Page 65 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 65

використовувати наочність, зокрема фільми та відео із субтитрами;
використовувати покрокові або візуальні інструкції на підкріплення усного
мовлення;

      -адаптувати/модифікувати процес та результат діяльності відповідно до
освітніх потреб дитини;

      - використовувати альбоми та таблиці для розвитку мовлення, картки з
ілюстраціями словесною та жестовою мовами, дидактичні ігри (малюнки для
складання задач, набір текстів тощо.

Рекомендації щодо умов організації
дистанційного навчання дітей з порушеннями мовлення

      Важлива особливість розвитку мовлення дитини полягає у тому, що вона є
складовою когнітивної сфери. Саме тому важливо приділяти увагу формуванню
уміння дитини сприймати, зосереджувати увагу, запам’ятовувати і
контролювати себе:

      -уважно проаналізувати інструкцію до завдання на предмет наявності
складних для сприймання слів (як з точки зору розуміння їх значення, так і з
точки зору звукової структури слів, оскільки довгі слова з декількома збігами
приголосних є складними для сприймання) і вдосконалити її так, щоб дитина
зрозуміла;

      -перевірити доступність змісту завдання з огляду на особливості мовлення
дитини: наприклад, дитина ще не готова вставити певні слова, які містять
«проблемні» звуки у передбачені завданням місця з опорою лише на власні
уявлення, тоді завдання вчителя полягає у тому, щоб забезпечити необхідну
опору у вигляді надрукованих слів або картинок, які відповідають потрібним
для успішного виконання завдання словам);

      -визначити прийнятний для дитини обсяг завдання, обрати правильний
темп його виконання (наприклад, дати змогу витратити стільки часу, скільки
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70