Page 85 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 85

період, але без їхньої допомоги не обійтися. Завдання бать-
ків — створити умови, щоб дитина могла навчатися вдома,
завдання вчителів — навчати і давати зворотний зв’язок.

ПЕДАГОГІЧНИЙ ПРОЦЕС
В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ:
КОМУНІКАЦІЯ МІЖ УЧИТЕЛЕМ ТА УЧНЯМИ

Для будь-якого навчання комунікація є невід’ємним склад-
ником педагогічного процесу. Від рівня комунікації зале-
жить її ефективність, і дистанційне навчання тут не виня-
ток. Взаємодія між учнями та вчителями в дистанційному
навчанні відбувається в межах штучно створеного кому-
нікативного простору. Комунікативний простір передбачає
сформовану ситуацію взаємодії, в якій є місце, час та вза-
ємне бажання для спілкування, спрямовані на досягнення
цілей процесу навчання. В умовах дистанційного навчання
цей процес складніший, породжений необхідністю спільної
діяльності, сприйняття та розуміння інших у віртуальному
просторі.

Складністю дистанційного навчання є не тільки стимулю-
вання учнів до внутрішньої роботи, а й можливість розгор-
тання діалогу, який дозволяє учням висловлювати найріз-
номанітніші пропозиції. Основна мета комунікації полягає
в залученні та мотивації учасників до навчання.

     У дистанційному режимі багато видів традиційної мо-
     тивації працюють не так ефективно, як в очній школі.

Діалог між учителями й учнями є важливим у ході як пись-
мового, так і усного онлайн-спілкування. При цьому необ-
хідно, щоб учень чи учениця отримували якісний зворот-
ний зв’язок, це додатковий стимул та мотивація. При роботі
в групі або спільноті вчителю/вчительці необхідно

12
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90