Напрями діяльності кафедри:
- Робота над науково-дослідною темою кафедри: «Теоретико-методичні основи розвитку життєвої компетентності особистості в умовах освітніх трансформацій: виховний, психологічний, інклюзивний виміри».
- Підготовка педагогічних працівників до імплементації в освітній процес Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року (вмотивований та кваліфікований учитель, педагогіка партнерства, дитиноцентризм, наскрізний процес виховання, що ґрунтується на цінностях, інклюзивна освіта, реальна автономія шкіл та громадянське самоврядування).
- Здійснення науково-методичного супроводу національно-патріотичного виховання молоді у закладах загальної та позашкільної освіти Херсонщини.
- Розвиток професійної компетентності педагогічних працівників і працівників психологічної служби у вихованні дітей та учнівської молоді через систему курсової та міжкурсової підготовки.
- Теоретичне обґрунтування, розроблення й апробація ефективних моделей (організаційно-педагогічних умов, технологій, методик) виховання сучасної учнівської молоді на базі всеукраїнських та регіональних експериментальних майданчиків.
- Здійснення науково-методичного забезпечення, методичного супроводу і контролю та підвищення кваліфікації працівників психологічної служби.
- Надання психологічної та організаційно-методичної допомоги учасникам освітнього процесу.
- Здійснення науково-методичного та психологічного супроводу організації інклюзивного навчання учнів у закладах загальної середньої освіти Херсонської області.
- Популяризація високоефективних підходів, технологій та методик навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти через:
- сайт кафедри (https://cutt.ly/6vEA7eS);
- професійні соціальні інтернет-спільноти;
- різноманітну видавничу продукцію;
- участь працівників кафедри у міжнародних, всеукраїнських, регіональних та обласних конференціях, проектах та програмах.
Кадровий склад кафедри
Завідувач кафедри Дереш Валентина Станіславівна Дереш Валентина Станіславівна – кандидат педагогічних наук, завідувачка кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». Народилася 22 травня 1981 року в селі Деренківець Корсунь-Шевченківського району Черкаської обл. У 2000 році закінчила Корсунь-Шевченківське педагогічне училище імені Т.Г. Шевченка за спеціальністю «Початкове навчання». У 2004 році отримала повну вищу освіту за спеціальністю «ПМСО. Українська мова і література» у Херсонському державному університеті. У 2007 році закінчила магістратуру Херсонського державного університету за спеціальністю 8.010105 Соціальна педагогіка, а у 2015 році – аспірантуру при Херсонському державному університеті. Захистила кандидатську дисертацію «Соціалізаційний вплив сім’ї на формування дитини в соціокультурному вимірі (друга половина ХХ століття)» зі спеціальності 13.00.05 – соціальна педагогіка (2015). Має стаж педагогічної роботи 20 років, стаж науково-педагогічної роботи 17 років. З 2000 року по 2004 рік працювала у ЗОШ І-ІІІ ступеня №55 м. Херсона на посадах вчителя народознавства, вчителя початкових класів. З 2004 року по 2021 рік обіймала посади на кафедрі соціальної роботи, соціальної педагогіки та соціології Херсонського державного університету від старшого лаборанта кафедри до доцента кафедри. З 2021 року працює у КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» на посадах викладача кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти, старшого викладача кафедри педагогіки й менеджменту освіти. На даний момент працює завідувачкою кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». Дереш Валентина Станіславівна має більше 50 публікацій, серед яких наукові статті у фахових виданнях, наукові статті у закордонних виданнях, у матеріалах конференцій, методичні рекомендації до спецкурсу. У 2021 році підготувала переможця ІІ туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із галузі «Гендерні дослідження». Дереш Валентина Станіславівна пройшла підвищення кваліфікації: Херсонський національний технічний університет, кафедра державного управління і місцевого самоврядування, свідоцтво про підвищення кваліфікації № 420 від 11 грудня 2019 року. |
|
Доцент кафедри Моїсеєв Сергій Олександрович кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти. Народився в м. Брянську 14 листопада 1980 року. З 1987 по 1998 роки навчався у Херсонській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 55. У 1999 р. вступив до Херсонського державного університету на факультет фізичного виховання та спорту. Протягом навчання брав активну участь у громадському житті університету, науковій роботі факультету, а також працював керівником гуртка волейболу в Херсонському дитячо-юнацькому клубі фізичної підготовки №4. Займаючись в університеті науково-дослідною діяльністю, зацікавився проблемою гуманізації та демократизації відносин між суб’єктами педагогічного процесу. У 2004 р. успішно закінчив Херсонський