24 квітня 2025 року відповідно до плану КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» проведено обласний семінар-практикум для вчителів біології закладів загальної середньої освіти «Реалізація діяльнісного підходу в навчанні біології в умовах НУШ»

24 квітня 2025 року відповідно до плану КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» проведено обласний семінар-практикум для вчителів біології закладів загальної середньої освіти «Реалізація діяльнісного підходу в навчанні біології в умовах НУШ». До заходу долучилися 83 педагога Херсонщини.

Як сприяти всебічному розвитку дитини, зокрема, вмінь необхідних для навчання протягом життя? Як створити освітнє середовище для навчання заради навчання? Професійна тренерка the Lego Foundation, Любов Продан, поділилася педагогічними активностями в основу взаємодії яких покладено діяльнісний підхід. Адже одне із завдань сучасного вчителя – зробити урок якомога цікавішим та зрозумілішим, дібрати такі форми й методи навчання, які б перетворили освітнє заняття на захопливу подорож. Інтерактивні вправи «Креативні побажання», «Цифровий код» сприяли створенню атмосфери творчості та натхнення. За допомогою застосунку Gemini педагоги дізнавалися яке визначення біосфери могли б дати відомі люди з різних сфер діяльності. Освітяни дружньо працювали в сесійних залах і виконували таємне завдання для кожної команди. Підсумовуючи, спікерка зазначила, що діяльнісний підхід є одним із способів забезпечення цілісної подорожі дитини в системі формальної освіти та спрямовує освітній процес на розвиток ключових компетентностей і наскрізних вмінь особистості.

Як щодня надихати учнів досліджувати світ, пізнавати, мислити критично та мріяти про великі відкриття? Учителька біології й хімії, заступниця директора з НВР Малокаховського закладу загальної середньої освіти Каховської міської ради, практикуючий тренер-педагог НУШ (природнича галузь) Ірина Вітвіцька, поділилася досвідом упровадження інноваційних методик у освітній процес в умовах дистанційного навчання. Педагог звернула увагу присутніх на поєднанні діяльнісного підходу і STEM-освіти, що дає можливість зробити уроки біології інтерактивними, практико-орієнтованими та мотивуючими. Ірина Мирославівна поділилася прикладами уроків з біології, де освітнє заняття перетворюється на лабораторію життя, де технології, експерименти та критичне мислення не просто присутні – вони рухають процес уперед. Моделювання біологічних процесів як практика мислення; синергія для розуміння та розвитку; біологія в кадрі: комікси як інструмент діяльнісного навчання; домашнє завдання з ідеєю: як творчі завдання стимулюють дію та інші інструменти модернізації біологічної освіти були представлені вчителем. Особливу увагу Ірина Мирославівна приділила прикладам інтегрованих завдань, які сприяють формуванню критичного мислення, творчості й навичок дослідницької діяльності. Родзинкою виступу вчителя було створення музикального інструменту з моркви, що сприяло атмосфері творчості та натхнення.

Дякуємо нашим спікерам за цінний досвід та професіоналізм, а всім учасникам – за активність та зацікавленість! Нехай ваш професійний шлях буде сповнений нових відкриттів і досягнень, а ваші здобувачі освіти завжди прагнуть знань і показують високі результати. Наближаємо перемогу разом!

Категорія: Новини
Оберіть мову