Бібліотекар: Світлана Анатоліївна Паламарчук
Фонд бібліотеки налічує 31465 книг з педагогіки, психології, філософії, соціології тощо.
Джерела комплектування: безкоштовне надходження підручників і програм через Департамент освіти, науки та молоді Херсонської обласної державної адміністрації, з Університету менеджменту освіти, Інституту педагогіки, Інституту інформаційних технологій і засобів навчання, Інституту соціальної та політичної психології, Інституту проблем виховання, Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, з Інституту енциклопедичних досліджень НАН України, з Українського інституту національної пам’яті; спонсорська допомога видавництва «Ранок», видавничої групи «Основа»; видавнича продукція науково-педагогічних і педагогічних працівників кафедр, навчально-методичних лабораторій та книги, передані в дар.
У бібліотеці зберігаються фахові періодичні видання з 2000 року.
Для більш ефективного інформаційного забезпечення освітян регіону в роботу бібліотеки впроваджуються інформаційні технології. У читальній залі є комп’ютери, принтер та ксерокс. Установлено програмний засіб «Система автоматизації бібліотек «ІРБІС–32», що підтверджено відповідним сертифікатом. Створюються електронні бази даних з актуальних питань педагогічної науки та практики. Бази даних налічують 66810 записів.
Постійно поповнюється новими матеріалами електронний реєстр бібліографічних довідок, що значно прискорює та покращує якість обслуговування користувачів.
Бібліотекарі приймають участь у створенні зведеного електронного каталогу галузі.
ДСТУ 8302:2015. Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання.
Фахівці бібліотеки:
— здійснюють інформаційний супровід діяльності кафедр та навчально-методичних лабораторій щодо підготовки та проведення міжнародних, всеукраїнських та обласних науково-практичних конференцій, педагогічних читань, тренінгів та семінарів;
— ведуть поглиблену роботу з аспірантами та магістрантами академії;
— систематично проводять огляди літератури з різних галузей знань;
— здійснюють індивідуальне й групове інформування користувачів;
— організовують тематичні книжкові виставки;
— проводять тижні фахової самоосвіти для слухачів курсів — вчителів-предметників;
— пропагують бібліотечно-бібліографічні знання.
![]() |
Індивідуальне інформування по темам курсових робіт. |
Бібліотечні працівники у березні 2014 року взяли участь у підготовці та проведенні обласних читань, присвячених 200-річному ювілею від дня народження Т. Г. Шевченка та обласної науково-практичної конференції, присвяченої 70-річчю утворення Херсонської області. У бібліотеці були експоновані книжкові виставки з даної тематики.
Колектив бібліотеки вніс свій вклад у підготовку та проведення заходів, присвячених 70-річчю КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». Була організована книжкова виставка «Від теорії — до практики», на якій була представлена наукова та навчально-методична література науково-педагогічних і педагогічних працівників академії.
![]() |
![]() |
Книжкова виставка до Всеукраїнської учнівської олімпіади з німецької та французької мов. |
У 2018 році працівники книгозбірні активно долучаються до заходів з відзначення 100-річчя від дня народження В. О. Сухомлинського.
Шановні освітяни та бібліотечні працівники освітянських бібліотек!
На сайті (http://www.dnpb.gov.ua/) Державної науково-педагогічної бібліотеки ім. В. О. Сухомлинського, як головної бібліотеки освітянської галузі України, ви знайдете цікаву для себе інформацію, а саме:
- щомісячні бюлетні нових надходжень;
- бібліографічні, науково-допоміжні та методичні посібники;
- рекомендаційні бібліографічні покажчики, списки літератури;
- «Календар знаменних і пам’ятних дат в галузі педагогічної науки і освіти» тощо.
Адреса:
04060, Україна, м. Київ
вул. М. Берлинського, 9
E-mail: dnpb@i.ua
http://www.dnpb.gov.ua/
Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського створила на базі свого порталу зведену базу даних дисертацій з питань освіти, педагогіки та психології, які зберігаються в освітянських бібліотеках України.
З відкриттям у 1944 році Херсонського обласного інституту удосконалення вчителів, у кожному фаховому кабінеті створювались бібліотечки, матеріали яких стали основою бібліотеки, що почала діяти з 1953 року.
Біля джерел створення та розвитку бібліотеки стояли бібліотекарі: В. Г. Бабкова, Л. І. Баннікова, С. Я. Сегал. З вересня 1991 року по лютий 2018 року бібліотеку очолювала Наталія Василівна Алексєєва.
У жовтні 1990 року на базі бібліотеки інституту успішно був проведений республіканський семінар «Діяльність бібліотеки обласного інституту удосконалення учителів з пропаганди педагогічної літератури в період курсової перепідготовки педагогічних кадрів».
Завдяки підвищенню якості інформаційних послуг, напрацюванню інноваційних методів бібліотечного обслуговування у лютому 2015 року бібліотеці академії було надано статус науково-педагогічної.
За багаторічну, сумлінну працю, високий професіоналізм завідувач бібліотеки Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради Алексєєва Наталя Василівна була нагороджена Почесною грамотою Міністерства освіти і науки України та Почесною грамотою Херсонської обласної ради. Колектив бібліотеки за вагомі досягнення в інформаційному забезпеченні вітчизняної педагогічної науки, освіти і практики, плідну організаційну і творчу роботу по впровадженню інноваційних технологій, високу професійну майстерність та з нагоди 60-річчя від дня заснування бібліотеки нагороджений грамотою НАПН України. Колектив бібліотеки неодноразово отримував подяки за плідну співпрацю від кафедр, видавничого відділу та інших структурних підрозділів академії.
