Відповідно до плану роботи КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» 24 лютого 2025 року відбувся авторський науково-практичний семінар для вчителів початкових класів за участі Світлани Олексіївни Скворцової та Ірини Цепової

Відповідно до плану роботи КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» 24 лютого 2025 року відбувся авторський науково-практичний семінар для вчителів початкових класів за участі Світлани Олексіївни Скворцової, член-кореспондентки НАПН України, докторки педагогічних наук, професорки, завідувачки кафедри математики і методики її навчання ДЗ «Південноукраїнський НПУ ім. К. Д. Ушинського», членкині робочої групи з розробки Державного стандарту початкової освіти Нової української школи (НУШ), співавторка Типової освітньої програми НУШ-1, співавторки підручників і посібників для 1,2,3 та 4 класів, й Ірини Цепової, кандидатки педагогічних наук, доцентки Харківського національного педагогічного університету, авторки численних посібників для початкових класів, співавторки підручників «Буквар» і «Українська мова та читання» до НУШ-1. Захід зібрав 80 зацікавлених педагогів Миколаївщини, Сумщини й Херсонщини.

Ірина Вікторівна Цепова у своєму виступі з теми «Сучасні тенденції оновлення підручника з навчання грамоти «Українська мова. Буквар» детально розповіла про концепцію, структуру та особливості цього навчального посібника. Вона наголосила на важливості адаптації підручника до сучасних освітніх стандартів та потреб учнів, що сприяє ефективному засвоєнню матеріалу першокласниками.

Авторка підкреслила, що підручник є універсальним, оскільки дає змогу працювати за різними навчальними програмами, однак найбільшою мірою він адаптований до Програми НУШ 1. У процесі його розроблення було враховано інноваційні методики, які сприяють розвитку не лише навичок читання, а й комплексного мовленнєвого розвитку дитини.

Ірина Вікторівна детально зупинилася на принципах побудови підручника, зокрема на класичному звуковому аналітико-синтетичному методі, що лежить в його основі. Вона пояснила логіку послідовного вивчення літер у букварному періоді та специфіку опанування кожної літери. Окрему увагу було приділено внутрішньопредметній інтеграції читання та письма, що забезпечує цілісний підхід до навчання грамоти.

Також авторка звернула увагу на важливість розвитку мовленнєвих навичок учнів. У підручнику представлено не лише мовні дослідження та знання, а й елементи виразного мовлення. Окрім того, він сприяє інтеграції навчального процесу з іншими освітніми галузями, що робить його ще більш ефективним у формуванні компетентностей молодших школярів.

Загалом оновлений підручник «Українська мова. Буквар» відповідає сучасним освітнім викликам, сприяє гармонійному розвитку дитини та є важливим інструментом для успішного оволодіння грамотою.

Світлана Олексіївна Скворцова у виступі з теми «Дидактико-методичні орієнтири навчання математики в 1-2 класах за підручниками С. Скворцової, О. Онопрієнко» представила присутнім комплект «Математичний старт». Цей комплект спрямований на підготовку дітей до школи й включає парціальну програму, зошити для дітей із вкладками-наліпками (чотири частини), методичний посібник для вчителя, вихователя або дорослого, а також електронний додаток на платформі IZZI.

Окрім цього, авторка продемонструвала підручники з математики для 1-2 класів, розповіла про їхню історію створення та особливості авторської системи подачі навчального матеріалу. Вона звернула увагу на зміни, внесені до оновлених підручників відповідно до сучасних освітніх вимог. Зокрема, посилено роботу з математичними роздатковими матеріалами, розширено можливості для розвитку математичного мислення учнів, збільшено кількість вправ на опрацювання складу чисел.

Світлана Олексіївна наголосила на реалізації принципу системності як у широкому, так і в вузькому контекстах. Вона підкреслила, що кожен урок містить завдання на актуалізацію знань, формування нових понять, їх закріплення та безперервне повторення, що сприяє глибокому засвоєнню матеріалу. Окрему увагу авторка приділила важливості логічного розгортання навчального матеріалу, ролі моделювання у вивченні математики, а також методичним підходам до опанування чисел.

Крім того, Світлана Олексіївна детально зупинилася на особливостях методики роботи з розв’язування задач.

На завершення авторка зазначила, що оновлені підручники та методичні матеріали створені з урахуванням сучасних освітніх вимог і покликані не лише формувати математичні знання, а й розвивати логічне мислення, креативність та вміння застосовувати знання на практиці. Вона підкреслила, що комплексний підхід до навчання, використання роздаткових матеріалів, електронних ресурсів і методичних інструментів сприяє ефективному засвоєнню математичних понять молодшими школярами.

Завдяки системності та новаторському підходу ці підручники допоможуть педагогам зробити навчання математики цікавим, доступним і результативним для кожної дитини.

Педагоги подякували авторам за змістовний і корисний семінар, відзначивши його практичну цінність.

Категорія: Новини
Оберіть мову