Page 64 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 64
для певних завдань, пов’язаних із читанням, записуванням, давати більше часу
для їх виконання;
-для позначення текстів для читання варто використати кольорові
позначення, обводити текст контуром;
- збільшувати контрастність (жирність) друкованої інформації,
міжрядковий інтервал. Чорно-білий або чорно-жовтий контраст забезпечують
найкраще зорове сприймання. Добре сприймаються дітьми насичений синій,
зелений або фіолетовий колір на світло-жовтому тлі, варто уникати червоного
кольору (при певних порушеннях зору цей колір не сприймається);
копії друкованих матеріалів мають бути максимально чіткими;
дитині краще виконувати записи темною чорною ручкою (маркером) замість
синьої, в жодному разі не олівцем.
Рекомендації щодо умов організації
дистанційного навчання дітей з порушеннями слуху:
-мотивувати дитину до навчальної діяльності за допомогою ситуації успіху,
з опорою на досвід та інтереси дитини;
-надавати роз’яснення абстрактним поняттями, пов’язувати їх з досвідом
дитини та інше;
-заохочувати незалежність та самостійність дитини;
зважати на миттєвість сприймання значно меншої кількості інформації,
порівняно з однолітками без порушень слуху (як на слуховій, так і на зоровій
основі);
-чергувати навантаження на слуховий та зоровий аналізатор для зменшення
втомлюваності й відволікання;
-надавати час для закінчення однієї навчального дії й переходу до іншої;
надавати час для запам’ятовування та уточнення навчального матеріалу;