Шкільна бібліотека – інформаційний центр закладу загальної середньої
освіти: бібліографічний покажчик до Міжнародного дня шкільних бібліотек.
Чарівна краса вишивки: бібліографічний список літератури до Всесвітнього
дня вишиванки
Спадщина А. С. Макаренка у контексті сучасності: бібліографічний покажчик
до 135-річчя від дня народження А. С. Макаренка (1888-1939)
Чорнобиль не має минулого часу: бібліографічний список літератури до Дня
пам’яті Чорнобильської трагедії
Гейміфікація в освітньому процесі. Бібліографічний список літератури
Актуальність і проблемність дистанційного навчання
Від глядача до актора: бібліографічний список літератури до Міжнародного
дня театру
Софія Русова – педагог, державний діяч, просвітитель : бібліографічний
список літератури до 165-річчя від дня народження Софії Федорівни Русової
(1856-1940)
Молодь – майбутнє України: бібліографічний список літератури до
Міжнародного дня молоді
«Володимир Винниченко: патріот, бунтар, митець: бібліографічний список
літератури до 140-річчя від дня народження В. К. Винниченка».
«Особливості підліткового віку».
«Здоров’я дитини – багатство країни».
«Екологічне виховання дітей і молоді».
«Правове виховання дітей і молоді».
«Марко Кропивницький. Навчався у життя, грав життя»
«У дружній родині щаслива дитина»
«Булінг як актуальна педагогічна проблема сьогодення»
Марія Монтессорі. Педагог, психолог, гуманіст
КОСТЯНТИН УШИНСЬКИЙ: ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ПЕДАГОГІЧНІ ПОГЛЯДИ
ВАСИЛЬ ОЛЕКСАНДРОВИЧ СУХОМЛИНСЬКИЙ. БІБЛІОГРАФІЯ: 1970-2018 РР.
ВИКОРИСТАННЯ ІДЕЙ А. С. МАКАРЕНКА В СИСТЕМІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ
Дистанційне навчання в контексті розвитку синергетичного мислення
Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю: виховуємо культуру потреб особистості
Інноваційний вимір розвитку природничо-математичної та технологічної освіти
STEM-освіта як шлях до інноваційного розвитку національної освіти. Бібліографічний список літератури
Ян Амос Коменський – великий педагог минулого (до 425 – річчя від дня народження)
«Серце віддаю дітям…»: презентація до 105 років від дня народження В. О.
Сухомлинського (1918-1970)
Магія кольору та візерунку (до Всесвітнього дня вишиванки)
Леся Українка. Український скарб. Віртуальна виставка до 150-річчя від дня народження.
З виру життя (До 100-річчя від дня народження Григорія Тютюнника)
«Шукайте між рядками не знайдене в рядках» Віртуальна виставка до ювілею А.І. Кичинського
Віртуальна виставка «Шекспір — геній століть»
Віртуальна виставка «Блонський Павло Петрович»
21 лютого – Міжнародний день рідної мови
Співець веселої журби (до 160-річчя від дня народження Шолом-Алейхема)
ПОНЯТТЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ
Відповідно до Статті 42 Закону України «Про освіту»:
Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками передбачає:
- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
- надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
- контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
- об’єктивне оцінювання результатів навчання.
Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:
- самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);
- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
- надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації».
Порушенням академічної доброчесності вважається:
- Академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
- Самоплагіат – оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;
- Фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
- Фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
- Списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
- Обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
- Хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
- Необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти;
- Надання здобувачам освіти під час проходження ними оцінювання результатів навчання допомоги чи створення перешкод, не передбачених умовами та/або процедурами проходження такого оцінювання;
- Вплив у будь-якій формі (прохання, умовляння, вказівка, погроза, примушування тощо) на педагогічного (науково-педагогічного) працівника з метою здійснення ним необ’єктивного оцінювання результатів навчання.
За порушення академічної доброчесності педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники закладів освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
- Відмова у присудженні наукового ступеня чи присвоєнні вченого звання;
- Позбавлення присудженого наукового (освітньо-творчого) ступеня чи присвоєного вченого звання;
- Відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;
- Позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.
За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
- Повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);
- Повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;
- Відрахування із закладу освіти (крім осіб, які здобувають загальну середню освіту);
- Позбавлення академічної стипендії;
- Позбавлення наданих закладом освіти пільг з оплати навчання.
Академічна доброчесність — інфографіка
Українська бібліотечна асоціація започаткувала проект «Культура академічної доброчесності: роль бібліотек» за підтримки Посольства США в Україні. Він спрямований на включення бібліотек різних типів, видів, підпорядкування у процес формування в суспільстві культури академічної доброчесності, запобігання проявам шахрайства, плагіату, корупції у сфері освіти та науки, зокрема, в школах і університетах.
У межах проекту підготовленні методичні, довідкові, інформаційні матеріали за різною тематикою, дотичною до проведення чесного та якісного навчання і дослідження.
Медіаосвіта на заняттях з фінансової грамотності. Навчальне видання.
45 ідей як викладати медіаграмотність дітям 3-4 років.
Медіаосвіта на заняттях з математики.
Освітні практики із запобігання інфодермії, або Як не ізолюватися від правди.
Практична медіаграмотність для бібліотек.
Словник термінів з онлайн-безпеки.
Обачність. Пильність. Захист. Ввічливість. Сміливість. (Навчально-методичний посібник).
Клан Кліц-Клац. Виховання дітей в цифрову еру. Посібник для батьків.
Медіаграмотність для бібліотекарів: практичний посібник. Навчальне видання.
Контакти:
biblioteka@academy.ks.ua
Телефон: 097 488 88 02