуючи результативну роботу за цим напрямом, у 1973 році за дору-
ченням Міністерства освіти та Педагогічного товариства УРСР на базі інституту
відбулася міжреспубліканська конференція з проблеми «Класний колектив як об’єкт
виховання», у якій узяли участь понад 300 вчених, працівників науково-дослідних
установ, учителів Радянського Союзу.

        У цей період значно покращилася матеріальна база інституту. Було обладнано
навчально-методичні кабінети фізики, хімії, біології, дошкільного та естетичного
виховання. Придбано нову проекційну та звукову апаратуру, наочні посібники, лабо-
раторне обладнання. Фільмотека інституту нараховувала 796 навчальних кінофіль-
мів, 1800 діафільмів, 260 серій діапозитивів, 400 грампластинок.

        У 1974 році директором закладу призначений Сергій Іванович Тестін
(1974-1978). Роботу інституту було спрямовано на завершення переходу до
загальної середньої освіти молоді. Особлива увага зверталася на комплексне
виховання учнів, поліпшення внутрішньошкільного контролю, посилення ролі
кабінетної системи навчання, дієвості впровадження передового педагогічного
досвіду.

        У другій половині 70-х років інститут працював над підвищенням результатив-
ності навчально-виховного процесу школи. Актуальними в цей час були питання
наукової організації праці, оптимізації форм, засобів і методів навчання. Інститут

27 Південноукраїнський регіональний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів: Нам – 60 / А. М. Зубко (голова
ред.кол.). Херсон : РІПО, 2004. 130 с.
28 Південноукраїнський регіональний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів: Нам – 60 / А. М. Зубко (голова
ред.кол.). Херсон: РІПО, 2004. 130 с.

                                                                                                                                                             17
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24