Page 63 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 63
використання альтернативного зоровому сприймання (дотикове обстеження,
слухове сприймання тощо);
- додаткове стимулювання активності та самостійності учня;
під час пояснення навчального матеріалу необхідно максимально
використовувати приклади реального життя та конкретний матеріал, які
допоможуть встановити зв’язки між абстрактними поняттями і досвідом
дитини;
формувати уявлення, використовуючи реалістичні зображення, реальні моделі,
схеми, таблиці та ін.;
- орієнтувати дитину на пошук додаткової інформації про незрозумілі, нові
об’єкти;
- плануючи виклад навчального матеріалу, потрібно передбачити, який
практичний матеріал може знадобитися дитині під час виконання завдань;
дитина з порушеннями зору може потребувати додаткового пояснення перед
початком виконання завдання;
- виклад нового матеріалу слід узгоджувати з наявним досвідом і знаннями
дитини;
- тексти для читання, великі за обсягом, дитині може прочитати дорослий
чи дати його в аудіозаписі, дозволяючи пропустити частину тексту, якщо це не
вплине на його розуміння та виконання завдань;
розвивати загальну та дрібну моторику шляхом виконання вправ на розвиток
координації, рівноваги, витривалості. Слід пам’ятати, що дитині з порушеннями
зору недостатньо продемонструвати виконання вправи чи надати словесну
інструкцію, слід виконати рух разом з нею, безпосередньо керуючи рухами тіла
чи рук;