державний університет й отримав диплом магістра з відзнакою та кваліфікацію викладача фізичної культури; учителя валеології, керівника спортивних секцій, організатора туристичної роботи. Протягом 2004-2005 навчального року С. О. Моїсеєв працював викладачем фізичного виховання у Херсонському кооперативному економіко-правовому коледжі та тренером у Херсонському державному аграрному університеті. З командою університету став переможцем обласної універсіади з волейболу та захищав честь Херсонської області на Всеукраїнській універсіаді в Черкасах. З другої половини 2005 року обіймає посаду завідувача науково-методичної лабораторії фізичної культури та захисту Вітчизни в Південноукраїнському регіональному інституті післядипломної освіти педагогічних кадрів. За сумісництвом з 2006 року працював на посаді викладача, а з 2007 року – старшого викладача кафедри теорії та методики виховної роботи. У 2009 році захистив дисертацію з теми «Особистісно орієнтований підхід до фізичного виховання старшокласників у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи» та очолив названу вище кафедру. Сергій Олександрович як завідувач науково-методичної лабораторії проводив курси підвищення кваліфікації для вчителів фізичної культури, захисту Вітчизни та тренерів-викладачів дитячо-юнацьких спортивних шкіл і клубів. Координує роботу обласної творчої групи вчителів фізичної культури, що спрямована на вирішення актуальних проблем фізичного виховання дітей та учнівської молоді. Лише за останні роки для вчителів фізичної культури Херсонської області вийшли друком методичні рекомендації щодо розробки календарного планування уроків фізичної культури для учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти, календарно-тематичного планування предмета «Фізична культура» в контексті особистісно орієнтованої парадигми освіти, підвищення мотивації учнів загальноосвітньої школи до систематичних занять фізичною культурою та спортом; розвитку ключових компетентностей учнів 1-4 класів Нової української школи на уроках фізичної культури. З 2011 року започаткував проведення обласної школи перспективного педагогічного досвіду вчителів фізичної культури, де фахівці мають можливість ознайомитись із сучасними теоретичними напрацюваннями та переглянути майстер-класи кращих педагогів Херсонщини та України. Бере активну участь в організації, підготовці та проведенні обласних турів Всеукраїнських фахових конкурсів: Основні питання, які розкриває на курсах підвищення кваліфікації, –«Національно-патріотичне виховання учнів у закладах загальної середньої освіти»; «Розвиток громадянських компетентностей учнів у демократичній школі»; «Демократичне врядування в Новій українській школі»; «Учнівське самоврядування як ефективний засіб розвитку громадянських компетентностей учнів»; «Фізичне виховання дітей і молоді в закладах дошкільної та загальної середньої освіти»; «Сучасний урок волейболу в закладах загальної середньої освіти»; «Стратегічні напрями розвитку позашкільної освіти»; «Розвиток педагогічної майстерності вчителя фізичної культури». Здійснює наукове консультування дослідно-експериментальної роботи в закладах загальної середньої освіти Херсонської області, що працюють над розв’язанням таких педагогічних проблем: «Формування здорового способу життя учнів загальноосвітньої школи в умовах допрофільної і профільної освіти»; «Формування національно-патріотичного простору загальноосвітньої школи в умовах інформаційного суспільства»; «Психолого-педагогічний супровід національно-патріотичного виховання учнів загальноосвітньої школи»; «Розвиток громадянських компетентностей в учнів загальноосвітніх навчальних закладів Херсонської області». З 2015 року працює над докторською дисертацією з теми «Теоретичні і методичні засади розвитку педагогічної майстерності вчителів фізичної культури у системі післядипломної педагогічної освіти». Є науковим кореспондентом кафедри педагогіки й менеджменту освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». Сергій Олександрович розробив та веде блог «Фізкультурний олімп Херсонщини» (https://pedmasterstvofk.blogspot.com), діяльність якого спрямована на допомогу вчителям фізичної культури в розвитку власної педагогічної майстерності. Є членом редакційної колегії збірника наукових праць «Педагогічний альманах», тренером програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа» та майстер-тренером швейцарсько-українського проекту «DOCCU – Розвиток громадянських компетентностей в Україні». Автор більше 70 наукових, науково-методичних праць, серед яких монографія «Особистісно орієнтоване фізичне виховання старшокласників загальноосвітньої школи», програми варіативного модулю «Веслування на байдарках і каное» (стандартний та профільний рівні) для учнів 5-11 класів (гриф МОН України), навчальні посібники «Захист Вітчизни. 