Page 88 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 88

АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ
І ПРОБЛЕМА СПИСУВАННЯ

Дистанційне навчання створює нові виклики для дотриман-
ня норм і правил академічної доброчесності. Для учнівства
виникає можливість списування, для вчительства постає
проблема справедливого оцінювання. Розраховувати на
високий рівень академічної доброчесності можуть ті шкіль-
ні спільноти, які культивували її постійно під час очного на-
вчання, де була вибудувана довіра між учасниками освіт-
нього процесу. Водночас певні педагогічні прийоми можуть
спонукати дітей чесно й самостійно виконувати завдання,
якщо вчитель/ка:

     заохочуватиме і хвалитиме дітей, коли бачитиме, що ро-
     бота виконана самостійно, хоч і не ідеально;

     даватиме робочі завдання, де рівень складності наро-
     стає від елементарного до дуже складного (якщо ди-
     тина виконала завдання лише до половини, вчитель/ка
     дякуватиме за зроблену роботу і пояснить складніший
     матеріал додатково);

     даватиме індивідуальні завдання кожному хоча б раз
     на кілька тижнів, можна вибірково;

     даватиме завдання з готовими відповідями з прохан-
     ням спробувати спочатку виконати завдання самостій-
     но, не підглядаючи, а якщо щось незрозуміло — звер-
     нутися за роз’ясненнями до вчителя/вчительки;

     даватиме завдання, які передбачають власні міркуван-
     ня та висловлення власної думки дитини, а не вибір
     з готових відповідей.

                                                                                                                               15
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93