03 квітня 2025 року в КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» відбулася ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Тенденції та перспективи розвитку сучасної освіти в Україні».
Співорганізатори заходу – Національна академія педагогічних наук України, Дніпровська академія неперервної освіти, Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, український освітянський видавничий центр «Оріон», видавництво «Ранок».
Захід об’єднав 195 ocвiтян України, з 14 областей: Волинської, Дніпропетровської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Луганської, Миколаївської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Чернівецької. Учасники мали можливість поспілкуватися, отримати відповіді на запитання від провідних вітчизняних науковців та практиків – авторів програм, методик і підручників, розроблених згідно з реформою Нової української школи.
Учасників конференції привітала Жорова Ірина Ярославівна – доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки й менеджменту освіти, в.о. ректора, перший проректор КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», яка закцентувала на викликах та випробуваннях національної системи сьогодні та їх довготривалих впливах у період післявоєнного відновлення країни.
У пленарній частині з науковими доповідями виступили: Панок Віталій Григорович – в.о. академіка-секретаря відділення психології та спеціальної педагогіки НАПН України, директор Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи, доктор психологічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України («Захист і підтримка ментального здоров’я учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану»); Бондарчук Олена Іванівна – доктор психологічних наук, професор, професор кафедри психології та особистісного розвитку ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, професор кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» («Психологічне здоров’я освітянина Нової української школи: зміст і умови підтримки під час війни»); Химинець Василь Васильович – доктор фізико-математичних наук, професор, професор кафедри педагогіки, психології та освітнього менеджменту Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти («Інноваційно-гуманістична та компетентнісна спрямованість освітнього процесу НУШ»); Гавриш Наталія Василівна – доктор педагогічних наук, професор кафедри загальної педагогіки і дошкільної освіти Волинського національного університету ім. Л. Українки («Національно-патріотичне виховання дошкільників: механізми і інструменти»); Онопрієнко Оксана Володимирівна – доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, член-кореспондент НАПН України, завідувач відділу початкової освіти імені О. Я. Савченко Інституту педагогіки НАПН України («Початкова освіта 2025: актуальні концепції навчання»); Кондратець Інна Вікторівна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка («Педагогічний супровід дитячого слововідкриття в умовах українського білінгвізму»); Жулінська Ганна Миколаївна – аспірант КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», директор Херсонського загальноосвітнього навчально-виховного комплексу № 11 Херсонської міської ради («Соціально-емоційна підтримка дітей з особливими освітніми потребами (порушення зору) в умовах дистанційного навчання»).
Доповідачі представили результати наукового пошуку та поділилися професійним досвідом. Було обговорено провідні виклики і тренди освітнього менеджменту, особливості навчання в умовах трансформації змісту сучасної освіти в контексті Нової української школи, основні акценти у розвитку дошкільної освіти, питання психологічного супроводу учасників освітнього процесу, а також актуальні проблеми та перспективи освіти осіб з особливими потребами в Україні, особливості розвитку дистанційної освіти в України.
Плідна співпраця під час конференції стала для всіх учасників осередком особистісного та професійного розвитку. За результатами роботи всі представлені матеріали будуть опубліковані в електронному збірнику і науковому журналі академії «Педагогічний альманах» та розміщені на платформі конференції.
Детальніше про перебіг конференції тут: https://surl.li/mcwtcb