10 клас (юнаки). За програмою рівня стандарту» (гриф Інституту інноваційних технологій і змісту освіти), «Підготовка вчителя фізичної культури до особистісно орієнтованого фізичного виховання старшокласників у загальноосвітній школі», «Розвиток педагогічної майстерності вчителя фізичної культури у вимірах фахових конкурсів», 14 методичних рекомендацій та понад 30 статей у фахових виданнях. Одним із своїх найважливіших професійних досягнень визнає підготовку переможця і призерів Всеукраїнського конкурсу на кращий інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу Черноусова Сергія Васильовича – учителя Чорнобаївського НВК (друге місце у 2009 році), Моніча Василя Васильовича – учителя Ульянівської загальноосвітньої школи (третє місце у 2010 році) та Мороза Василя Федоровича – учителя Херсонської спеціалізованої ЗОШ № 30 (абсолютний переможець у 2015 році). Життєвим та професійним кредом уважає слова Фрідріха Йосипа Гааза «Найкоротший шлях до щастя – не в бажанні бути щасливим, а в тому, щоб допомогти іншим стати щасливими». За сумлінну працю та внесок у справу навчання і виховання нагороджений грамотою управління освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації. |
|
Професор кафедри Примакова Віталія Володимирівна доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри Народилась 3 вересня 1971р. у місті Каховка Херсонської області. Після закінчення Каховської середньої школи № 2 ім. С. Орджонікідзе з 1986 по 1990 роки навчалась у Бериславському педагогічному училищі за спеціальністю «Викладання в початкових класах загальноосвітньої школи», де здобула кваліфікацію вчителя початкових класів. У 1994 році закінчила Херсонський державний педагогічний інститут ім. Н. К. Крупської за спеціальністю «Педагогіка та методика початкового навчання» й здобула кваліфікацію «Учитель початкових класів». Упродовж 1994-2006 рр. працювала в Херсонській загальноосвітній школі 2002 року педагогічний досвід В. В.Примакової було визнано перспективним, вивчено й узагальнено науково-методичною лабораторією початкових класів Південноукраїнського регіонального інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів. На його основі Віталією Володимирівною було укладено методичні рекомендації «Формування культури мовлення молодших школярів в умовах білінгвізму» та «Адаптація методів ейдетики до застосування в навчально-виховному процесі початкової школи». У 2004 році брала участь у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року – 2004»; нагороджена дипломами переможця обласного та учасника заключного туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2004», почесним знаком «Відмінник освіти України», грамотами управління освіти і науки Херсонської міської ради та Херсонської обласної державної адміністрації. Упродовж шести років була керівником методичного об’єднання вчителів початкових класів, з 2006 року обіймала посаду заступника директора з наукової роботи, де займалась організацією експериментальної діяльності в школі з питань творчого розвитку особистості та самовизначення підлітків. З 2006 упродовж двох років обіймала посаду методиста науково-методичної лабораторії початкових класів Південноукраїнського регіонального інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, за цей час отримала кваліфікаційну категорію «методист вищої категорії». З 2008 року працювала на кафедрі теорії і методики виховної роботи. У 2011 р. закінчила аспірантуру, захистила кандидатську дисертацію з теми «Підготовка вчителів початкових класів у післядипломній освіті до формування наукової картини світу в учнів» зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник — професор А. М. Зубко). 2014 року їй присвоєне наукове звання «доцент». Того ж року нагороджена грамотою Національної академії педагогічних наук України. З 2012 р. по 2015 р. навчалася в докторантурі КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2016 року захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук зі спеціальності 13.00.01. – загальна педагогіка та історія педагогіки з теми «Розвиток післядипломної освіти вчителів початкових класів в Україні (1948-2012 рр.)» (науковий консультант – доктор педагогічних наук, професор В. В.Кузьменко). 2018 року закінчила магістратуру зі спеціальності «Спеціальна освіта», де здобула кваліфікацію дефектолога, логопеда, викладача дефектології, олігофренопедагога. Упродовж того ж року обіймала посаду завідувача кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти. Сьогодні В. В. Примакова – доктор педагогічних наук, професор кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти. Працює над проблемами оптимізації освітнього процесу в закладах освіти; реалізації ідеї інклюзії в Україні; упровадження в практику роботи школи інноваційних освітніх технологій; формування в школярів культури мислення, наукової картини світу, виховання творчих якостей в учнів. Досліджує також питання професіоналізації вчителів у системі неперервної освіти; історії становлення й розвитку післядипломної педагогічної освіти в Україні. 