Page 121 - Збірка рекомендацій до нового навчального року по роботі з дітьми з ООП
P. 121

Саме тому в умовах дистанційного навчання, коли значну
частину матеріалу учні мають проходити самостійно, особ-
ливої ваги набуває формувальне оцінювання. Важливо
якомога частіше давати учням зворотний зв’язок: відзна-
чати успіхи, щоб зберігати мотивацію, надавати поради про
те, що потребує додаткового опрацювання, хвалити за по-
милки, якщо вони виявлені самим(ою) учнем/ученицею.

Не варто розглядати оцінювання як інструмент покарання
або заохочення учнів. Основною метою оцінювання має
бути покращення навчання. За допомогою оцінювання вчи-
тель/ка визначає труднощі, які виникли в учнів, їхні сильні та
слабкі сторони, а також загальне розуміння ними навчаль-
ного матеріалу. Крім того, оцінювання допомагає вчителю
відкоригувати свої методи викладання, щоб забезпечити
максимальну ефективність навчання для кожного учня.

З огляду на автономію закладів освіти в контролі та оціню-
ванні результатів навчання учнів, слід зважати на можли-
вості кожного учасника освітнього процесу. Формувальне,
поточне та підсумкове оцінювання результатів навчання на
предмет їхньої відповідності вимогам навчальної програми,
вибір форм, змісту та способу оцінювання здійснюють пе-
дагогічні працівники закладу освіти.

Заклад освіти має право визначити власні підходи до контро-
лю та оцінювання результатів навчання учнів. Рішення треба
обговорити на онлайн-конференції методичного об’єднан-
ня закладу й виробити спільні підходи до оцінювання ре-
зультатів навчання, а також визначити терміни проведення
та оцінювання підсумкових контрольних робіт для учнів, які
не мали технічної змоги пройти онлайн-навчання та оціню-
вання. Як зазначено в наказі Міністерства освіти і науки від
14.07.2015 № 762 «Про затвердження Порядку переведен-
ня учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до
наступного класу», зареєстрованому в Міністерстві юстиції
України від 30 липня 2015 р. за № 924/27369, переведен-
ня учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти

48
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126