29 квітня 2025 року ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти у співпраці з навчально-методичною лабораторією практичної психології та соціальної роботи КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» проведено семінар «Особливості роботи практичного психолога в команді супроводу дитини з ООП під час інклюзивного навчання». Захід об’єднав понад 60 учасників.
Сьогодні перед психологічною службою закладу освіти стоїть безліч завдань, які пов’язані з необхідністю психо-соціальної підтримки всіх учасників освітнього процесу в умовах війни. Однією із найуразливіших груп є діти з особливими освітніми потребами та їх батьки. Яка роль практичного психолога в команді супроводу дитини з ООП під час інклюзивного навчання? «Психолог у команді – це не той, хто «виправляє дитину», а той, хто допомагає зрозуміти, налаштувати середовище й підсилити адаптивні ресурси дитини. Це той, хто вибудовує містки, це «перекладач» між дитиною, педагогами та батьками», – наголосила спікер семінару Міщанін Наталія Олександрівна, фахівчиня КУ «Інклюзивно-ресурсний центр № 1» м. Хесона.
На семінарі розглядалися питання нормативної бази роботи практичного психолога в умовах інклюзивного навчання, які розкрила завідувачка навчально-методичної лабораторії практичної психології та соціальної роботи Ковальова Оксана Іванівна. Фахівчині КУ «Інклюзивно-ресурсний центр № 1» м. Хесона Міщанін Наталія Олександрівна та Заяц Наталія Володимирівна опрацювали з учасниками практичні сторони такої діяльності психолога закладу освіти в умовах інклюзії: створення індивідуальної програми розвитку, корекційно-розвиткових програм, консультування батьків та педагогів, практичні вправи з тим-білдінгу, побудова та проведення корекційних занять у дистанційному форматі, створення інтерактивних вправ за допомогою цифрових технологій. Педагоги отримали багато практичних матеріалів та інформації, яка допоможе їм у роботі в умовах інклюзивного навчання.