Page 15 - Від інституту удосконалення вчителів до академії неперервної освіти
P. 15
ДО 75-РІЧЧЯ АКАДЕМІЇ
м. Херсона, Пшикіну Л. П. – учителя школи робітничої молоді № 5 м. Херсона,
Шпака Г. О. – учителя Каховської середньої школи № 1), грошовою премією
(Адамович М. А. – учителя середньої школи № 31 м. Херсона, Гиренка Ю. Я. –
учителя Новокаховської середньої школи № 1, Яновського В. С. – учителя
Новокаховської середньої школи № 1). Високі показники роботи педагогів Херсон-
щини щодо запровадження політехнічного навчання стали результатом системної
роботи Херсонського обласного інституту вдосконалення кваліфікації вчителів19.
У 1965 році інститут знову очолив Микола Степанович Чернявський, який
продовжив реалізацію основних завдань розвитку освіти згідно з потребами
політехнічного навчання.
Цього ж року в інституті було відкрито 2 методичні кабінети: технічних засобів
навчання та навчального кіно. Зміст їхньої діяльності визначався Положенням про
кабінет навчального кіно при обласному (Київському) інституті вдосконалення
вчителів (1962) і полягав у наданні методичної та організаційно-технічної допомоги
навчальним закладам щодо використання технічних засобів у навчально-виховному
процесі; здійсненні методичної підготовки вчителів на семінарах і в процесі курсової
підготовки; веденні фільмографічної та бібліографічної роботи; проведенні спільно
з телецентром передач з питань навчальної та виховної роботи.
Завдяки плідній роботі цих кабінетів тільки протягом 1966-1967 навчального
року під час курсів навичками користування технічними засобами навчання
оволоділи 1240 осіб, склали екзамени на право кінодемонстрації вузькоплівкових
фільмів 350 працівників народної освіти області20.
З метою популяризації кращих надбань педагогічного досвіду було обладнано
постійну педагогічну виставку. Підготовлені інститутом експонати, що висвітлювали
досвід роботи передових учителів шкіл Херсонщини, були представлені й на
республіканській педагогічній виставці.
У 1966 році на виконання Постанови ЦК КПРС і Ради Міністрів СРСР
«Про заходи подальшого поліпшення роботи середньої загальної освіти» було
окреслено низку заходів, спрямованих на підвищення якості виховної роботи, ролі
школи в керуванні всім комплексом виховних впливів, що формують особистість
школяра.
Одним із заходів реалізації означеної постанови стало впровадження в серед-
ніх школах посади організатора позакласної та позашкільної роботи, і Херсонський
обласний інститут удосконалення кваліфікації вчителів з перших днів уведення цієї
посади спрямував свою роботу на підвищення ідейно-теоретичного рівня організа-
торів, удосконалення їхньої педагогічної майстерності, забезпечивши диференційо-
ваний підхід до забезпечення підвищення кваліфікації. Зокрема, для організаторів
з досвідом роботи й початківців складалися різні навчальні плани.
Розвиток шкільної освіти об’єктивно потребував від учителя не тільки засвоєн-
ня певної суми знань, але й оволодіння досвідом творчої діяльності, активного вклю-
чення у творчі пошуки. Безумовно, проблема залучення вчителів до педагогічної
творчості та науково-дослідницької діяльності існувала й раніше, однак тепер вона
набувала особливої актуальності. На підтвердження цього лунало чимало доповідей
на республіканській нараді активу працівників народної освіти про підсумки першого
19 Наказ «Про підсумки республіканського огляду творчості працівників народної освіти в справі програмованого навчання
в загальноосвітніх школах УРСР» № 149 від 10.06.1966 року / Збірник наказів та розпоряджень Міністерства освіти Української
РСР. 1966. № 12. С. 13−17.
20 Південноукраїнський регіональний інститут післядипломної педагогічної освіти педагогічних кадрів: Нам – 60 / за заг.
А. М. Зубко (голова редкол.). Херсон: РІПО, 2004. 130 с.
13