Відповідно до концепції «Нова українська школа» в Україні відбувається освітня реформа, основними принципами якої є дитиноцентризм, педагогіка партнерства, новий зміст освіти, що базується на компетентностях, формуванні цінностей та ін. Інклюзивна освіта є невід’ємною частиною цієї реформи.
Будь-яка реформа має передбачати відповідну підготовку педагогів, які її здійснюють. На сьогодні існує велика потреба у проведенні підвищення кваліфікації педагогів, які працюють в закладах освіти з інклюзивною формою навчання.
11-13 вересня 2024 року ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» провів семінар для новопризначених педагогічних працівників закладів освіти з інклюзивним навчанням, який став уже традиційним на початку нового навчального року. Захід об’єднав понад 120 педагогів Херсонщини, які в 2024/2025 навчальному році поповнили когорту освітян, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзії.
Спікер семінару, завідувачка РЦПІО, викладачка кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти Олена Вікторівна Юдіна ознайомила учасників з важливими та необхідними для роботи педагогів особливостями організації інклюзивного навчання в Україні під час воєнного стану та дистанційного навчання. Були розглянуті питання визначення освітніх труднощів та рівня підтримки для дітей з особливими освітніми потребами в закладах освіти, складання індивідуальної програми розвитку для дитини з ООП, роботи команди психолого-педагогічного супроводу та професійної взаємодії учасників освітнього процесу під час інклюзивного навчання. Під час практичних завдань педагоги мали можливість обговорити практичні кейси та потренуватись у створенні адаптованих і модифікованих завдань для учнів з особливими освітніми потребами.