2019 року під науковим керівництвом В. В. Примакової захищено дві дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності Має понад 180 публікацій (монографії, навчальні програми, навчальні посібники, методичні рекомендації, статті, опубліковані в фахових і закордонних виданнях: Білорусія, Гана (Африка), Польща, Росія, Словаччина, Чехія. Бере активну участь у роботі міжнародних, всеукраїнських, обласних науково-практичних конференцій і педагогічних читань. Проходила стажування в межах України (Ізмаїл) та міжнародне стажування (Словаччина, Фінляндія, Польща). Є тренером проектів «Нова українська школа», DOCCU. Є членом редакційної колегії науково-методичного журналу «Таврійський вісник освіти» та збірника наукових праць, включеного до переліку фахових видань України «Педагогічний альманах». Віталія Володимирівна заміжня. Виховує сина. Життєвим кредо уважає слова видатного Григорія Сковороди: «Усе минає, але любов після всього залишається». Тематика лекцій |
|
Доцент кафедри Слободенюк Лідія Іванівна доктор філософії, доцент, проректор з навчально-методичної роботи, доцент кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти. Народилася 22 травня 1962 року в с. Чаплино Васильківського району Дніпропетровської області. У 1979 році закінчила Чаплинську середню школу Дніпропетровської області, Васильківського району. У 1979 році вступила до Херсонського державного педагогічного інституту ім. Н. Крупської на фізико-математичний факультет, у 1983 році закінчила повний курс зі спеціальності «математика» та отримала кваліфікацію «вчитель математики». У 1995 р. закінчила повний курс спецфакультету «Психологія. Практична психологія» на базі Південноукраїнського регіонального інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, здобула другу освіту за спеціальністю «Практичний психолог». З 1998 року по 2001 рік була здобувачем Київського інституту психології Заміжня, має двох доньок. Життєве кредо: людина віддзеркалюється у своїх вчинках (Йоган Фрідріх Шиллер). Трудову діяльність Лідія Іванівна розпочала 15.08.1983 р. вчителем математики Херсонської загальноосвітньої школи № 55, а з 15.04.1989 р. – Херсонської загальноосвітньої школи № 32. З серпня 1995 року працювала на кафедрі педагогіки і психології Південноукраїнського регіонального інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів спочатку старшим викладачем, а з 04.06.2001р. по 28.12.2004 р. – завідувачем цієї кафедри. З 28.12.2004 р. й до нині працює проректором з навчально-методичної роботи та доцентом кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради. У 2001 році захистила кандидатську дисертацію в Інституті психології ім. Г. С. Костюка АПН України за спеціальністю 19.00.01 – загальна психологія, історія психології на тему «Кількісні критерії психологічного опису мнемічних процесів». У 2004 році їй присвоєно вчене звання доцента кафедри педагогіки і психології. Вона бере активну участь у реалізації міжнародних, всеукраїнських проектів і програм. Як обласний координатор успішно впроваджує на Херсонщині програми науково-педагогічного проекту «Інтелект України». Основні питання, які розкриває на курсах підвищення кваліфікації – «Модернізація системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників та керівних кадрів освіти», «Психологічні та педагогічні аспекти роботи з дорослими», «Професійна компетентність працівника освіти», «Психологічний супровід в умовах інклюзивного навчання», «Психологічний супровід освітнього процесу». Для студентів академії освітнього ступеня магістр галузі знань «Управління та адміністрування», спеціальності «Менеджмент», спеціалізації «Управління закладом освіти» розробила навчально-методичний комплекс дисципліни «Психологія управління», яку успішно викладає, керує дипломними роботами. Велику увагу приділяє роботі з творчою молоддю, бере активну участь у вирішенні завдань виявлення та розвитку дитячої обдарованості. Багато років поспіль є організатором і членом журі обласних і всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів та студентських конкурсів, зокрема Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із галузі «Загальна та соціальна психологія». Є активним учасником науково-практичних конференцій, семінарів різного рівня. Організовує й проводить низку навчально-методичних семінарів, тренінгів, круглих столів з питань фахової й професійної підготовки педагогів. Тісно співпрацює з навчальними закладами Херсонщини, здійснює науковий супровід науково-дослідної роботи експериментальних шкіл, а саме: – у Херсонському Таврійському ліцеї мистецтв Херсонської міської ради – закладі спеціалізованої освіти І-ІІІ ступенів мистецького профілю з теми «Формування поліхудожньої компетентності здобувачів освіти в умовах закладу спеціалізованої освіти І-ІІІ ступенів мистецького профілю». Термін проведення експерименту – – у