Відповідно до плану роботи КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» 23 жовтня 2025 року відбулося чергове засідання інформаційного клубу з медіаграмотності «Інформаційна гігієна та медіаграмотність: реалії сьогодення», присвячене Глобальному тижню медійної та інформаційної грамотності.

    Відповідно до плану роботи КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» 23 жовтня 2025 року відбулося чергове засідання інформаційного клубу з медіаграмотності «Інформаційна гігієна та медіаграмотність: реалії сьогодення», присвячене Глобальному тижню медійної та інформаційної грамотності.

   Тема зустрічі «Комікси, графічні романи та інтерактивні ігри для інтеграції медіаграмотності в початковій школі».

Спікерками заходу виступили Ірина Миколаївна Ковач, заступниця директора з наукової роботи Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки, сертифікована тренерка з медіаграмотності, авторка посібників для дошкільнят та учнів 9-11 класів із медіаграмотності та Юлія Валеріївна Британ, головна бібліотекарка відділу обслуговування дошкільників та учнів 1-4 класів тієї ж бібліотеки.

Ірина Миколаївна у своєму виступі про медіаграмотність і безпеку в цифровому середовищі проаналізувала вплив швидких технологічних змін на дитячу пам’ять, увагу та когнітивний розвиток, наголосивши на необхідності адаптації педагогів і батьків до нових форматів мислення та навчання. Особливу увагу вона приділила медіабезпеці в умовах війни, зокрема використанню короткометражних мультфільмів («Повітряний змій», «Небезпечні знахідки», «Лісовий скарб» тощо) та навчальних відео («Що таке міна? Побачив міну?», «Дитяча абетка безпеки від ДСНС») для навчання дітей правилам мінної безпеки. Спікерка надала практичні рекомендації щодо формування критичного сприйняття медіа, розвитку навичок безпечної поведінки в цифровому просторі та поділилася добіркою перевірених ресурсів, посилання на які отримали учасники.

Важливим аспектом зустрічі стала тема коміксів і графічних романів як інструментів медіаосвіти. Ірина Миколаївна продемонструвала приклади українських коміксів, створених у період війни, які не лише сприяють розвитку критичного мислення, а й виконують терапевтичну функцію, допомагають дітям осмислювати складні події через образи знайомих героїв. Було презентовано комікс Міністерства освіти і науки України з порадами щодо безпечної поведінки під час воєнного стану та проєкт емоційного благополуччя дітей, що поєднує елементи артбібліотерапії, інтерактивні читання та комікси як засоби емоційної підтримки.

Продовжила зустріч Юлія Валеріївна Британ, представивши збірку-комікс «Магічний скарб емоцій: шлях до власних відчуттів і знань про них» та цікавий проєкт «З книжками контактуй – свій настрій рятуй!», спрямований на розвиток емоційного інтелекту й стресостійкості дітей засобами коміксів і цифрових форматів. Також вона презентувала нову серію інтерактивних коміксів «Познайомтеся з книголюбами», що складається з 12 випусків і доступна на електронній платформі бібліотеки. У межах майстерки Юлія Валеріївна продемонструвала можливості використання інструментів штучного інтелекту для створення коміксів, відео та пісень для дітей, пояснивши, як працювати з шаблонами, редагувати тексти, додавати візуальні ефекти та інтерактивні елементи.

Захід став ще одним кроком у розвитку освітнього простору, спрямованого на формування критично мислячої, медіаграмотної та емоційно стійкої дитини нового покоління.

Засідання продемонструвало високу практичну цінність коміксів, графічних романів та інтерактивних форматів у формуванні медіаграмотності, критичного мислення й емоційної стійкості молодших школярів, особливо в умовах війни та цифрової трансформації.

Учасники висловили щиру подяку спікеркам і підтвердили готовність активно впроваджувати отримані знання та матеріали у роботі з дітьми й батьками. Наступне засідання клубу відбудеться за анонсом академії.

Категорія: Новини
Оберіть мову