Page 14 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 14
КОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ХЕРСОНСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
семінарів з керівниками районних методичних об’єднань, які згодом оперативно
інформували вчителів про актуальні проблеми освіти.
Системна робота з педагогами Херсонщини сприяла вдосконаленню фахової
та науково-методичної підготовки вчителів, і, як результат, – підвищенню ефектив-
ності уроків у школі.
Продуктивно продовжив роботу з реалізації завдань політехнічного навчання
в 1963 році й наступний директор інституту – Андрій Петрович Сотник (1963-1965).
Цього ж року закладу було надано нове приміщення – будинок № 27 по
проспекту Ушакова.
У жовтні 1964 року вперше був проведений обласний семінар учителів-
майстрів, які досягли значних успіхів у виготовленні оригінального навчального
приладдя та мали здібності до конструювання й винахідництва. Тоді ж при інституті
на громадських засадах було створено відповідний методичний кабінет. Його метою
стало надання допомоги педагогам щодо створення власноруч навчального
приладдя.
Як свідчать підсумки громадського огляду навчального обладнання в загально-
освітніх школах УРСР (1965), Херсонщина була визнана однією з чотирьох кращих
областей. Зокрема, на колегії Міністерства освіти УРСР було зазначено, що з метою
запровадження передового досвіду з обладнання навчальних кабінетів та організації
в них роботи в Херсонській області створено 40 опорних кабінетів. При опорних
школах та в інституті вдосконалення кваліфікації вчителів створено конструкторські
бюро, які розробляли прилади й діючі моделі з фізики. За час громадського огляду
в області проведено 200 семінарів-практикумів, якими охоплено 5800 учителів.
Проведення таких заходів сприяло активізації роботи вчителів, виробленню умінь
і навичок у виготовленні та використанні навчально-наочних посібників.
Значну допомогу у вирішенні означених питань надавали організовані на
Херсонщині постійні тематичні виставки саморобних наочних посібників. Зокрема,
у березні 1964 року в місті Херсоні працювала обласна виставка наочних посібників
з хімії й біології, де експонувалося 426 електрифікованих, автоматично діючих прила-
дів, стендів, таблиць, муляжів, вологих препаратів та інших посібників. Виставка дала
змогу вчителям обмінятись досвідом своєї роботи й активізувала їхню діяльність
у виготовленні навчальних посібників для поповнення обладнання кабінету18.
З метою поширення передового педагогічного досвіду щодо зміцнення
матеріально-технічної бази шкіл працівники інституту розробляли й надсилали на
місця методичні листи, плакати, альбоми й креслення з виготовлення саморобних
наочних навчальних посібників, обладнання навчальних кабінетів.
З питань програмованого навчання на Херсонщині також реалізовувався
комплекс заходів (семінари, обласні педагогічні читання, науково-практичні конфе-
ренції). Ці питання також включено до програм курсової перепідготовки вчителів.
Про ефективність організованої роботи свідчать результати республіканського
огляду творчості працівників народної освіти з програмованого навчання в загально-
освітніх школах УРСР. Зокрема, за успіхи в конструюванні машин для
програмованого навчання й у впровадження їх у практику своєї роботи нагороджено
грамотами Міністерства УРСР учителів Херсонщини (Лисенка М. Т. – учителя
Високопільської середньої школи, Кравцова Л. В. – учителя Новокаховської
восьмирічної школи № 2, Никифорова А. О. – учителя середньої школи № 9
18 Постанова «Про підсумки громадського огляду навчального обладнання в загальноосвітніх школах Української РСР» від
11.06.1965 року / Збірник наказів та розпоряджень Міністерства освіти Української РСР. 1965. № 14. С. 14−24.
12