Скадовській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Чаплинської селищної ради Херсонської області – закладі загальної середньої освіти з державною формою власності з теми «Формування життєвої компетентності здобувачів освіти в умовах інноваційного освітнього простору закладу загальної середньої освіти сільської місцевості». Термін проведення експерименту: 2018–2022 роки; – у Херсонському ясла-садку компенсуючого типу-центрі розвитку дитини № 60 Херсонської міської ради з теми «Моделювання навчально-корекційного освітнього середовища в дошкільному закладі». Термін проведення експерименту – Основні проблеми, що входять до кола професійних інтересів: психологічні особливості змісту сучасних педагогічних нововведень – компетентнісного, особистісно орієнтованого підходів та профільного навчання; проблеми змісту роботи психологічної служби системи освіти; психологічні основи післядипломної педагогічної освіти; психологічні особливості обдарованої дитини; психологічна підготовка педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти до роботи з обдарованими дітьми; психодіагностика інтелекту та креативності; психологічний супровід освітнього процесу. За темою наукового дослідження «Психологічний супровід освітнього процесу в закладах освіти» Лідія Іванівна підготувала до друку методичний посібник «Психологічний супровід обдарованих дошкільнят та молодших школярів» (2017 р.), розділ «Психологічний супровід навчально-виховного процесу» колективної монографії «Теоретичні та методичні засади розвитку професійної компетентності вчителів та працівників психологічної служби в системі післядипломної освіти» (2018 р.), методичні рекомендації «Психологічний супровід дослідно-експериментальної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах» (2016 р.) та низку статей у фахових журналах і збірниках наукових конференцій. Лідія Іванівна є членом редакційної колегії науково-методичного журналу «Таврійський вісник освіти». Автор 90 наукових, науково-методичних праць, серед яких 3 монографії, 2 навчальні посібники, статті, тези конференцій, методичні рекомендації. Має нагороди: нагрудні знаки «Відмінник освіти України», «Софія Русова» та «Ушинський К. Д.», Почесні грамоти, подяки Міністерства освіти і науки України, Академії педагогічних наук України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, голови Херсонської обласної державної адміністрації, Українського центру оцінювання якості освіти. Тематика лекцій |
|
Доцент кафедри Глущенко Ірина Іванівна закінчила Херсонський державний університет у 2002 році за спеціальністю «Дефектологія», кваліфікація за дипломом «Вчитель допоміжної школи. Логопед».
2005 рік закінчила Кам’янець-Подільський державний університет за спеціальністю «Дефектологія», кваліфікація — магістр педагогічної освіти, викладач спеціальної педагогіки та психології. Має науковий ступінь кандидата педагогічних наук (2011 р.) зі спеціальності Корекційна освіта, вчене звання доцента (2019 р.). Глущенко Ірина Іванівна працює на посаді доцента кафедри 2 місяці, має стаж роботи у вищих навчальних закладах ІІІ-ІV рівнів акредитації 16 років 2 місяця. Має 69 публікацій, з них: 55 наукового характеру, у тому числі за останні 5 років опубліковано 31 праць: 12 наукові статті у фахових виданнях; 6 наукових статей у закордонних виданнях; 1 Web of science; 12 у матеріалах конференцій; Глущенко Ірина Іванівна пройшла підвищення кваліфікації Херсонський державний університет, Центр післядипломної освіти, свідоцтво про підвищення кваліфікації АА 02125609/000046-17 № 46, тема курсу: «Інженерія програмного забезпечення», 2017 р. Європейський університет (EUST), факультет Публічного Здоров’я, м. Варшава, «Менеджмент охорони здоров’я» з 1 липня 2019 року по 11 липня 2019 року (120 академічних годин, №МС-008-0719) 11.07.2019, сертифікат учасника Отримала авторські свідоцтва на 4 авторські проекти: — «Спосіб підвищення ефективності навчання студенів з вадами слуху» (свідоцтво від 10.05.2019 №88457). — «Застосування принципу фрактальності як методологічного підходу для розвитку образного мислення у студентів з порушеннями слуху» (свідоцтво від 10.05.2019 №88458); — «Корекція лексичної сторони мовлення на логопедичних заняттях у молодших школярів із затримкою психічного розвитку» (свідоцтво від 22.11.2016 №68725); —«Діагностика лексичної сторони мовлення у молодших школярів із затримкою психічного. Є членом Всеукраїнської асоціації корекційних педагогів, провідним тренером центру компетенцій м. Киів. Є авторкою онлайн – лекцій центру компетенцій м. Киів:
Тематика лекцій |
|
