Бібліотекар: Світлана Анатоліївна Паламарчук
Фонд бібліотеки налічує 31465 книг з педагогіки, психології, філософії, соціології тощо.
Джерела комплектування: безкоштовне надходження підручників і програм через Департамент освіти, науки та молоді Херсонської обласної державної адміністрації, з Університету менеджменту освіти, Інституту педагогіки, Інституту інформаційних технологій і засобів навчання, Інституту соціальної та політичної психології, Інституту проблем виховання, Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, з Інституту енциклопедичних досліджень НАН України, з Українського інституту національної пам’яті; спонсорська допомога видавництва «Ранок», видавничої групи «Основа»; видавнича продукція науково-педагогічних і педагогічних працівників кафедр, навчально-методичних лабораторій та книги, передані в дар.
У бібліотеці зберігаються фахові періодичні видання з 2000 року.
Для більш ефективного інформаційного забезпечення освітян регіону в роботу бібліотеки впроваджуються інформаційні технології. У читальній залі є комп’ютери, принтер та ксерокс. Установлено програмний засіб «Система автоматизації бібліотек «ІРБІС–32», що підтверджено відповідним сертифікатом. Створюються електронні бази даних з актуальних питань педагогічної науки та практики. Бази даних налічують 66810 записів.
Постійно поповнюється новими матеріалами електронний реєстр бібліографічних довідок, що значно прискорює та покращує якість обслуговування користувачів.
Бібліотекарі приймають участь у створенні зведеного електронного каталогу галузі.
ДСТУ 8302:2015. Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання.
Фахівці бібліотеки:
— здійснюють інформаційний супровід діяльності кафедр та навчально-методичних лабораторій щодо підготовки та проведення міжнародних, всеукраїнських та обласних науково-практичних конференцій, педагогічних читань, тренінгів та семінарів;
— ведуть поглиблену роботу з аспірантами та магістрантами академії;
— систематично проводять огляди літератури з різних галузей знань;
— здійснюють індивідуальне й групове інформування користувачів;
— організовують тематичні книжкові виставки;
— проводять тижні фахової самоосвіти для слухачів курсів — вчителів-предметників;
— пропагують бібліотечно-бібліографічні знання.
Індивідуальне інформування по темам курсових робіт. |
Бібліотечні працівники у березні 2014 року взяли участь у підготовці та проведенні обласних читань, присвячених 200-річному ювілею від дня народження Т. Г. Шевченка та обласної науково-практичної конференції, присвяченої 70-річчю утворення Херсонської області. У бібліотеці були експоновані книжкові виставки з даної тематики.
Колектив бібліотеки вніс свій вклад у підготовку та проведення заходів, присвячених 70-річчю КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». Була організована книжкова виставка «Від теорії — до практики», на якій була представлена наукова та навчально-методична література науково-педагогічних і педагогічних працівників академії.
Книжкова виставка до Всеукраїнської учнівської олімпіади з німецької та французької мов. |
У 2018 році працівники книгозбірні активно долучаються до заходів з відзначення 100-річчя від дня народження В. О. Сухомлинського.
Шановні освітяни та бібліотечні працівники освітянських бібліотек!
На сайті (http://www.dnpb.gov.ua/) Державної науково-педагогічної бібліотеки ім. В. О. Сухомлинського, як головної бібліотеки освітянської галузі України, ви знайдете цікаву для себе інформацію, а саме:
- щомісячні бюлетні нових надходжень;
- бібліографічні, науково-допоміжні та методичні посібники;
- рекомендаційні бібліографічні покажчики, списки літератури;
- «Календар знаменних і пам’ятних дат в галузі педагогічної науки і освіти» тощо.
Адреса:
04060, Україна, м. Київ
вул. М. Берлинського, 9
E-mail: dnpb@i.ua
http://www.dnpb.gov.ua/
Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського створила на базі свого порталу зведену базу даних дисертацій з питань освіти, педагогіки та психології, які зберігаються в освітянських бібліотеках України.
З відкриттям у 1944 році Херсонського обласного інституту удосконалення вчителів, у кожному фаховому кабінеті створювались бібліотечки, матеріали яких стали основою бібліотеки, що почала діяти з 1953 року.
Біля джерел створення та розвитку бібліотеки стояли бібліотекарі: В. Г. Бабкова, Л. І. Баннікова, С. Я. Сегал. З вересня 1991 року по лютий 2018 року бібліотеку очолювала Наталія Василівна Алексєєва.
У жовтні 1990 року на базі бібліотеки інституту успішно був проведений республіканський семінар «Діяльність бібліотеки обласного інституту удосконалення учителів з пропаганди педагогічної літератури в період курсової перепідготовки педагогічних кадрів».
Завдяки підвищенню якості інформаційних послуг, напрацюванню інноваційних методів бібліотечного обслуговування у лютому 2015 року бібліотеці академії було надано статус науково-педагогічної.
За багаторічну, сумлінну працю, високий професіоналізм завідувач бібліотеки Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради Алексєєва Наталя Василівна була нагороджена Почесною грамотою Міністерства освіти і науки України та Почесною грамотою Херсонської обласної ради. Колектив бібліотеки за вагомі досягнення в інформаційному забезпеченні вітчизняної педагогічної науки, освіти і практики, плідну організаційну і творчу роботу по впровадженню інноваційних технологій, високу професійну майстерність та з нагоди 60-річчя від дня заснування бібліотеки нагороджений грамотою НАПН України. Колектив бібліотеки неодноразово отримував подяки за плідну співпрацю від кафедр, видавничого відділу та інших структурних підрозділів академії.
Бачити, чути, говорити. Бібліографічний список літератури.
