Page 87 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 87

ГНУЧКІСТЬ МІСЦЯ, ЧАСУ, ТЕМПУ
ТА ТРАЄКТОРІЇ НАВЧАННЯ

Дистанційне навчання базується на принципі гнучкості
місця, часу, темпу та траєкторії навчання, і використати ці
переваги. Можливість впливати на деякі аспекти свого
навчання підвищує внутрішню мотивацію учнів, тож варто
дати їм вибір у тому, які завдання виконувати (наприклад,
3 з 5 запропонованих), у якому порядку, за яким розкладом
(у межах навчального тижня). Самостійна відповідальність
за власну навчальну траєкторію формується поступово,
тому варто нарощувати автономність у процесі навчання.

Кожен(на) учитель/учителька, стикаючись із викликом ор-
ганізації дистанційного навчання, має скоригувати власні
календарно-тематичні плани, оптимізувати матеріал та очі-
кувані результати, заплановані на період дистанційного на-
вчання. Важливо забезпечити досягнення очікуваних ре-
зультатів навчання, водночас пам’ятаючи, що деякі з них
можуть бути недосяжними в нових умовах, деякі — потре-
буватимуть незначної корекції, а частина — залишаться не-
змінними.

У ході планування навантаження кожного заняття слід
мати на увазі, що самостійне опрацювання матеріалу учня-
ми триває довше, аніж виклад цього матеріалу вчителем/
вчителькою. Варто скоротити, наскільки це можливо, обсяг
матеріалу. Це означає оптимізувати тематичне плануван-
ня, вилучити несуттєві фрагменти, комбінувати матеріал
кількох тем в одну. Також доцільно переглянути очікувані
результати навчання і встановити дещо нижчий їх рівень
або цілком їх скоригувати, якщо в умовах дистанційного на-
вчання їх досягнення є надто складним.

Початково варто розраховувати на охоплення приблиз-
но половини планованого матеріалу. Якщо клас успішно
і швидко засвоює скорочений матеріал, можна поступово
додати вилучені теми.

14
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92