Доцент кафедри Товстоган Володимир Святославович кандидат педагогічний наук, доцент, доцент кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти. Народився в м. Кіровоград 14 березня 1957 року. В 1974 році закінчив 10 й клас Кіровоградської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №4. З 1974 по 1984 роки – перебував на військовій службі. З 1993 по 1995 та з 1996 по 2003 роки працював учителем-дефектологом в спеціальній школі №1 Кіровоградської міської ради. За цей час заочно закінчив Миколаївський державний педагогічний інститут за спеціальністю математика (1995 р.) і очно в 1996 р. – Український державний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова за спеціальністю дефектологія (олігофренопедагогіка), присвоєна кваліфікація «учитель допоміжної школи». В 2002 р. захистив дисертацію «Методичне забезпечення професійного відбору у системі трудової підготовки учнів допоміжної школи», за що було присуджено науковий ступінь кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.03 корекційна педагогіка. З 2003 по 2021 роки працював на різних педагогічних посадах в Херсонському державному університеті. В 2007 р. присвоєно звання доцента кафедри дефектології та основ медицини. Остання посада в ХДУ – доцент кафедри спеціальної освіти. З 01.09.2021 прийнятий на посаду доцента кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти КВНЗ «ХАНО». Головним напрямком наукового дослідження за період з 2007 по 2020 роки була тема «Теорія та практика формування професійно-трудової компетентності в школярів з порушенням когнітивного розвитку». Здійснював керівництво проблемною групою здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) та другого (магістерського) освітнього рівнів. Тема наукової діяльності проблемної групи: «Психолого–педагогічний супровід дітей з порушенням розумового розвитку». В період з 2003 по 20121 р. здійснював науково-методичний супровід спеціальної школи №1, НВК №48 (класи для дітей з порушенням когнітивного розвитку) та спеціальний заклад дошкільної освіти №8 Херсонської міської ради. Результатом співпраці були: апробація програм виховної роботи для 1-4 і 5-10 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушенням розумового розвитку (2012 р.); методичні рекомендації «Організація позакласної роботи в спец. навчальних закладах для дітей з розумовою відсталістю (5-10 класи), Програм розвитку дітей дошкільного віку з розумовою відсталістю «Формування соціальних навичок» (2013 р.), розроблених відділом освіти дітей з порушенням інтелектуального розвитку Інституту спец.педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України (укл. Висоцька А.М.). В 2013 р. здійснено апробацію програми з історії України для спеціальних шкіл, в 2015-2017 роках фахівці цих шкіл схвалили зміст нових підручників з історії України для 7-10 класів, підручників з природознавства – 2019-2020 р. (автор — доцент Сумського державного університету Ю.М.Косенко). Є членом громадської спілки «Корекційних педагогів України». Тематика лекцій |
|
Старший викладач кафедри Агачева Юлія Анатоліївна кандидат психологічних наук старший викладач кафедри теорії й методики виховання, психології та мовних комунікацій. Народилася 30 червня 1982 року в місті Херсоні. З 1989 року по 1999 навчалась у середній загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 24 міста Херсона. Під час навчання в школі цікавилася психологією, адже постійно пропонувала допомогу практичному психологу школи на тому рівні, на якому було дозволено. По закінченні школи у 1999 році вступила до Херсонського державного університету й у 2003 році отримала диплом бакалавра за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Біологія. Психологія» та здобула кваліфікацію вчителя біології, валеології та основ екології, практичного психолога. За рік, продовжуючи навчання в Херсонському державному університеті, здобула повну вищу освіту за спеціальністю: «Педагогіка і методика середньої освіти. Біологія. Психологія» та кваліфікацію вчителя біології, валеології та основ екології, практичного психолога. Ще під час навчання в університеті після проходження педагогічної практики в школі у 2004 році почала працювати практичним психологом Херсонської загальноосвітньої спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 24 з поглибленим вивченням математики, фізики та англійської мови Херсонської міської ради. У грудні 2005 року почала за сумісництвом працювати в Південноукраїнському регіональному інституті післядипломної освіти педагогічних кадрів. З вересня 2006 року перейшла на основну роботу викладачем кафедри педагогіки і психології Південноукраїнського регіонального інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів. З 2007 року за сумісництвом працювала практичним психологом цієї установи. З 2014 року обіймала посаду старшого викладача кафедри теорії і методики дошкільної, початкової освіти й психології. У 2008 році вступила до аспірантури Інституту психології імені Г. С.