Шкільна бібліотека – інформаційний центр закладу загальної середньої
освіти: бібліографічний покажчик до Міжнародного дня шкільних бібліотек.
Чарівна краса вишивки: бібліографічний список літератури до Всесвітнього
дня вишиванки
Спадщина А. С. Макаренка у контексті сучасності: бібліографічний покажчик
до 135-річчя від дня народження А. С. Макаренка (1888-1939)
Чорнобиль не має минулого часу: бібліографічний список літератури до Дня
пам’яті Чорнобильської трагедії
Гейміфікація в освітньому процесі. Бібліографічний список літератури
Актуальність і проблемність дистанційного навчання
Від глядача до актора: бібліографічний список літератури до Міжнародного
дня театру
Софія Русова – педагог, державний діяч, просвітитель : бібліографічний
список літератури до 165-річчя від дня народження Софії Федорівни Русової
(1856-1940)
Молодь – майбутнє України: бібліографічний список літератури до
Міжнародного дня молоді
«Володимир Винниченко: патріот, бунтар, митець: бібліографічний список
літератури до 140-річчя від дня народження В. К. Винниченка».
«Особливості підліткового віку».
«Здоров’я дитини – багатство країни».
«Екологічне виховання дітей і молоді».
«Правове виховання дітей і молоді».
«Марко Кропивницький. Навчався у життя, грав життя»
«У дружній родині щаслива дитина»
«Булінг як актуальна педагогічна проблема сьогодення»
Марія Монтессорі. Педагог, психолог, гуманіст
КОСТЯНТИН УШИНСЬКИЙ: ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ПЕДАГОГІЧНІ ПОГЛЯДИ
ВАСИЛЬ ОЛЕКСАНДРОВИЧ СУХОМЛИНСЬКИЙ. БІБЛІОГРАФІЯ: 1970-2018 РР.
ВИКОРИСТАННЯ ІДЕЙ А. С. МАКАРЕНКА В СИСТЕМІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ
Дистанційне навчання в контексті розвитку синергетичного мислення
Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю: виховуємо культуру потреб особистості
Інноваційний вимір розвитку природничо-математичної та технологічної освіти
STEM-освіта як шлях до інноваційного розвитку національної освіти. Бібліографічний список літератури
Ян Амос Коменський – великий педагог минулого (до 425 – річчя від дня народження)
Чарівні кольори Олексія Шовкуненка: до 140-річчя від дня народження
Олексія Олексійовича Шовкуненка
«Серце віддаю дітям…»: презентація до 105 років від дня народження В. О.
Сухомлинського (1918-1970)
Магія кольору та візерунку (до Всесвітнього дня вишиванки)
Леся Українка. Український скарб. Віртуальна виставка до 150-річчя від дня народження.
З виру життя (До 100-річчя від дня народження Григорія Тютюнника)
«Шукайте між рядками не знайдене в рядках» Віртуальна виставка до ювілею А.І. Кичинського
Віртуальна виставка «Шекспір — геній століть»
Віртуальна виставка «Блонський Павло Петрович»
21 лютого – Міжнародний день рідної мови
Співець веселої журби (до 160-річчя від дня народження Шолом-Алейхема)
ПОНЯТТЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ
Відповідно до Статті 42 Закону України «Про освіту»:
Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками передбачає:
- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
- надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
- контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
- об’єктивне оцінювання результатів навчання.
Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:
- самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);
- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
- надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації».
Порушенням академічної доброчесності вважається:
- Академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
- Самоплагіат – оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;
- Фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
- Фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
- Списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
- Обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
- Хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
- Необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти;
- Надання здобувачам освіти під час проходження ними оцінювання результатів навчання допомоги чи створення перешкод, не передбачених умовами та/або процедурами проходження такого оцінювання;
- Вплив у будь-якій формі (прохання, умовляння, вказівка, погроза, примушування тощо) на педагогічного (науково-педагогічного) працівника з метою здійснення ним необ’єктивного оцінювання результатів навчання.
За порушення академічної доброчесності педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники закладів освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
- Відмова у присудженні наукового ступеня чи присвоєнні вченого звання;
- Позбавлення присудженого наукового (освітньо-творчого) ступеня чи присвоєного вченого звання;
- Відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;
- Позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.
За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
- Повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);
- Повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;
- Відрахування із закладу освіти (крім осіб, які здобувають загальну середню освіту);
- Позбавлення академічної стипендії;
- Позбавлення наданих закладом освіти пільг з оплати навчання.
Академічна доброчесність — інфографіка
Українська бібліотечна асоціація започаткувала проект «Культура академічної доброчесності: роль бібліотек» за підтримки Посольства США в Україні. Він спрямований на включення бібліотек різних типів, видів, підпорядкування у процес формування в суспільстві культури академічної доброчесності, запобігання проявам шахрайства, плагіату, корупції у сфері освіти та науки, зокрема, в школах і університетах.
У межах проекту підготовленні методичні, довідкові, інформаційні матеріали за різною тематикою, дотичною до проведення чесного та якісного навчання і дослідження.
Медіаосвіта на заняттях з фінансової грамотності. Навчальне видання.
45 ідей як викладати медіаграмотність дітям 3-4 років.
Медіаосвіта на заняттях з математики.
Освітні практики із запобігання інфодермії, або Як не ізолюватися від правди.
Практична медіаграмотність для бібліотек.
Словник термінів з онлайн-безпеки.
Обачність. Пильність. Захист. Ввічливість. Сміливість. (Навчально-методичний посібник).
Клан Кліц-Клац. Виховання дітей в цифрову еру. Посібник для батьків.
Медіаграмотність для бібліотекарів: практичний посібник. Навчальне видання.
Контакти:
biblioteka@academy.ks.ua
Телефон: 097 488 88 02