Відповідно до плану роботи КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» 29 вересня 2025 року відбувся авторський науково-практичний семінар для вчителів початкових класів. Захід об’єднав 40 учасників, створивши математичний простір для конструктивного обміну ідеями.
Спікери семінару та їхні виступи:
- Наталія Листопад, наукова співробітниця відділу початкової освіти імені О. Я. Савченко Інституту педагогіки НАПН України, висвітлила тему «Управління розвитком навчально-пізнавальної діяльності учнів у процесі формування усних обчислювальних навичок». У своєму виступі Наталія Петрівна наголосила на важливості формування обчислювальних умінь у початковій школі. Вона підкреслила, що навички рахунку поряд із читанням і письмом є базовими для навчання, оскільки забезпечують успішне засвоєння змісту математичної та інших освітніх галузей, розвивають критичне й логічне мислення, сприяють умінню розв’язувати проблеми та мають значення для подальшого професійного розвитку. Особливу увагу було приділено ролі усного рахунку як необхідного вміння для повсякденного життя. Для практичного використання Наталія Петрівна представила збірник вправ з різноманітними обчисленнями для дітей, який стане цінним інструментом у роботі вчителів.
- Ірина Красуцька, головна редакторка Українського освітянського видавничого центру «Оріон», разом з Анною Хмельницькою, редакторкою цього ж центру, представили учасникам семінару освітню платформу «Fаinо» та електронний додаток з інтерактивними іграми й завданнями для уроків математики.
- Антоніна Савицька, учителька вищої категорії, учителька-методист Краснопільського ліцею №2 Краснопільської селищної ради Сумської області, поділилася власними напрацюваннями з теми «Долаємо виклики і відстані: з досвіду дистанційної освіти». Вона розповіла, як під час дистанційного навчання шукала нові шляхи до сердець своїх учнів: готувала нестандартні уроки, створювала захопливі математичні ігри на Wordwall, ділилася корисними лайфхаками, зокрема технологією кольористики, як добирала матеріал до уроків, близький і зрозумілий дітям. Особливий інтерес викликала її розповідь про завдання з «пошкодженими чеками», де діти обчислювали вартість покупок та розв’язували інші задачі, побудовані на реальних життєвих ситуаціях (від покупок у магазині до побутових справ). Саме так математика ставала для школярів ближчою й цікавішою. Важливим елементом її роботи було використання ментальних карт, що допомагали учням структурувати знання, та «системи світлофора» для відстеження успішності. На переконання Антоніни Юріївни, інновації не лише покращують навчання, а й дарують дітям радість пізнання. Окремо педагогиня зупинилася на можливостях платформи «Fаinо», для якої вона є авторкою уроків.
Семінар завершився щирими словами вдячності на адресу спікерів та організаторів. Учасники відзначили змістовність виступів і практичну цінність запропонованих матеріалів.