Костюка НАПН України. Почала працювати над темою дисертаційного дослідження «Рефлексія міжособистісної атракції як механізм регулювання діяльності». Робота над кандидатською роботою тривала 7 років у зв’язку з виходом в академічну відпустку в період навчання. У 2015 році відбувся захист дисертаційного дослідження й отримано ступінь кандидата психологічних наук зі спеціальності 19.00.01 – загальна психологія, історія психології. На сьогодні працює старшим викладачем кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти». Уважає, що теорія без практики нічого не варта, тому постійно набуває практичних навичок на міжнародних, всеукраїнських, регіональних й обласних конференціях, семінарах, круглих столах, тренінгах. Інтерес до психології завжди спонукав до постійного пошуку новизни, до навчання і відпрацювання навичок у практичній діяльності. У своїй праці підтримує й супроводжує вчителів, які потребують психологічної консультації. Постійно відбувається взаємозв’язок з освітянами й упродовж міжкурсового періоду. Проводяться виїзні семінари, консультації, тренінги в районах та ОТГ області із залученням до участі педагогів закладів дошкільної та загальної середньої освіти, а також здобувачів освіти та їхніх батьків. Відвідує Агачева Юлія Анатоліївна різні науково-практичні заходи. У 2017 році проходила міжнародне стажування в Словаччині-Угорщині-Австрії з питань розвитку освіти. Відбувся обмін досвідом українських та закордонних колег з питань освітньої галузі країн. З 2017 року є регіональним тренером у КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» з програми виховних заходів з попередження торгівлі людьми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція». На базі академії проводяться постійно діючі семінари-тренінги із зазначеної теми для заступників директорів шкіл з виховної роботи, класних керівників, практичних психологів, соціальних педагогів. У 2018 році пройшла навчання із застосування посібника для тренера «Репродуктивне здоров’я та відповідальна поведінка учнівської молоді» Благодійного фонду «Здоров’я жінки і планування сім’ї» за підтримки Міжнародної федерації планування сім’ї / IPPF. Завдяки підтримці фонду та постійному супроводу й забезпеченню методичними матеріалами проводить навчальні семінари-тренінги для заступників директорів шкіл з виховної роботи, класних керівників, учителів основ здоров’я і біології, практичних психологів, соціальних педагогів тощо. Останнім часом у сферу її наукових інтересів входить проблематика з психологічної теорії і практики «Прояви психосоматики в особистості», навчаючись за авторським курсом «Робота з психосоматикою в гештальт підході» Київського інституту гештальт психології. Пройшла навчання зі спеціалізації «Робота з віковими кризами в гештальт підході» й отримала сертифікат. Отримані знання постійно впроваджуються в практику роботи зі слухачами курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів. Під час викладання лекційних і практичних занять приділяє увагу запиту освітян, надаючи психологічну підтримку кожному вчителеві. Найбільше в професії полюбляє практичну психологічну діяльність, у якій відбувається підтримка людини в складних життєвих психологічних станах, пошук шляху виходу з яких важко шукається самою людиною. Ставлення до життя як до найголовнішої, найвищої цінності спонукає її до активної життєвої позиції, бажання допомагати іншим і насолоджуватись навколишнім світом. Родину вважає основною підтримкою у своїй професійній діяльності. Завжди з вдячністю працює й відпочиває, спілкується з людьми. |
|
Викладач кафедри Навроцька Марія Михайлівна викладач кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти. Народилася в місті Ноябрську 5 серпня 1986 року. З 1993 по 2001 роки навчалася в Новокаховській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №2. У 2001році вступила до Новокаховського електромеханічного технікуму. Протягом навчання брала активну участь у громадському житті технікуму, була капітаном команди КВК. У 2004 році з відзнакою закінчила Новокаховський електромеханічний технікум за спеціальністю «Комерційна діяльність» і здобула кваліфікацію комерсанта. Протягом 2004-2008 років навчалася в Херсонському національному технічному університеті й здобула базову вищу освіту з відзнакою за напрямом підготовки «Менеджмент», кваліфікацію бакалавра з менеджменту. У 2013 році закінчила «Класичний приватний університет» й здобула повну вищу освіту за спеціальністю «Педагогіка вищої школи» та кваліфікацію викладача університетів та вищих навчальних закладів. З 2009 року працювала викладачем Новокаховського гуманітарного інституту ВНЗ «Відкритий Міжнародний університет розвитку людини «Україна». З 2011 року працює викладачем у Комунальному вищому навальному закладі «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради. Основні питання, які розкриває на курсах підвищення кваліфікації, – «Комунікаційний процес як основа виховної роботи в школі»; «Охорона дитинства: виховні аспекти»; «Професійний імідж педагога-вихователя»; «Позашкільний навчальний заклад – основна складова структури позашкільної освіти в Україні». Бере активну участь у