Page 86 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 86

створювати для окремого учня або учениці ситуації успіху
поруч з однолітками.

Найстійкішою мотивацією є внутрішня (когнітивна), тобто
мотивація усвідомленої дії. У дистанційному навчанні вона
відіграє головну роль. Варто зазначити, що це найсклад-
ніша мотивація для дитини, яка ще не завжди усвідомлює
себе самостійною особистістю з власним місцем у соціу-
мі, не розуміє, які знання можуть допомогти йому/їй стати
успішним(ою) і щасливим(ою).

У центрі комунікативного простору перебуває навчальний
предмет. Але в ході проєктування взаємодії необхідно вра-
ховувати не лише предметну спрямованість, а й мотивацій-
ний аспект навчання.

Якщо використовувати складну інформацію без урахування
вікових і психологічних особливостей дитини, давати вели-
кий обсяг завдань одразу на тривалий період, це не сприяє
внутрішній мотивації дитини. Завдання вчителя/вчительки
— зробити матеріал максимально доступним, цікавим, на-
очним і таким, що стимулюватиме до розширення знань.
Завжди більш виграшними є ілюстровані онлайн-уроки, що
спонукають дитину до співтворчості, пошуку, перетворю-
ють її на дослідника. Зворотний зв’язок з учителем/учитель-
кою — важливий фактор засвоєння знань. Дитина повин-
на бачити свої успіхи і вчитися працювати над помилками.

Мотивація досягнення реалізується в успішності освітньої
діяльності учнів, у прагненні до поставлених цілей і вияв-
ленні наполегливості. Учні й учениці, орієнтовані на успіх,
частіше досягають своїх цілей. Так працює і традиційна
школа, але в умовах дистанційного навчання особливо
важливо хвалити учнів, відзначати їхні досягнення й успіхи,
навіть невеликі.

                                                                                                                               13
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91