Page 88 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 88
АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ
І ПРОБЛЕМА СПИСУВАННЯ
Дистанційне навчання створює нові виклики для дотриман-
ня норм і правил академічної доброчесності. Для учнівства
виникає можливість списування, для вчительства постає
проблема справедливого оцінювання. Розраховувати на
високий рівень академічної доброчесності можуть ті шкіль-
ні спільноти, які культивували її постійно під час очного на-
вчання, де була вибудувана довіра між учасниками освіт-
нього процесу. Водночас певні педагогічні прийоми можуть
спонукати дітей чесно й самостійно виконувати завдання,
якщо вчитель/ка:
заохочуватиме і хвалитиме дітей, коли бачитиме, що ро-
бота виконана самостійно, хоч і не ідеально;
даватиме робочі завдання, де рівень складності наро-
стає від елементарного до дуже складного (якщо ди-
тина виконала завдання лише до половини, вчитель/ка
дякуватиме за зроблену роботу і пояснить складніший
матеріал додатково);
даватиме індивідуальні завдання кожному хоча б раз
на кілька тижнів, можна вибірково;
даватиме завдання з готовими відповідями з прохан-
ням спробувати спочатку виконати завдання самостій-
но, не підглядаючи, а якщо щось незрозуміло — звер-
нутися за роз’ясненнями до вчителя/вчительки;
даватиме завдання, які передбачають власні міркуван-
ня та висловлення власної думки дитини, а не вибір
з готових відповідей.
15