міжнародних, всеукраїнських, регіональних та обласних науково-методичних і науково-практичних конференціях, педагогічних читаннях, семінарах, круглих столах. Автор 40 наукових, наукових-методичних праць із них 33 одноосібні, зокрема: 10 статей у наукових фахових виданнях України; 3 – у закордонних наукових періодичних виданнях; розділ у колективній монографії «Професійний імідж педагога-вихователя»; 19 – у збірниках матеріалів конференцій; програма спецкурсу «Розвиток професійного іміджу педагога»; методичні рекомендації «Розвиток професійного іміджу педагога у післядипломній освіті». З 2015 року навчалася в аспірантурі при кафедрі педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. У 2019 році успішно захистила кандидатську дисертацію з теми «Розвиток професійного іміджу педагога в системі післядипломної педагогічної освіти» зі спеціальності 13.00.04 – «Теорія і методика професійної освіти». |
|
Викладач кафедри Юдіна Олена Вікторівна завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти. Народилась 6 квітня 1964 року в м. Херсоні. Після закінчення філологічного факультету Херсонського державного педагогічного інституту ім. Н.К.Крупської за спеціальністю «вчитель російської мови та літератури» працювала в загальноосвітній школі № 55 м. Херсона вчителем та у дошкільному навчальному закладі № 37 м. Херсона вихователем спеціальної групи, а потім – завідувачем цього дошкільного закладу. У 2000 отримала другу вищу освіту у Національному педагогічному університеті ім. М. П. Драгоманова за напрямком «Дефектологія. Логопедія», спеціальність «Логопед закладів освіти та Міністерства охорони здоров’я». З 1998 року по 2009 рік працювала в соціально-трудовому центрі для дітей-інвалідів м. Херсона на посадах учителя-дефектолога, учителя-логопеда, старшого вихователя, методиста. Очолювала методичне об’єднання учителів-дефектологів та вчителів-логопедів. Спеціаліст вищої категорії. З 2011 року почала трудову діяльність в академії на посаді методиста з інклюзивної освіти. Проблема, над якою з того часу працює, – упровадження інклюзивної освіти в загальноосвітній простір Херсонщини. О. В. Юдіна має високу науково-теоретичну й методичну підготовку, досконало володіє ефективними формами й методами організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами. Через навчання на семінарах, курсах щодо підготовки до роботи педагогів в умовах інклюзії, організованих та проведених Оленою Вікторівною, пройшли тисячі педагогічних працівників Херсонщини. О. В. Юдіна створила методичну базу для професійного та особистісного росту вчителів-дефектологів, педагогів інклюзивних закладів освіти, постійно корегує їхні психолого-педагогічні навички, методики роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби. На допомогу педагогам видана серія публікацій: статей, методичних рекомендацій у всеукраїнських фахових виданнях. Олена Вікторівна є автором корекційних програм для дітей зі складними порушеннями розвитку, затверджених Міністерством соціальної політики України. З 2017 року О.В.Юдіна є викладачем кафедри теорії й методики виховання, практичної психології та інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». З 2018 року стала всеукраїнським тренером з інклюзивного навчання. У березні 2019 року призначена на посаду завідувачки ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», серед завдань якого є здійснення методичного та аналітичного забезпечення діяльності інклюзивно-ресурсних центрів та закладів освіти, що запроваджують інклюзивне навчання в Херсонській області. Життєве кредо Олени Вікторівни: «Дорогу здолає той, хто йде». Для неї характерні врівноваженість і тактовність, сумлінність і відповідальність, глибока віра в людину, оптимізм. Любить театр, сучасну музику. Нагороджена грамотами Департаменту освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації та Херсонської обласної ради. |
|
Викладач кафедри Шамбір Наталя Володимирівна завідувачка навчально-методичної лабораторії мистецтвознавчих дисциплін Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради. Народилася 9 вересня 1982 року в місті Херсон. У 2005 році закінчила Миколаївський державний університет ім. В.О. Сухомлинського і отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Музика» та здобула кваліфікацію вчителя музики, етики, естетики і художньої культури. З 2007 року працює в Херсонській ЗОШ І-ІІІ ступенів №4 Херсонської міської ради вчителем музичного мистецтва та художньої культури. З жовтня 2015 року очолює навчально-методичну лабораторію мистецтвознавчих дисциплін Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради. За сумлінну плідну працю, професійну майстерність, вагомий особистий внесок у розвиток педагогічної освіти і справу виховання учнівської молоді нагороджена грамотою Суворовської районної у м. Херсоні ради (2012 рік) та Дипломом лауреата І туру(міського) Всеукраїнського конкурсу «Учитель року –2013». |